MarianneE Skrevet 14. juli 2003 #1 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg er så drit lei grilling! Stort sett så sitter man der med sine halvsvidde pølser og tørre pølsebrød. Vissen salat og insekter i colaen..... Idag vil jeg grille noe annet! Jeg vil lage deilig grillspyd! Med grønnsaker, og pensle med en god olje som skal trekke inn i spydet! Og kyllingfilèt! Namm!! Hjemmelaget potetsalat og noe godt kjøtt til. og! Noen andre som har en idè til bra grillmat?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 14. juli 2003 #2 Del Skrevet 14. juli 2003 Vi griller endel fisk. Kjempeenkelt og nyyydelig. Kjøp laks, ferdig i stykker, kan gjerne være frossen. Jeg legger et stykke laks i folie, har brokkoli, sopp, eller andre grønnsaker oppi sammen med laksen. Deretter har jeg litt (masse) hjemmelaget hvitløksolivenolje (vanlig olivenolje som jeg har puttet masse hvitløk oppi) også salt og grovkvernet pepper. Til dette har vi enten bare salat, eller poteter, enten kokte, eller bakte i grillen. Dette er nydelig, og veldig enkelt. Pakkene trenger ikke passes noe særlig på grillen. Hiv dem oppå, legg deg i solen i ca 20 min; Middagen er klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juli 2003 #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Champinjong er glimrende å grille, spesielt de store, penslet med grillolje. Har fallt helt for grillolje med chili i sommer. Nammenam! Squasj fungere også bra på grill. Skalldyr er fint som en avveksling, og grillede tomater (stikk hull i skallet med en gaffel) er deilig. Pakk gullerøtter, squasj og asparges i aluminiumsfolie, sleng med urtesalt og en klatt smør, damp på grillen. Nydelig! Grilla lammekjøtt er forresten deilig, mariner i rødvin! Og hva med fisk? Kan dampes i folie i stede for å grilles rett på rista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. juli 2003 #4 Del Skrevet 14. juli 2003 Grilling av reker.....og hummer....! *SLEV!*....CRY!!...ikke mat for lommeboken!!...jaja! Grillling av store sopper (trompetsopp og kantarell) med smeltet hvitløksmør inni.... Yummy! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå