Gjest Tabby Skrevet 14. juli 2003 #81 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har spiral og fikk beskjed av legen å bruke minst mulig av tamponger. Hun hadde faktisk hatt en pasient som hadde dratt ut spiralen ved bruk av dette. :o Og det er den for dyr til altså. Så jeg holder meg til bind de første dagene og så går det på truseinnlegg resten av perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #82 Del Skrevet 14. juli 2003 Fikk svar fra Libresse nå i ettermiddag: Libresse konsumentkontakt har sommarledigt. Vi återkommer till dig så fort vi läst ditt mail Vänliga sommarhälsningar Libresse konsumentkontakt Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 14. juli 2003 #83 Del Skrevet 14. juli 2003 jeg bruker de grønne fra o.b, og det er IKKE som å trøkke inn en dassrull! noen blør rett og slett bare så mye! jeg skifter hver 3/4 time! og jeg har heller ikke noen stor, slafsete fødevagina; på slutten av mensperioden kan jeg bare glemme å få inn noe større enn o.b mini! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 14. juli 2003 #84 Del Skrevet 14. juli 2003 At bind som Saba Self Sit (kjempebleier) fortsatt er i salg skjønner jeg heller ikke. Hvem er det som klarer å gå med ett bind som er så tykt at du kan fore ut en vegg med det? Minnie Jag använde ofta stora tjocka bindor innan jag blev gravid. Tampong använde jag vid träning och som "byte" då det är lättare att ha med i väskan, fickan och på jobbet än en binda. jag använde också tampong när jag hade "den" tighta dräkten/dressen på. Varför binda? Jo, jag tycker att tampongerna torkar ut och försöker använda binda så ofta det går. Jag tycker också det känns som om mensen går över fortare om den för "blöda ut" i stället för att sugas upp. Kanske inte sant, men det känns så. Varför tjock binda? Jag tycker inte att de läcker som de tunna gör. De är inte heller lika plastiga som de super-ultra tunna varianterna. Med en supertunn binda tycker jag det känns som att gå med en plastpåse mellan benen, det blir svettigt och det tar dessutom en liten stund innan blodet sugs upp, lätt att det läcker över kanten om man rör lite på sig. Vingar tycker jag inte heller fungerar särskilt bra, ofta så klistrar de i sig i varandra och det är närmast omöjligt att få loss bindan ur trosan. Även med vingar har jag upplevt att det "rinner över kanten". Både vad det gäller tamponger och bindor försöker jag att köpa storpack och lite billigare märken. Jag har inte märkt någon annan skillnad än priset. Att köpa Libresse eller Always kostar ungefär det dubbla som att köpa Apotekets varianter, eller Coops märke. Små pappersaskar för tamponger, som dessutom kläms sönder i en väska och inte tål fukt (tex en fuktig handduk i träningsväskan) tycker jag är onödigt och opraktiskt. Mina tamponger har jag i en liten tjockare plastpåse som går att stänga med glidlås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #85 Del Skrevet 14. juli 2003 jeg bruker de grønne fra o.b, og det er IKKE som å trøkke inn en dassrull! Hi Hi, jeg mente det ikke akkurat bokstavlig, men de er veldig veldig store- synes jeg iallefall. Virker som om endel av KG's brukere sliter med veldig kraftige blødninger. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. juli 2003 #86 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har hatt vanlig kobberspiral, da brukte jeg grønne o.b og bind i tillegg. Nå har jeg hormonspiral og småblødninger, og selv blå o.b føles for store, rett og slett fordi det er for lite mensveske å suge opp. Er ellers enig i at Saba self-sit gir en viss bleiefølelse, det er den type bind jeg husker jeg lånte av moren min før, hvis jeg selv hadde glemt å kjøpe. Når jeg hadde født mitt andre barn, var jeg så sår nedentil at selv et vanlig bind føltes som om det "raspet" opp! Jeg ilte til butikken, kjøpte Saba Self-Sit - helt toppers til akkurat det bruket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #87 Del Skrevet 14. juli 2003 De eneste typene av OB jeg bruker er den rosa og den grønne. de første dagene må jeg bruke den grønne for det meste, og må som regel bytte etter 4 timer. Men kanskje jeg kan gå over til den blå OB'en ( eller kanskje tilogmed den gule!!) når jeg begynner på p- ringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. juli 2003 #88 Del Skrevet 14. juli 2003 Nå har jeg hormonspiral og småblødninger, og selv blå o.b føles for store, rett og slett fordi det er for lite mensveske å suge opp. Bruk den gule da vel? De er så små at de fint kan brukes av oss som blør litt mindre. Jeg har aldri sett en grønn engang. Har rosa som jeg bruker av og til (egentlig pleier jeg ha rosa og "blå" fra always, disse er mindre enn ob, men ved en feil har jeg fått rosa ob, så de har jeg lenge, brukes bare første dagen, og bare unntaksvis) stort sett går det i blått og gult hos meg. Gule fra Ob fordi jeg ikke har oppdrevet de gule fra always i denne byen. Før ville jeg nok brukt større, men jeg begynte ikke med tamponger før etter at jeg begynte med p-piller, så av den grunn trenger jeg ikke de store. Bind bruker jeg ikke lengre, jeg trives ikke med dem. De blir klamme og ekle, og det føles ikke rent. Jeg sover med tamponger de første par nettene, etter det klarer jeg meg med truseinnlegg om natta (blør nesten ikke noe i det hele tatt om natta jeg, etter de to første) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #89 Del Skrevet 14. juli 2003 I stedet for truseinnlegg vil jeg anbefale de nye Always light som kommer i oransje pakke, like tynt og behagelig som truseinnlegg men likevel ett bind som fanger opp mensvæsken bedre enn ett truseinnlegg. Disse bruker jeg de siste nettene når jeg bare blør noen få dråper i løpet av natten. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loco Skrevet 14. juli 2003 #90 Del Skrevet 14. juli 2003 Tror nok at folk generelt på bygdene har noe lavere levestandard enn de som bor i byen men unntakene finnes jo alltid. Tror nok endel lever etter "vi får klare oss med det vi har" regelen- og det påvirker jo alt- også valget av mensbeskyttelse. "Byfolk og fine/moderne vaner er ikke noe for oss" osv. Minnie Er det virkelig mulig i år 2003 å være så lite opplyst...? :o Ja, bydamer er nok mye mer nøye enn de på bygda, og har nok mye finere vaner... Himmel og hav! Det er utrolig at myter fra forrige århundre fortsatt lever i beste velgående, men hva kan man gjøre bortsett fra å le? Når det gjelder den undersøkelsen det ble referert til, så var hele 58 % av de som foretrekker tamponger fra byen. Altså litt over halvparten! (Jeg vil dessuten ta en slik undersøkelse med en klype salt, da den er gjort av Always, ikke et nøytralt medium.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #91 Del Skrevet 14. juli 2003 Er det virkelig mulig i år 2003 å være så lite opplyst...? :o Ja, bydamer er nok mye mer nøye enn de på bygda, og har nok mye finere vaner... Himmel og hav! Det er utrolig at myter fra forrige århundre fortsatt lever i beste velgående, men hva kan man gjøre bortsett fra å le? Jeg fremsa det som en teori- ikke en vedsatt sannhet. Dessuten er undersøkelsen i seg selv interessant uansett hvem som har utført den. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 14. juli 2003 #92 Del Skrevet 14. juli 2003 Loco da, 58%, 100%, hva er forskjellen? Et par prosent fra eller til spiller da virkelig ingen rolle?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loco Skrevet 15. juli 2003 #93 Del Skrevet 15. juli 2003 Loco da' date=' 58%, 100%, hva er forskjellen? Et par prosent fra eller til spiller da virkelig ingen rolle?! [/quote'] Nei, du har nok rett, det er jo ingen forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fuglehue Skrevet 20. juli 2003 #94 Del Skrevet 20. juli 2003 Jeg klarer ikke tamponger for meg merker dem når jeg setter meg, og det føles ut som de brekker inni meg, og stapper jeg dem lengre inni, går det for meg :oops: iallfall gjorde det en gang, og da tør jeg ikke mer! Dessuten er det ikke så mye blod, så det går greit med ekle grisebind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. juli 2003 #95 Del Skrevet 20. juli 2003 Kjenner du dem, så er de IKKE satt langt nok inn, det er i alle fall sikkert. (Det gjorde jeg også første gangen, men neste gang putta jeg den lengre inn, og da kjente jeg den ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 20. juli 2003 #96 Del Skrevet 20. juli 2003 Helt sikker på at engelsk er ditt førstespråk, Minnie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelsk lærerinna Skrevet 21. juli 2003 #97 Del Skrevet 21. juli 2003 jaha, slenger meg med på den tanken der jeg også. Det har vært nevnt at Minnie kunne trenge et norsk kurs, som ble parert med at norsk ikke var hennes førtste språk, mulig det...men engelsken er vel egentlig ikke så helt god den heller... tidligere har vi hatt ganske skremmende eksempler som "change of a dress" og "high water" bukser, og nå kommer altså denne mailen til Sverige.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. juli 2003 #98 Del Skrevet 21. juli 2003 "Change of a dress" er tittelen på en SatC episode. "Highwater" bukser er en betegnelse på korte bukser til bruk om sommeren. Oi så typisk at det var en gjest som skrev dette da tenker at Gjest er like mye engelsk lærerinne som jeg er atomfysiker. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 21. juli 2003 #99 Del Skrevet 21. juli 2003 Til og med lille uopplyste meg har da hørt om highwater bukser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #100 Del Skrevet 21. juli 2003 HIGH WATER BUKSER ER EN OVERSETTELSE AN HØYVANNSBUKSER, SOM IKKE BRUKES PÅ ENGELSK...HEI TIL ATOMFYSIKEREN... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå