Gå til innhold

Psykologisk studie: kvinner faller for penger


Konservativ Mann

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=571479

Kvinner som fikk se samme mann i en luksusbil og så i en vanlig bil rangerte den samme mannen som langt mer attraktiv når han ble sett i en luksusbil.

For menn var det derimot hipp som happ hvilken bil kvinnen satt i.

Sitat:

"Det er flere bevis for at kvinner er mer opptatt av rikdom og status enn menn. Kvinner fokuserer på dette hos mannen fordi en rik mann vil være i stand til å gi etterkommere med bedre helse, sier han ifølge avisen.

Han mener videre at det økende antallet suksessfulle kvinner med høy lønn ikke har noen effekt på hvordan menn ser på kvinner.

Dunn innrømmer at forskningen også kan bli tolket til at kvinner er mer overfladiske enn menn."

Det er jo litt artig at menn gir totalt blaffen i hvorvidt kvinner er suksessfulle og har høy lønn eller ikke. Feministene trodde kanskje at vi menn bedømmer kvinner etter samme kriterier som dere bedømmer oss etter?

Videre forsvinner mye av myten om at kvinner er så fordømt mye dypere enn menn.

Artig studie, kjør krangel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christabelle

Man trenger ikke et psykologisk studie for å vite at kvinner faller for status og penger :filer:

Endret av Christabelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Var det ei myte?

Eg fann ein artikkel frå i fjor som hadde ein todelt undersøkjelse. I den første delen svarte kvinnene og mennene på spørsmål om kva dei leita etter i ein partnar. Her svarte dei i samband med stereotypane; mennene gjekk etter utsjånad og damene etter inntekt.

Men i den andre delen, speed- dating, viste det seg at mennene og kvinnene stilte ganske likt når dei vurderte inntekt, utsjånad o.l hos det motsatte kjønn.

Den studien du viste til, km, hadde ingen praksis del.

Er jo alltid nye undersøkingar som fortel kva kvinner vil og ikkje vil ha.

Men det begynner å bli seint, så eg skal ikkje gå så grundig til verks. Det spelar vel heller ingen rolle for meg kva kvinner flest vil og ikkje vil ha. Eg veit kva eg vil ha.

Ikkje at det spelar så stor rolle for deg heller, k- mann. Du har jo allereie bestemt deg for kva du vil tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=571479

Kvinner som fikk se samme mann i en luksusbil og så i en vanlig bil rangerte den samme mannen som langt mer attraktiv når han ble sett i en luksusbil.

For menn var det derimot hipp som happ hvilken bil kvinnen satt i.

Sitat:

"Det er flere bevis for at kvinner er mer opptatt av rikdom og status enn menn. Kvinner fokuserer på dette hos mannen fordi en rik mann vil være i stand til å gi etterkommere med bedre helse, sier han ifølge avisen.

Han mener videre at det økende antallet suksessfulle kvinner med høy lønn ikke har noen effekt på hvordan menn ser på kvinner.

Dunn innrømmer at forskningen også kan bli tolket til at kvinner er mer overfladiske enn menn."

Det er jo litt artig at menn gir totalt blaffen i hvorvidt kvinner er suksessfulle og har høy lønn eller ikke. Feministene trodde kanskje at vi menn bedømmer kvinner etter samme kriterier som dere bedømmer oss etter?

Videre forsvinner mye av myten om at kvinner er så fordømt mye dypere enn menn.

Artig studie, kjør krangel!

Jupp, tok så absolutt mannen for for bilen... En skikkelig luksusbil var det også! (13 år gammel Volvo 240)

Og det var bra at han ikke la merke til bilen jeg kjørte, for det var en 17 år gammel Nissan Cherry.

Det bekrefter studiet for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, tok så absolutt mannen for for bilen... En skikkelig luksusbil var det også! (13 år gammel Volvo 240)

Og det var bra at han ikke la merke til bilen jeg kjørte, for det var en 17 år gammel Nissan Cherry.

Det bekrefter studiet for min del. :)

.....kanskje det ikke bød seg frem noen med BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker en mann i Porsche Cayenne framfor en kar i todørs gammal Volvo. I teorien.

I virkeligheten er jeg gift med en mann med mindre utdannelse og dårligere betalt jobb enn meg. Betyr det at jeg er litt dypere enn andre damer? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Langsyne

Personlig synes jeg dyre biler ofte kan bli klysete, men den bilen som er avbildet så da egentlig ganske normal ut. Det gjorde forsåget begge bilene.. Det sier kanskje noe om min interesse for biler generelt.

Jeg vil heller ha en fyr i campingvogn enn en klysete dyr bil. Hvorfor vet jeg ikke riktig. Jeg er ikke så opptatt av rikdom! Det skal mye til for at jeg tror at mitt avkom får bedre helse av en fyr i en luksusbil..

Endret av Langsyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Var dette en nyhet? Det er vel velkjent allerede at kvinner tradisjonelt har vært nødt å tenke på hvordan hun skal bli forsørget i fremtiden ved valg av partner. Tross alt er det fortsatt vi som fortsatt får barn og melder oss totalt ut av jobbmarked i en periode mens permisjonene står på.

Jeg tipper at denne undersøkelsen vil få en del menn til å tro at det ikke spiller noen rolle hvordan mannen ser ut så lenge bilen er fancy nok.

Jeg innrømmer gjerne at jeg snur meg etter fine biler. Men det hjelper ikke mannen som kommer ut hvis han er ustelt og gnien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....kanskje det ikke bød seg frem noen med BMW?

Nå er det mange år siden, men jeg tror ikke det....

Jeg husker en Dodge Van (kjempefin partybil), en Saab 9000 cabriolet, en camaro, en mustang, noen granadaer, en taunus, et par Merchedeser, men nei, jeg kan ikke huske noen BMW. :)

De fleste hadde ikke egen bil, fordi de lånte pappas bil når de skulle imponere jentene...

Det er klart at min kommentar om at jeg tok mannen min på grunn av bilen var ironi... bilen hadde ingenting med saken å gjøre. Han hadde andre egenskaper som var viktigere for meg enn et framkostmiddel er, og også var på den tiden. :)

For å være litt seriøs, er min erfaring at en bil er til veldig liten nytte når det kommer til å finne seg en livspartner.

Den kan kanskje gjøre at noen noen blir interessert i å bli bedre kjent med en, men når det kommer til stykket, er det nok andre ting som har større og avgjørende betydning enn hvilken bil en mann kjører.

Men mens vi er inne på temaet hva kjønnene legger merke til, og legger vekt på...

I klassen til mitt ene barn hadde en oppgave på skolen.

De fikk se et bilde i 30 sekunder, og visste på forhånd at de ville få spørsmål om bildet etterpå, og at de måtte være ekstra oppmerksomme på detaljene i bildet.

Bildet var av en lettkledd kvinne, som sto foran panseret på en rød sportsbil.

Spørsmålene var enkle... hvilket vær var det på bildet, hvilken farge var det på bikinien til kvinnen, hvilken hårfarge hadde kvinnen osv... alle svarte riktig på alle spørsmålene.

Men så kom de til det siste spørsmålet: hvilken farge hadde bilen på bildet?

Nesten 80% av guttene svarte: "hvilken bil?"

Læreren forklarte oss at denne testen hadde vært gjennomført i flere klasser over hele landet (den er en av oppgavene i en lærebok), og dette var et gjennomsnittlig resultat... godt over halvparten av guttene hadde ikke lagt merke til bilen i det hele tatt.

Hvilken konklusjon kan du trekke ut i fra det resultatet?

Endret av Lily1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken konklusjon kan du trekke ut i fra det resultatet?

At menn verdsetter bra damer mer enn lakken på en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken konklusjon kan du trekke ut i fra det resultatet?

At det var en feministindoktrinert lærer som ville påvise at gutter er mer primitive enn jenter.

En balansert undersøkelse ville også vist en kjekk mann foran en sportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
At det var en feministindoktrinert lærer som ville påvise at gutter er mer primitive enn jenter.

En balansert undersøkelse ville også vist en kjekk mann foran en sportsbil.

Den første undersøkelsen viser jo uten tvil at kvinner definitivt legger merke til bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glamourpiken
Han mener videre at det økende antallet suksessfulle kvinner med høy lønn ikke har noen effekt på hvordan menn ser på kvinner.

Videre forsvinner mye av myten om at kvinner er så fordømt mye dypere enn menn.

Jeg har aldri trodd at kvinner er dypere enn menn. Tvert i mot.

Det er da ikke neo å krangle på at kvinner vurderer menn etter status, mens menn ser på kvinner på samme måte uavhengig av hennes status...se på Kronprinsen, han valgte Mette-Marit, en alenemor på trygd med serveringsjobb og skjulte sexvideotapes på avveie.

Og se på Mette-Marit: hun valgte...en med statusen i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mona_*

Det ble gjort en vitenskapelig undersøkelse ved Cambrigde University for et par år siden der kvinner og menn deriblant skulle se på en CNN nyhetsrepotasje, en frekvens på 5 min.

Etter på ble de intervjuet en ad gangen, og sluttresultatet var at kvinnene kunne fortelle om hårfarge på nyhetsoppleseren, farge på blusen, og i generelle trekk/ detaljert av noe av stoffet over hva de 3 sakene nyhetsoppleseren hadde rapportert om.

For menn var sluttresultatet at de hadde sett den pene kvinnelige nyhetsoppleseren, og litt generellt om den ene saken ang Indy Car race.

En annen kurositet er jo da Hennes&Mauritz hadde en kampanje med en bikinikledd fotomodell på store plakater langs veiene her i Norge. Hehe, det ble jo rappotert om menn som kjørte av veien, men som kjørte rett i stolpen plakaten var festet i, og en nesten ulykke med en mor med barnevogne på fortauet som nesten ble påkjørt da bilen kom opp på fortauet!Resultatet av det ble jo at det ble forbudt med slike plakater grunnet traffiksikkertheten måtte ivaretas.

Det er vel også viden kjent at mange bedriftsledere ikke ansetter de langt over gjennomsnittet pene jentene/damene. Det er for distraherende i en jobbsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Omega i.i.

At en mann har rikdom og materialle goder sier da ganske mye om mannen? At han er ambisiøs, muligens intelligent, har sosiale antenner osv. Å falle for en person bare pga et pent utseende, slik menn gjør, er vel alt annet enn dypt da utseendet i seg selv ikke sier noe om personlige egenskaper. Heller ikke bikinifarge sier noe om personlige egenskaper. Konklusjon: kvinner er fortsatt dypere enn menn.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*

"Forøvrig viste studien også at menn som ble vist bilder av kvinner i ulike biler, var ganske uinteresserte i bilen." Fra artikkelen i Dagbladet.

Min erfaring er at menn kikker MYE mer når jeg som jente kjører en dyr rød sportbil enn når jeg kjører en vanlig mellomklassebil.

"Han mener videre at det økendede antallet suksessfulle kvinner med høy lønn ikke har noen effekt på hvordan menn ser på kvinner." Fra artikkelen i Dagbladet.

Det finnes alltid unntak til regelen, men jeg synes å ofte høre at menn føler seg truet, mindreverdig, ikke tilstrekkelig, hva nå enn, når hun tjener mer enn han.

Er mange menn som har et veldig godt utviklet forsørger-gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At en mann har rikdom og materialle goder sier da ganske mye om mannen? At han er ambisiøs, muligens intelligent, har sosiale antenner osv. Å falle for en person bare pga et pent utseende, slik menn gjør, er vel alt annet enn dypt da utseendet i seg selv ikke sier noe om personlige egenskaper. Heller ikke bikinifarge sier noe om personlige egenskaper. Konklusjon: kvinner er fortsatt dypere enn menn.

Hva hvis mannen har arvet, vunnet i lotto, eller tjent pengene gjennom kriminalitet?

Det er da mange dumme, norske nek som går hånd i hånd med bunnslam fra A- og B-gjengen. Noen kommentar?

sitat endret

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Omega i.i.
Hva hvis mannen har arvet, vunnet i lotto, eller tjent pengene gjennom kriminalitet?

Det er da mange dumme, norske nek som går hånd i hånd med bunnslam fra A- og B-gjengen. Noen kommentar?

Hvis kvinnen har silikonpupper, har fettsuget halve kroppen eller tatt botox? Det er da mange overfladiske norske gjøker som går hånd i hånd med plastic fantastic-dukker. Er dette noe dypere enn å gå etter en mann som har tjent penger på uredelig vis? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Omega i.i.
Det finnes alltid unntak til regelen, men jeg synes å ofte høre at menn føler seg truet, mindreverdig, ikke tilstrekkelig, hva nå enn, når hun tjener mer enn han.

Er mange menn som har et veldig godt utviklet forsørger-gen.

Eventuelt dominans-gen. Eller for å være realistiske: som er preget av sosiokulturelle forestillinger om at menn generelt skal være bedre enn kvinner i alt, bortsett fra utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...