Gå til innhold

OB-merke

mowgli

Anbefalte innlegg

Jeg bruker de forholdsvis nye Tampaxene i smaa pakninger.

For meg fungerer hylsteret veldig bra. Man slipper aa stikke fingeren inn og jeg foler at de derfor er mer hygieniske.

Har aldri hatt problemer med lekkasje, men bloer ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten ob av gammel lofri type (har et visst lager) eller tampax mini (loer mindre enn både nye ob og always) - men de er jo søren så vanskelige å få tak i. hva slags diskriminering av oss småblødde er det her - det er jo direkte vanskelig å få tak i tamponger i riktig størrelse jo! ( det er alt for mange menn i dagligvarebransjen! GRRR! )

det er jo som om det bare skulle finnes sko i størrelse 38! folk har forskjellige behov og gjennomsnittet passer ikke for alle. igjen: grrr. dette gjør meg skikkelig hissig.

og hvorfor har ikke nye tampax compak kommet på markedet i norge enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, vil man ha mini-størrelse, så får man ofte ikke velge merke nei, da er det bare å ta ob da, alt anent finnes bare i de stører utgavene.

Trur dumme menn innbiller seg at det er småjenter som bruker de små (og de er ikke de som kjøper mest uansett, så la oss bare selge de store, til de eldre jentene, de som er større og har penger og kjøper selv....) De har ikke fatta at det ikke er størreslen på jenta, eller lommeboka, som avgjør størrelsen. MAAAAAANGE av oss p-pillebrukere trenger mini-tamponger! *opplyse dumme mannfolk* Mini er ikke jentene som er mini, det er bare blodmengden! Og hvorofr koster normal-ob halvparten av hva alle de ansre størrelsene gjør? Diskriminere alle som blør lite eller mye for at man ikke er gjennomsnittelig? Dumminger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker blå OB, men mest av gammel vane. Vurderer sterkt å begynne med den gule, hvertfall etter dag en. Og ja, jeg er p-pillebruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, det kan være lurt da å prøve den gule. For det anbefales at man bruker den "minste størrelsen som er stor nok", sånn i forhold til at den ikke skal bli tørr, og skal jo helst byttes litt ofte etc...

Men dette er jo individuelt, men om du vurderer å prøve å bytte, så er det antakelig rett or deg. Prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...