Gjest Hmhmhm Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Hei! Jeg lurte på on noen kunne hjelpe meg litt.. Jeg lurer på om noen vet hva URI står for? Jeg kan se det for meg, og jeg vet jeg har hørt om det før, men ikke søren om jeg kommer på hva det er. Har søkt litt rundt på internett, men har ikke funnet noe relevant. Grunnen til at jeg lurer, er at ei veninne av meg bruker det som et tegn på at hun er kommet over en vanskelig periode i livet sitt. Jeg tenker med en gang at det har noe med kristendom å gjøre, rettet mot unge, men venninna mi sier det ikke har noe med det å gjøre. Hun vil ikke selv si hva det stå for, men jeg vet jeg har sett det mange ganger før. Hun sier også at vi har hatt det på skolen(!), men det kan ikke jeg huske. Jeg føler jeg virkelig burde vite det, ikke minst for å støtte henne videre. Er det noen som vet det?? Jeg begynner nesten å bli litt desperat nå. Uansett hva du kommer på, vil jeg veldig gjerne vite det. :D Takk!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Har jeg aldri hørt om i den sammenhengen du antyder. Kan du gi noen eksempler på hvordan det brukes i en setning?
Gjest Hmhmhm Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Det brukes ikke i en setning. I alle fall ikke slik jeg tenker på det. Jeg tror det er noe, hvis det gir noen mening. At det står for noe, eller har en betydning. Arg. Jeg vet det er noe. Blir så frustrert over at jeg ikke vet det likevel. Hehe. Men takk for raskt svar!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Kanskje det bare er jeg som er på jordet, siden ingen vet hva det er. Hm. Jaja. Synd.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Dytte opp.. Selv ingen anelse. Men jeg tror jeg har hørt om det. Men jeg tenker først og fremst på forfatter Helene Uri..
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 "Bruker det som et tegn" ?? Kan du forklare litt nærmere om hvordan/ i hvilke sammenhenger hun bruker dette?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Hun skal tatovere det på hånden som et bevis for seg selv at hun er kommet over en vanskelig periode. Mer vet jeg ikke...
Kamikatze Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Jeg er ikke sikker på om det er de tre bokstavene, men det var en sånn forkortelse som blant annet ble trykket på T-skjorter og skoleting (som penal, penner etc.). Det var brukt helst i ungdomskristen sammenheng, men forkortelsen var ikke et kristent uttrykk i seg selv. Tror det sto ei annonse for slike gjenstander i den kristne musikkblekka "Sorthvitt" for et-tre år siden. Ikke så veldig vanlig brukt uttrykk, men jeg kunne sparket meg selv i foten for at jeg ikke husker det, for jeg har også prøvd å huske hva det var. Forkortelsen kunne bety noe á la ubegrenset livskraft, ubegrenset overlevelsesevne, eller noe i den dur. Beklager at husken ikke er skarpere enn dette, men du er jo et lite stykke på vei. Hva med å spørre henne selv, hva forkortelsen står for?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Beklager at husken ikke er skarpere enn dette, men du er jo et lite stykke på vei. Hva med å spørre henne selv, hva forkortelsen står for? Hun vil ikke selv si hva det stå for, men jeg vet jeg har sett det mange ganger før.
Kamikatze Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 U sto for enten unlimited eller universal, og jeg mener I står for infinity. Tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 URI er en forkortelse/slang for U-Riks. En dritkul realityserie på NRK som alle ungdommene digger for tia.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 URI er en forkortelse/slang for U-Riks. En dritkul realityserie på NRK som alle ungdommene digger for tia. Jeg tror ikke det er det.. Til Kamikatze: Takk Jeg tror også det er i ungdomskristen sammenheng, ja. Så da er det ikke bare jeg som husker feil. Men du hjalp meg et langt stykke på vei! Tusen takk!
MRN Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 URI, et annet "ord" for URL. *sjekke* URI stands for Universal Resource Identifier and URL stands for Universal Resource Locator. Kilde: http://www.bernzilla.com/item.php?id=100
sofie777 Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 http://www.uri.org/ Dette er det nærmeste jeg kan google meg til, men det virker ikke særlig riktig.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #15 Skrevet 9. april 2009 URI, et annet "ord" for URL. *sjekke* Kilde: http://www.bernzilla.com/item.php?id=100 Hehe. Ja. Etter mye søking på nettet, har jeg forstått at det er det også. Men det er ikke det jeg leter etter. Men jeg fikk et godt svar av Kamikatze, så jeg er fornøyd.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 I Mosebøkene i Bibelen hadde prestene to stener Urim og Tummim som de brukte til å avgjøre saker. Den ene var ja og den andre nei. ". 2. Mosebok 28:30 I brystduken skal du legge urim og tummim. De skal ligge ved Arons hjerte når han trer fram for Herren. Aron skal alltid bære domsavgjørelsen for Israels sønner ved sitt hjerte for Herrens åsyn. Urrim og Turrim betydning Kan det være utledet av dette? I norrønn mytologi hadde de også noe tilsvarende uten at jeg klarer å finne det. Det minner jo også litt om yin og yang dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå