Gå til innhold

Solarium i Drammen + bli brun tips

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke kler av meg så mye i solen så får jeg farge kun i ansikt, på armer og legger... Men jeg vil bli brun over hele kroppen, jeg.. Så derfor har jeg planer om solarium.

I går var jeg på et solsenter på Åssiden i Drammen, SunLine eller noe? (Bak Shell-stasjonen ved Ligosenteret). Men der kosta det 10kr for 5minutter, er ikke det dyrt? (Har ikke tatt sol på flere år)

Er det noen som vet om noen andre steder i Drammen som er billigere, og likevel har ganske vid åpningstid?

Jeg trenger også tips til hvordan jeg fortest mulig blir brun og hvordan jeg vedlikehodler fargen.

Jeg tar 20 minutter sol om gangen, for det tåler faktisk min hud, jeg blir ikke solbrent av det. Ble ikke rødflammet engang i går. Tar noen minutter mindre på ansiktet, da, såklart.

Men hvor ofte må jeg ta sol for å bli forteste mulig brun, og hvor lang tid tar det tror dere før jeg merker at huden får farge?

Håper noen kan svare meg......

Lillian *vil bli brun*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste har andelen av unge jenter med føflekkreft/hudkreft hatt en sterk vekst, derfor vil jeg anbefale deg å heller sverge til en god selvbruningskrem eller betakarotentilskudd (fåes kjøpt på helsekostforretninger til ca. 200 kr for 3 mnd. forbruk.)

Selvbruner/ betakarotentilskudd blir i lengden mye billigere enn solarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåer det en stund siden jeg har tatt solarium, me i fjor tok jeg en del. da var det absolutt billigste stedet i området rundt meg, på Buskerud Storsenter. Der har de (hadde iallfall i fjor) ganske nye solsenger, også var det billig. Åpningstiden der er 10.00-20.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er det jo så flott vær med sol ute. Skjønner ikke at noen vil velge solarium framfor ekte vare.

Ta fram bikinien og solkrem med høy faktor. Finn et usjenert sted og nyt sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var billigere enn der jeg var sist (på Strømsø, rett ovenfor Byhagen). Der kosta det 10 kr for 4 minutter. Hadde ikke tatt solarium på evigheter, så jeg ble ganske sjokkert over prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solarium er veldig dyrt nå.

Det er ikke ofte jeg tar, men ble også overrasket sist jeg tok.Tror jeg bet 85 kr for 21 min, ca 4 kr. :oops:

Hvis du vil ha grunnfarge til du reiser vil jeg annbefale deg å ta 3- dager i uken til du oppnår ønsket farge og så en gang i uken etter på for å bevare den.

Det er viktig at du bruker en god krem i solariumet, dette gir det en bedre farge, pluss økt varighet av fargen.

Spør betjeningen i solariumet.Kremene ligger fra ca 165-600 kr.Jeg kjøper aldri de dyreste men leser nøye bak, og tar den jeg tror passer best til meg.Somregel havner jeg da på den billigste, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...