Gå til innhold

Praksisperioder


Gjest pregnant

Anbefalte innlegg

Gjest pregnant

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaringer med det å ha praksisperioder samtidig som man har et lite barn? Det første året kan jo far ta permisjon når mor skal ha praksis, men etter det? Man må jo ofte være på praksisplassen både sent og tidlig, og de er ofte lange (2 måneder)...

Er gravid, og valget står liksom på akkurat dette... For å avslutte studiet/ta permisjon er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal ha praksis innen helsevesenet må du nok jobbe både dag og kveld. Men barnet har vel en pappa som kan stille opp. Har selv vært i praksisperioder med 3 små barn, i tillegg var ene praksisplassen to timers kjøring unna. Men det går. Om du viser mye initiativ, jobber bra og er samarbeidsvillig, er ofte veilederne flinke til å legge til rette. Jeg fikk jobbe en del helger ( ble mye selvstendig jobb da), som gjorde at jeg kunne være litt hjemme i ukene. Jeg var heldig for mannen har 8-4 jobb, så det gikk greit i forhold til barnehagen. I tillegg jobbet jeg sent en kveld og tidlig neste dag. Da hadde jeg en overnatting, og kunne være en natt hjemme igjen. Det er tøft, men det går viss man virkelig vil. Jeg må nok innrømme at jeg hadde ikke tatt en praksisperiode med overnatting en gang til. Å være borte fra barna var grusomt. Jeg kjørte ofte frem og tilbake samme dag fordi jeg savnet barna. Reiste kl 0515 og var hjemme ca 1700. Om du har en mann som også jobber skift blir det vel verre. Men barnet bør vel i barnehage for å få det til. Kanskje barnet har besteforeldre som gjerne stiller opp. I helsevesenet er det en del deltidstillinger, noe som ofte fører til at man får to veiledere. Da kan man ofte sette seg opp sammen med den som passer best. Det kan blir noen praktiske problemer, men ellers klarer du nok dette fint. Når du er ferdig utdannet må du vel også regne med skiftarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...