Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #1 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg har et litt snålt spørsmål. For 8 år siden fikk jeg en 7mm bred gull-armring til bursdagen min av kjæresten min. Jeg elsket den fra første stund, og har enda ikke tatt den av meg etter jeg først tok den på. Helt siden jeg fikk den, har jeg alltid hatt et brennende ønske om at den skulle bli en permanent del av meg. Dvs. at den blir kuttet av litt, og så sveiset/limt/loddet fast for alltid. Min mann (tidl.kjæreste) synes ideen min høres flott ut, men sier at jeg må selv bestemme dette. Jeg har spurt meg selv mange ganger om det er dette jeg virkelig vil, og hver gang er svaret ja. Er det noen der ute som vet om noen som kan gjøre en sånn ting, eller som går med slike tanker selv? Jeg ville satt pris på svar. Hilsen Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #2 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg ville gått til en gullsmed og spurt om de kunne hjelpe til jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #3 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg har vært hos flere gullsmeder, men ingen kan eller vil gjøre dette. Kanskje jeg har spurt feil gullsmeder?? Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #4 Del Skrevet 18. april 2002 Hva med en sveiser? Kanskje gullsmedene vet om noen du kan spørre videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #5 Del Skrevet 25. april 2002 Ideen er fin, men desverre ikke gjennomførbar Jeg har jobbet i piercingbransjen, og der er det mange som ønsker seg mer permanente ringer, både i piercinger, og som armring slik som du. Problemet er ganske enkelt at det, som du selv sier, krever at en korter inn ringen og så sveiser den på nytt. Men dette kan ikke gjennomføres fordi det ikke kan sveises, loddes, smeltes så nært huden din... Synes tanken er veldig fin, men desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 25. april 2002 #6 Del Skrevet 25. april 2002 Er det virkelig ikke mulig å klemme inn en sterkt varmeisolerende plate (Asbest-lignende materiale) under sveisestedet mens dette pågår, og så dekke til omkringliggende områder tilsvarende, så hun ikke får brannskader?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #7 Del Skrevet 25. april 2002 Hva med å bruke en lett bøyelig armring som man kan bøye slik at den sitter ordentlig på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 25. april 2002 #8 Del Skrevet 25. april 2002 eh.....si meg: Blir ikke det ganske uhygenisk med en "permanent armring". Du kan jo ikke ta den av, og det må jo nødvendigvis samle seg seg skitt og svette under???? Det er vel ikke så enkelt å vaske under ringen mens den sitter på. Det blir jo ganske trangt. Dessuten må det vel uansett bli en del fuktighet under der, når man dusjer og sånt, og det er vel vanskelig å tørke bort når det er så trangt??? Kanskje jeg har misforstått, helt og at det ikke er meningen at ringen skal være SÅ trang?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 25. april 2002 #9 Del Skrevet 25. april 2002 OK, dette høres krasst ut, men... har du noen som helst peiling på menneskelig forfall? Kroppen er et organisk materiale. Har du sett gamle damer som aldri har tatt av seg gifteringen sin de siste 20 årene? Ofte hovner fingere deres opp, slik at de ikke får dem av seg. Da må man faktisk skjære av ringen etterhvert! Jeg har måttet gjøre det selv, fordi fingrene mine hovnet opp rundt yndlingsringen min. Det samme vil kunne skje med armen din. Etterhvert som du blir eldre, endrer fettansamlingene seg, og du får større overarmer. Jeg kan ikke forestille meg at det er særlig lekkert med en armring som synker inn i kjøttet på armen, og hvor huden tyter ut på hver side. Selvfølgelig kan du trene armene dine, og holde dem slanke, men det spørs om det holder i lengden. Og hva med infeksjoner el.l. i huden? Huden under ringen vil ikke få puste, og litt avhengig av formen på ringen vil det være fare for gnissninger mot huden rundt, som ikke vil være bra for huden. Jeg skjønner ideen din, men helt praktisk og "organisk" høres det lite lurt ut. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #10 Del Skrevet 29. april 2002 Arnie - jo det skulle vel i teorien kunne la seg gjøre, men når det er snakk om en armring er det veldig liten plass å gå på. Problemet blir vel eventuelt å finne noen som vil påta seg risikoen ved å gjøre dette for henne. Mitt forslag er å få en gullsmed til å korte inn ringen så mye som mulig, og deretter "snike" den på ved hjelp av oljer og goooog tid. Det er vel det nærmeste en kommer en permanent armring. Det er kanskje også en mulighet å undersøke med en organisasjon som SMIL (finnes på nettet) eller liknende, som nok har tatt opp liknende problemstillinger før (tanken om mer permanente smykker på kroppen er mer populært i enkelte miljøer). Hilsen Anonym 2002-04-25 12:45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #11 Del Skrevet 20. august 2002 Hva er en armring? Når jeg leste det første innlegget såg jeg for meg et armbånd (i hardt metall, ikke lenke) rundt håndleddet som er er så trang at den ikke kan tas av. Men er den så trang at den sitter helt inntil huden? Og hvor på armen sitter den? Nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2002 #12 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg ser at mitt spørsmål har skapt noen misforståelser. Armringen min er helt stiv og rund, ingen ledd eller bevegelige deler. Det vil si at den går an å flytte på oppover/nedover på underarmen. Etter en evnt. innkorting, vil det gå helt fint å vaske/tørke huden fordi det fremdeles vil bli mulig å flytte på den. Det er ganske lenge siden jeg kom med mitt spørsmål, godt å se at noen har svart meg. Men jeg har ennå ikke funnet løsningen på dette, så hvis noen har en glup ide, nøl ikke med å si fra! Forslaget med asbest-plate mellom gullet og armen hørtes jo ikke så dumt ut forresten.. Men er ikke asbest farlig? Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2002 #13 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg synest det hørest ganske dumt ut! Tenk visst du legger på deg, å har permanent armring, da kan det bli blodforstoppelse!! Det hørest vel ikke så behageli ut vel?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå