Gå til innhold

Ned til minste detalj!


verene

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp her jeg :wink:

Vi gifter oss i juni neste år, og jeg har ikke kommet i gang med planleggingen ennå. Vi skal ha barnedåp i september, så jeg prioriterer det først. Men jeg får litt hetta jeg, når jeg leser innlegg her og begynner å innse hvor mange, mange, MANGE saker og ting som skal planlegges, ordnes, arrangeres og fikses i forbindelse med et bryllup! :o Får litt sånn "hvor skal jeg begynne"-følelse, og hvordan skal jeg sikre at ingenting blir glemt av nødvendige gjøremål? :roll:

Derfor lurer jeg..Er det noen av dere som har satt opp en ordentlig DETALJERT planleggingsliste? Der hver minste ting er tatt med, av ting man må gjøre, kjøpe, leie, avtale og huske på underveis? Klart, det vil jo variere en del fra person til person, ut fra hva slags bryllup en skal ha. Men en del fellestrekk vil det jo uansett være. (vet det fins en slik liste her på KG, men syns ikke den er detaljert nok jeg..)

Noen som pliiz kan dele en slik liste med meg? Så har jeg en mal å gå ut i fra, liksom.. :oops: Med en baby på èn måned i huset, og dertil tilhørende tykk ammetåke for tida, er det ikke så lett å få sving på hjernen, så jeg håper jeg kan få litt drahjelp her! :lol:

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør Mother of the bride på en pm, jeg fikk en slik liste av henne

og den var praktfull!

Hun holder visst på å planlegge datterens bryllup eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg også i juni neste år. Her er rekkefølgen på tingene jeg har ordnet til nå:

* Satt opp en grov gjesteliste og budsjett for hva vi disponerer av penger til bryllupet. Dette for å lettere kunne luke ut de lokalene som blir for dyre.

* Bestilt kirke

* Begynte så å lete etter festlokaler. Tok mange runder, beregnet priser, sammenlignet priser, størrelser på lokalene, beliggenhet osv.

* Bestilte så lokale på et hotell. Har vært innom der for å snakke litt med dem. Fordelen med å ha på et hotell/restaurant er at det er profesjonelle der som hjelper deg med mye av planleggingen. Holder orden på når ting må være gjort osv.

* Har booket blomsterdekoratøren til datoen vår - dette fordi det er henne jeg vil ha og hun er populær.

* Har nå begynt å lete etter fotograf - de blir også bestilt veldig tidlig her.

Videre fikk vi beskjed om å begynne å tenke på meny. Ellers vet jeg at det er mange flere ting som skal ordnes etter hvert. Det viktigste i begynnelsen er å få på plass de "store" tingene.

Lykke til med planlegging og baby!

Ellers kan jeg si at jeg vet om de som har ordnet alt på et halvt år. Det er bare ikke sikkert at man får den datoen man helst vil ha da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har booket kirken og reservert lokaler da, så litt er jo allerede gjort ;)

Men syns det er vanskelig å få et ordentlig overblikk over "alt", liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste for deg er å bestille kirke, lokale og fotograf. I tillegg til å få ei liste tror jeg du kommer på ting etterhvert etter hvordan du vil ha det. Slike har det vært for meg men nå vet jo ikke jeg hvordan det er å ha ammetåka da...... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bestille en perm som heter BRYLLUPS PLANLEGGEREN via bryllups web. Jeg har den og den er veldig detaljert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...