Gå til innhold

Hva har dere jenter under bunaden


Gjest Mustang

Anbefalte innlegg

Gjest Mustang

17 mai nærmer seg. Har alltid lurt på hva der kvinner har på under. Sexy undertøy eller ?. Fortell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hos meg er det vanlig bomullsundertøy (kjedelig hvitt), underskjørt (mot kløe fra ullstoffet) og hvite knestrømper. Hvis det er kaldt har jeg i tillegg strømpebukser av passende tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hei Mustang! Jeg har ingenting under bunaden. Svarte hofteholdere for å holde oppe de transparente blondestrømpene og en matchende push-up-BH må derimot til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mustang! Jeg har ingenting under bunaden. Svarte hofteholdere for å holde oppe de transparente blondestrømpene og en matchende push-up-BH må derimot til.

Og takk til deg..

Til deg som spurte; hva slags strømper man skal bruke avhenger av bunaden. Noen har spesielle strømper som forteller noe om man er gift eller ikke. Har man ikke egne strømper til bunaden skal det være sorte ullstrømper. Nylon er absolutt fy-fy. Trusene bør være dekkende med hel rompe, string under en bunad er uhygienisk og latterlig. En god BH som gir støtte er viktig så livet på bunaden sitter riktig. Noen har også på ulltrøye under skjorta hvis det er kaldt eller hvis man kanskje ikke har trøye eller sjal til bunaden sin.

Og de som tar på seg allværsjakka utenpå bunaden burde vært skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei Mustang! Jeg har ingenting under bunaden. Svarte hofteholdere for å holde oppe de transparente blondestrømpene og en matchende push-up-BH må derimot til.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hahaha

jeg må bare le, men svarer likevel:P

den tynneste bh`en jeg har for å få plass til dem uten å skvise dem helt når jeg skal ta igjen kjedet på vesten, så kommer alt det andre an på været.

er det kaldt bruker jeg sort strømpebukse(og selvfølgelig vanlig truse.....), med langermet ullundertøysgenser under skjorten - og er det varmt så har jeg faktisk gjort det ulovlige ved å bruke to sorte knestrømper av nylon.....når jeg sier varmt så mener jeg sommervarme. tar tp lag så ingen ser at det faktisk er nylon - og bunaden min er nesten fotsid...

har også hatt underskjørt for å unngå den sinnsvakt kløende stakken.

men til vanlig går det i sorte strømper og underskjørt med en helt ordinær bomullstruse :gjeiper:

min bunad har ikke så mye fokus på strømpene - tror faktisk ikke det lages egne strømper til den, men jeg innbiller meg at valget står mellom rødt eller sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på meg vanlig undertøy som jeg alltid pleier. Har på meg ei tynn strømpebukse i tillegg. En ser ikke hva jeg har på beina uansett, er så langt skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som tar på seg allværsjakka utenpå bunaden burde vært skutt.

Helt enig! Og har man ikke bunadssko så er det sorte pensko som gjelder.

Ellers er ikke undertøyet under bunaden spesielt sexy. Røde strømper gjelder for bunaden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker svarte strømpebukser og selvsagt truse.

Du må gjerne kle deg i kjoler Transelise men bunad har du ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne kle deg i kjoler Transelise men bunad har du ikke ;-)

Javel da, men jeg arvet mor min sin som hun broderte og sydde selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har helt vanlig undertøy jeg. Er da ikke meningen at noen skal se hva jeg har under uansett, dermed tenker jeg ikke særlig over å ta på meg noe spesielt undertøy jeg ikke bruker til vanlig.

Hvorfor er forresten nylonstrømper fyfy? En annen ting, her i Bodø har jeg ikke sett særlig mange med svarte strømper? Hvite strømper er vel det helt riktige på nordlandsbunaden sånn som jeg har forstått det, men veldig mange bruker hudfargete strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt min bunad 1 gang da jeg ble konfirmert, da hadde jeg vanlig undertøy som jeg brukte ellers.

Da brukte jeg g-streng og bh, med en hvit topp mellom skjorta og bh'n, og en hudfarga tynn strømpebukse.

(Og gnagesårplaster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...