mowgli Skrevet 14. juli 2003 #1 Del Skrevet 14. juli 2003 Leste tråden om ob og bind og lurte på hvilke ob-merke dere bruker? Jeg føler jeg får "skrubbsår" innvendig når jeg trer på plass en ob så jeg har vel sikkert kjøpt for stor størrelse tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #2 Del Skrevet 14. juli 2003 Leste tråden om ob og bind og lurte på hvilke ob-merke dere bruker? Jeg føler jeg får "skrubbsår" innvendig når jeg trer på plass en ob så jeg har vel sikkert kjøpt for stor størrelse tenker jeg... ob er jo ett merke det Mowgli, du mente sikkert hvilket tampong merke folk bruker. Jeg bruker blå o.b. Fleur de første dagene og de gule (minste) på slutten. Hvis du har problemer med å sette inn tampongen så bruk litt vaselin på tuppen, da glir den på plass uten ubehag. Bare pass på at vaselinen er parfymefri. Dette trikset fikk jeg anbefalt av min gynekolog og det er overhodet ikke farlig og fungerer kjempefint. min tampongtest fra nov. 2002 Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. juli 2003 #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Hvis man tar vaselin på tuppen, vil den ikke trekke til seg væske der, så det synes jeg ikke er noen god idé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #4 Del Skrevet 14. juli 2003 ob er jo ett merke det Mowgli, du mente sikkert hvilket tampong merke folk bruker. Ja selvfølgelig! Det gikk litt fort når jeg skulle spørre, tenkte meg ikke helt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juli 2003 Ja selvfølgelig! Det gikk litt fort når jeg skulle spørre, tenkte meg ikke helt om Glemte å logge meg inn, men det skjønte du sikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juli 2003 #6 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg bruker blå ob hele veien. Skifter bare litt oftere i starten. Helt på slutten bruker jeg de tynneste bindene (oransje) eller truseinlegg. Har aldri hatt problemer med lekasje, annet enn når jeg prøvde always. Har prøvd tampax for lenge siden, men likte det ikke. Blir mye gris og tull med den innføringshylsa synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #7 Del Skrevet 14. juli 2003 Hvis man tar vaselin på tuppen, vil den ikke trekke til seg væske der, så det synes jeg ikke er noen god idé. Du skal bare ta litt på tuppen, ikke dynke hele tampongen det har ikke noe så si for oppsugingsevnen om du bruker litt vaselin på tuppen. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 14. juli 2003 #8 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg bruker Always sine tamponger, for meg fungerer de like bra som OB. Og da velger jeg Always som en protest mot at OB sluttet å produsere goda gamle lofrie tampongene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 14. juli 2003 #9 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg bruker også OB. Synes faktisk at de nye er bedre enn de gamle. Nå som jeg går på p-piller blør jeg veldig lite (med unntak av dag 1), så mot slutten bruker jeg også litt vaselin på tuppen. Har aldri opplevd at det har gitt mindre oppsugingsevne... Det er som Minnie sier bare snakk om bittebittelitt på tuppen slik at den glir inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #10 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg bruker OB jeg også. Har en pakke tamponger fra Always stående her og, men det blir sjelden at jeg bruker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. juli 2003 #11 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg bruker Tampax med innføringshylse. Funker for meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. juli 2003 #12 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg foretrekker always, men butikkene heromkring er ikke så glad i den. De fleste har den blå, noen har den rosa, jeg har enda ikke oppdrevet noen som har de gule, og det er dem jeg bruker flest av (p-pillebruker jeg også, så da blør jeg ikke så mye) så dermed må jeg ha gule fra ob (grunnet en feil har jeg de rosa fra ob også nå, de er større enn de rosa fra always, og brukes nesten aldri) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 15. juli 2003 #13 Del Skrevet 15. juli 2003 Bruker blå OB hele tiden bortsett fra dag 2 da bruker jeg rosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 15. juli 2003 #14 Del Skrevet 15. juli 2003 Tampax med innføringshylse funker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 15. juli 2003 #15 Del Skrevet 15. juli 2003 Tampax med innføringshylse funker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 15. juli 2003 #16 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg bruker OB Fleur Rosa, Blå og Gul. Rosa de 2 første dagene, så blå i 2 dager og gul de 2 siste evt. bare truseinnlegg. Før måtte begynte på p-piller måtte jeg ofte bruke rosa tampong og skifte hver halvtime på det værste. Så Hipp Hipp Hurra for p-piller! -Silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #17 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg liker ikke Tampax fordi de utvider seg i lengden og ikke i bredden slik o.b. gjør. Føler at o.b. beskytter bedre mot lekkasje. Dessuten er de lange Tampax pakkene upraktiske og ha med seg i vesken. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 15. juli 2003 #18 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg bruker grønn O.B, og Libresse Invisible om natten. Hater at de nye tampongene loer så fælt, det kan umulig være bra for kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 15. juli 2003 #19 Del Skrevet 15. juli 2003 Dessuten er de lange Tampax pakkene upraktiske og ha med seg i vesken. Minnie Ja, jeg må si meg enig i at OB er mer praktisk å ha med seg, men jeg synes at Tampax sitter mye bedre, så da får det bare være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 16. juli 2003 #20 Del Skrevet 16. juli 2003 Hater at de nye tampongene loer så fælt, det kan umulig være bra for kroppen. For det første: De loer ikke fælt. (Hvis dine gjør det - hva i all verden er det du gjør med dem?!?) For det andre: Eventuelle lodotter vil sannsynligvis bli dratt ut med tampongen. For det tredje: Skjeden er selvrensende, skulle det skje at det blir liggende igjen et bittelite fiber der inne, så tviler jeg sterkt på at det er farlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå