Mitsi Skrevet 13. juli 2003 #1 Del Skrevet 13. juli 2003 Hjelp! Vi har nok engang problemer med et vepsebol. Tror det er tredje eller fjerde året på rad vi er plaget med dette. Problemet er bare at de andre åra har vi enklet kunne fjerne bolet fysisk, da det var lett tilgjengelig. Men ikke dette. De har bygd så langt inn at vi må rive "halve" garasjen for å nå det. Er det noen som har et effektivt triks for å bli kvitt dette? De begynner å bli nokså innpåslitne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 13. juli 2003 #2 Del Skrevet 13. juli 2003 Bland salmiakk med vann og dusj på sprekkene - i tillegg setter du ut skål/glass med salmiakkvann i nærheten av åpningen til bolet, kanskje flere steder. Vepsen skyr lukta, og vil sannsynligvis forlate bolet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #3 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg fjernet en gang ett vespsebol ved å først spraye det med RADAR og deretter fyrte jeg opp en blåselampe- når alle vepsene var brent rev jeg bolet og kastet det. De kom aldri tilbake! Minnie PS: Husk tette klær, hansker og noe foran ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 13. juli 2003 Tusen takk for lynkjappe svar. Minnie din fremgangsmåte har vi brukt tidligere, når bolet var lett tilgjengelig. Men problemet denne gangen er som sagt at vi må rive "halve" veggen for å komme til. Jeg skal ut å prøve salmiakk som du foreslo Vega. Fikk et tips om Zalo, som vi prøvde, de funket bare noen timer etter at vi hadde sprayet det på. Men nå skal vi prøve salmiakk. Igjen takk for raske svar, men er fremdeles åpen for andre ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 13. juli 2003 #5 Del Skrevet 13. juli 2003 Tidligere i sommer hadde jeg, som deg, problemer med veps som hadde bol inne i husveggen. Hverken jeg eller mannen min hadde ikke lyst til å spraye, så vi leide inn en mann fra et skadedyrkontrollfirma. Han sprayet et hvitt stoff inn i sprekkene i mønet og etterpå har vi fuget sprekkene slik at de ikke kan komme inn igjen. Vi fikk altså ikke fjernet selve bolet, men alle vepsene døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 14. juli 2003 #6 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg fjernet en gang ett vespsebol ved å først spraye det med RADAR og deretter fyrte jeg opp en blåselampe- når alle vepsene var brent rev jeg bolet og kastet det. De kom aldri tilbake! Minnie PS: Husk tette klær, hansker og noe foran ansiktet. :o Oi, gjorde du det selv? Jeg hadde to vepsebol i fjor. Ringte skadedyrutrydder jeg... Turte ikke gjøre dette selv. Skadedyrmannen mente at det var viktig å drepe dronningen. Hvis ikke ville de komme tilbake. Antageligvis ble nok dronningen drept med blåselampen din, Minnie. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå