Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #1 Del Skrevet 14. juli 2003 På lørdag kjøpte jeg verdens stiligste støvletter; knelange, spisse i svart skinn og med ganske høye stiletthæler. De var helt perfekte, og jeg var blid og fornøyd, for hadde sett etter slike i lange tider. På kvelden pyntet jeg meg i kjole og de nye støvlettene, men fikk etterhvert så vondt i føttene at jeg ikke klarte å gå. På hjemveien måtte jeg ta dem av meg, og gå barføtt. Men andre klarer jo å gå i slike sko??? Hva kan jeg gjøre?? Finnes det noen form for støtdemping man kan legge inn? Støvlettene er passe store, og klemmer ikke på tærne, og jeg får godt plass til en såle inni. Jeg får vondt ikke i tærne, men under foten rett bak tærne. Hjeeelp!! Hvis ikke blir det Compeed som støtdemping hver gang de skal brukes..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. juli 2003 #2 Del Skrevet 14. juli 2003 Sko med hæler over 5 - 6 cm. egner seg ikke for "lengre fotturer" uansett hvor gode de er. De blir dessuten ødelagt av for mye "trasking". Trikset er å ha et par "gåsko" i vesken og skifte på diskrete steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Det blir i hvertfall taxi neste gang jeg skal ut på byen, uansett om det bare er i underkant av 10 minutter å gå. Jeg har fortsatt vondt under foten, og i dag er det flate sandaler som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 14. juli 2003 #4 Del Skrevet 14. juli 2003 He he, jeg har aldri prøvd sånne stylter, og det kommer heller ikke på tale å forsøke. Joggiser er tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #5 Del Skrevet 14. juli 2003 Men de er så FINE..... og andre jenter klarer jo å gå med slike sko??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. juli 2003 #6 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg er selv en stor fan av høye heler og taxi er et alternativ jeg selv har benyttet mye... Årsaken til at du får vondt under foten er at helen er for høy til at du klarer å sette ned foten riktig, d.v.s. "lande" på helen. Det kan gå bra en stund, men så greier ikke musklene mer og du går over til å "lande" på tåballene i stedet. Det blir fryktelig vondt og i tillegg ser det mildt sagt lite elegant ut. Jeg har funnet ut at min "smertegrense" går ved ca. 6 cm. høye heler og unngår å kjøpe sko med høyere heler enn dette. (Unntak gjøres for ekstremt lekre sko som jeg da benytter som "sittesko", d.v.s. taxi fra dør til dør og mulighet for å sitte der hvor jeg skal oppholde meg ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 14. juli 2003 #7 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg synes ikke de er spesielt fine, men så er jeg da også særheten selv mht klær og sko. Øve litt, Ethereal? Hjemme på stuegolvet? Ev smøre en lokalbedøvende krem på føttene før du går ut? :kreativ: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #8 Del Skrevet 14. juli 2003 Høye hæler krever mye trening, jeg er vel nærmest herdet etter å ha gått med høye sko i mange år. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. juli 2003 #9 Del Skrevet 14. juli 2003 Åh, jeg har samme problem... Skjønner ikke hvordan andre jenter får det til, og vil så gjerne! Har skapet fullt av nesten ubrukte superlekre sko med litt for høye hæler for meg. Og det hjelper ikke hvor mye jeg øver hjemme heller, det gjør like vondt etter en time innendørs som en time utendørs... Har ingen gode tips til deg jeg, men følger med her og håper noen andre har! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #10 Del Skrevet 14. juli 2003 @Minnie: du som har så lang erfaring i bruk av høye hæler, er det noe jeg kan gjøre, bortsett fra å ta taxi? Jeg vil gjerne bruke høye hæler til bukser og skjørt, f.eks i jobbsammenheng, men slik det er nå, er det umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #11 Del Skrevet 14. juli 2003 @Minnie: du som har så lang erfaring i bruk av høye hæler' date=' er det noe jeg kan gjøre, bortsett fra å ta taxi? Jeg vil gjerne bruke høye hæler til bukser og skjørt, f.eks i jobbsammenheng, men slik det er nå, er det umulig.[/quote'] Vel, det du kan gjøre er å gradvis venne deg til høyere og høyere hæler- da herder du føttene litt- ellers kan Compeed være lurt i begynnelsen og for all del velg sko i ekte skinn/lær som former seg etter foten så du får god nok støtte. Talkum på varme dager er ett must. Ikke ta dette ille opp men overvektige personer bør ikke bruke høye hæler, presset på føttene blir altfor stort og det gjør vondt å gå uansett hva du gjør. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #12 Del Skrevet 14. juli 2003 Hehe, jeg er liten og lett, og har tenkt samme tanke... Skal teste ut Compeed under foten, og se om det hjelper. Støvlettene er fra Buffalo, og er i hanskemykt skinn. Synd hvis jeg ikke kan bruke dem, det er så flott med høye støvletter til skjørt i ulike lengder, og også til en vid dressbukse, eller til jeans. Rart jeg ikke har samme problem med høyhælte sandaler; jeg har et par med nesten 10cm høye hæler, og har ikke samme problem med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 14. juli 2003 #13 Del Skrevet 14. juli 2003 Ethereal, det kan også hende at akkurat denne lesten er formet feil for din fot. Alle føtter er jo forskjellige, og det ville vært rart om de hadde vært gode å gå med for alle. Jeg kjøpte et par stilettstøvletter i Paris i fjor høst - men har kun klart å gå med dem en gang! Fikk superdupervondt i føttene, selv om jeg er veldig vant til å gå med hæler. Jeg har andre støvletter som er høyere (til og med i plastmateriale...) og mye godere å gå med. Lykke til og hæla i taket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #14 Del Skrevet 14. juli 2003 det er nok uansett ikke naturlig for foten at all vekt blir plassert på et bittelite område, noe som uansett skjer når man bruker hæler på 10cm. Nå skal det i tillegg legges til at jeg er en dongeri- og sneakers-jente som jobber hardt med å få en mer klassisk/elegant stil, og da er høye hæler en del av gamet. Men tilstrekkelig mange gin tonics, cosmopolitans osv burde også hjelpe litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 14. juli 2003 #15 Del Skrevet 14. juli 2003 Ikke ta dette ille opp men overvektige personer bør ikke bruke høye hæler, presset på føttene blir altfor stort og det gjør vondt å gå uansett hva du gjør. Minnie Veeel, dette stemmer nok ikke helt...jeg er vel i grunnen alt annet enn "liten og tynn", men har da ikke problem med høye heler av den grunn...Men nå har jeg også gått på høye heler i maaaange år - og de har nok blitt høyere etter hvert....Så om man skal gå med høye heler vil jeg nok foreslå og starte litt pent med høyere og høyere etter hvert... Tror faktisk som andre her sier at det kommer veldig ann på skoene man kjøper....5-6cm er iallefall ikke noe problem for meg - har vel også "pensko" som er enda høyere som ikke er noe problem (sist i bryllup fra kl 11 på formiddagen til 4 om natta!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #16 Del Skrevet 14. juli 2003 Rufus, har du noen tips til meg? Vil det hjelpe å polstre huden med Compeed der det trykker mest? Jeg får ikke gnagsår, og normal såle inni skoen hjelper ikke, det fikk jeg testet ut på lørdag. Men mulig det er å forvente litt for mye når jeg gikk til sammen ca 3 km i skoene natt til søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2003 #17 Del Skrevet 14. juli 2003 Ikke ta dette ille opp men overvektige personer bør ikke bruke høye hæler, presset på føttene blir altfor stort og det gjør vondt å gå uansett hva du gjør. Presset på en fot er unormalt stort i høye heler, om man veier 60 eller 90 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 14. juli 2003 #18 Del Skrevet 14. juli 2003 Høye heler er en vanesak. Jeg har danset i høye heler i mange år (latin amerikansk/sportsdans) og har utviklet en litt større muskel oppå risten, og akkilles er kortere enn normalt. På den måten blir det naturlig for foten å gå med høye heler. Dette skjer til en viss grad også på andre. Men dette er ikke spesielt bra hvis man ikke strekker ut muskelene i etterkant. Jeg bruker jeg ofte høye heler til vanlig også. Hvis skoen/støvletten er veldig smal i tillegg, kan det gjøre vondt under foten. Synes compeed hjelper ganske bra. Ganske naturlig at presset på foten blir større jo tyngre du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2003 #19 Del Skrevet 14. juli 2003 Mange modne kvinner har funnet ut at høye heøler ikke var en vanesak. Man kan få problemer senere i livet pga overbelastning for lenge siden. Har selv en del høye sko og støvletter. Noen er helt ok, mens andre gjør DRITVONDT etter 15-20 min. Skjønner ikke hva det kommer av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2003 #20 Del Skrevet 14. juli 2003 Kortere akilles-sene (eller hvordan det enn staves?) høres ikke særlig sunt ut. For min del blir slike sko uansett kun brukt til fest, til daglig prøver jeg å være mer fornuftig. Men elegant er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå