Gjest Lea Skrevet 13. juli 2003 #1 Del Skrevet 13. juli 2003 I dag har sambo klart å frelse meg . Har vært på fjorden i hele dag og tøffet rundt mellom øyer og skjær. Nå har jeg begynt å drømme om et sånt lite båthus eller en liten hytte nede ved vannet. Det blir nok med drømmen, men en gang blir det kanskje virkelighet. Noen som vet hvor mye en slik hytte koster? Tenker på en mini-hytte på 15 kvm e.l. på en av øyene i Oslofjorden. Er det vanskelig å få tak i en sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 13. juli 2003 #2 Del Skrevet 13. juli 2003 Kan vel ikke være så dyrt,vil jeg tro.Nå er jo ikke jeg så kjent der du bor,men en sånn husbåt er veldig rimelig å bygge altså!Du slipper eiendomsskatt og andre ting,du ligger godt oppankret og kan flytte sjøhytten når du vil. Så nettopp på nyhetene at hyttene ved sjøen på sørlandet ligger på millionen,så det kan du bare glemme.Kjøp en gammel seilbåt eller bygg en flytende hytte,de er veldig billige,ok?Med påhengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 13. juli 2003 #3 Del Skrevet 13. juli 2003 Badehus langs Promenaden på Nesodden koster rundt 250.000 og oppover. Hvis de selges adskilt fra våningshusene, da. Det hender. 10-15 m2, men det er de minste som er de mest sjarmerende, ofte er det de gamle. Etter stormen i 87 da mange av husen dro på sjøen for aldri å bli sett i de samme traktene igjen erstattet med garasjer, altså fortsatt badehus, men satt opp som garasjeelemt, så det varierer også veldig hvor vakre de er. Men noen har satt opp noen nye, utrolig lekre. Se bilde her Uansett hvor dere kaster anker, kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juli 2003 #4 Del Skrevet 13. juli 2003 Noen husbåt blir det ikke.. Vi er egentlig ikke "båtmennesker", men kunne tenke oss et lite krypinn der vi kunne slenge oss ned om sommeren for en natt eller to. 250.000 er jo overkommelig, en annen sak er hvor lett det er å få tak i et sånt badehus da... Og det er den typen som var på bildet/linken til Anne Mona vi (dvs. jeg) kunne tenke oss i så fall. Men litt uteplass/brygge der vi kunne grille og sole oss og plass inne til å overnatte på flatseng. e.l. Det er et must at det ikke tar lang tid å komme seg dit. Under en time med liten båt i alle fall, slik at vi kunne brukt vanslige ettermiddager det også. Men det ligger laaangt frem i tid tror jeg. Greit å ha et alternativ neste gang sambo begynner å snakke om hytte og større båt :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå