Retz Skrevet 15. juli 2003 #21 Del Skrevet 15. juli 2003 Og jeg tror det er på tide å lage Minnies iskrem igjen. Får gjøre det i morgen, da er det hviledag i Tour de France. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. juli 2003 #22 Del Skrevet 15. juli 2003 Den thaisalaten vil jeg gjerne ha nermere beskrivelse av' date=' Liten! Hørtes utrolig god ut [/quote'] Hadde en oppskrift en gang, men har endret såpass mye på den at jeg får ta det etter eget hode: Skrell en stor slangeagurk med potetskreller, del den i to på langs, skrap ut frøene og skjær enten i staver eller tvers over (gir fine små båter). Ha i et par tomater (finstrimlet og uten den våte innmaten), strimlet rødløk, hakket frisk koriander og så mye frisk chilli du liker. Dressing lager du av litt nam pla (thailandsk fiskesaus) og revet skall og saft av en lime + evt litt sukker. Pepre biffen godt, stek og avkjøl den litt før du skjærer den i tynne strimler som du legger over salaten. Får du ikke tak i frisk koriander, så kan kanskje litt bladpersille også brukes, evt bare dropp den - selv elsker jeg koriander og bruker masse!! :kgsmil: Friskt og godt i sommer varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. juli 2003 #23 Del Skrevet 15. juli 2003 Takk skal du ha, Liten! Må prøve denne oppskrifta ja, høres ut som perfekt mat i varmen, og min kjære elsker biff. Hvilket kjøtt brukere du? Indrefilet? Forresten så har jeg frisk koreander i en krukke på verandaen, så det er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. juli 2003 #24 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har brukt indrefilet, men annet godt biffkjøtt fungerer helt sikkert like godt. Tror den kunne vært god med kylling og... får prøve det neste gang! Frisk sommermat og biff til far i en og samme rett! Er vi gode eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 15. juli 2003 #25 Del Skrevet 15. juli 2003 I dag skal jeg bare riste noen brødskiver og ha salat, tomat, agurk, oppdelt kylling og kyllingkrydder på. Orker ikke lage noe avansert nå i sommervarmen jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 16. juli 2003 #26 Del Skrevet 16. juli 2003 Dagens salat ble: Ruccola, isbergsalat, cherrytomater, agurk, rødløk, svarte oliven, kylling og litt bacon, med dressing av dijon-sennep, god olivenolje, hvitvinseddik og litt sukker. Godt i varmen! Og så har jeg allerede sneket meg en tur ut fra kontoret og spist la doce vita sin sitronsorbet - ingenting slår den i varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. juli 2003 #27 Del Skrevet 16. juli 2003 I denne varmen er det rett og slett ikke fristende med middag nei. Derfor spiser vi kavrign med sukker og melk nå når sambo kommer hjem, og så blir det grilling av et slag i kveld. Ikke helt sikker på hva som skal grilles, det får vi se hva vi finner på butikken som frister, ellers finnes det litt i fryseren også, så vi kan lage grillspyd, men jeg har litt lyst på grillribbe egentlig. Det eneste som er sikkert er at dette serveres med masser av frisk salat til! en baguette eller litt ris passer også fint, men det vesentlige er salaten, og kald drikke. Det er jo VARMT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå