Gå til innhold

Bind versus tampong

Gjest Minnie Emmerdale

Anbefalte innlegg

Tihi... Syns jeg ser meg selv på ferga tilbake til helsinki... De andre med x antall kasser øl, jeg med en stor eske tamponger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Ehh... Hvordan virer denne innføringshylsen..?? Aldri prøvd... :oops:

Tampongen sitter inni selve innføringshylsen som er den du tar tak i- setter mot åpningen og skyver tampongen på plass slik at hylsen tømmes og bare kan kastes etterpå.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tihi... Syns jeg ser meg selv på ferga tilbake til helsinki... De andre med x antall kasser øl, jeg med en stor eske tamponger  :hoho:

You go girl! :kul:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten kun bind. Tamponger blir kun brukt når jeg bader. (Brukte tamponger før jeg begynte med p-piller, da blødde jeg mer)

Men nå bruker jeg kun Libresse String. Har så lite mens, at det blir sårt å bruke tampong. Så i tre og en halv dag bruker jeg bind, og føler meg ikke mindre hygienisk nå, enn da jeg brukte tamponger. Bind blir skiftet like ofte som tampong. Og bindene er så tynne, merkes ikke, og synes i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Da har jeg lært noe nytt i dag også :kgsmil:

Tror jeg holder med til o.b jeg...

Jeg ville kjøpt en pakke jeg- bare for å prøve dem.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kanskje, når du sier det, så... :ler:

Vi får se, vi får se...

Ellers kan du jo kontakte svenskene, hvis de heller ikke har libresse tamponger... de har iallefall adr. :Nikke:

Mailadressen er fjernet

Lea (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tja, kanskje, når du sier det, så...  :ler:  

Vi får se, vi får se...

Ellers kan du jo kontakte svenskene, hvis de heller ikke har libresse tamponger... de har iallefall adr. :Nikke:

Takker. Skal sende e- mail jeg.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Her er mailen jeg sendte til SCA i Sverige:

To whom it may concern:

I know that this is not the correct address for private customers to use but your webpage is almost impossible to navigate thru so I just took this one. Hopefully you can pass it on to the Customers Dept. and I do apologize for the inconvenience.

Here is our dillemma (this is written on behalf of thousands of Norwegian women):

In 2002 SCA Hygiene in Tönsberg, Norway stopped producing their version of the o.b. tampon witch was an extremely good one. It was replaced with the standard o.b. from Johnson&Johnson that is sold all over Europe. This new tampon is what I would call a "nightmare in cotton" and there are thousands of women who doesn't understand why they stopped producing the old one in the first place.

Now- in countries like Iceland, Estonia and The Nederlands there are tampons from Libresse witch also is owned by SCA Hygiene- these tampons are accordning to rumours very similar to the old version of o.b. that no longer exists.

Towels and pantyliners from Libresse are sold in both Norway, Denmark, Finland and Sweden- but why not the tampons?

I truly hope that someone at SCA Hygiene will take their time to answer me.

Best regards

Minnie Emmerdale, Oslo - Norway

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige har de de samme O.B. som vi har her i Norge.

Tro meg - jeg har sett etter i flere svenske butikker (jeg bor ikke så langt fra grensen) :wink:

Tror faktisk at svanskene "fikk" disse O.B.'ene FØR vi gjorde det (men her er jeg ikke helt sikker)

*desverre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruker ob, i tre dager -så truseinnlegg resten av uken. Men om natten bruker jeg bind -for å "hvile" vagina litt :ler: er jo ikke sunt med konstant ob-bruk.....

Med ob glemmer jeg rett og slett mensen, husker nesten ikke på å bytte engang, merker aldri noe til mensen nemlig..... så for meg er ob "friheten i en liten eske" :D helt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hormonspiral, og bruker bare string truseinnlegg om det skulle komme noe menslignende saker. Stort sett er jeg fri for mensen nå. Men før har jeg alltid brukt o.b, de blå pakkene, både før og etter jeg fikk barn... De første nettene har jeg brukt nattbind.

-Og, jeg er fra landet...

..kanskje de har noe med at det på landet får flere barn???

Etter fødsler vet jeg at mange får beskjed om å holde seg borte fra tampongen et par måneder, spesielt hvis de har rivnet og måttet sy...

Min søster og mor fikk begge beskjed om å bruke de "kjempe bleiene"..

Har du født selv? Etter en fødsel, så blør man, også kalt renselse, i ca 6-8 uker. Dette er ikke en menstruasjon, men livmoren som "renser" seg etter svangerskapet/fødselen. De fleste har faktisk ikke fått mensen igjen to måneder etter fødselen. Da skal ingen bruke bind, og de første dagene blør man så mye at man faktisk må bruke slike store bind (mye likt på babybleier...). Det har i utgangspunktet ingenting med rifter og sting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

har mens i kun to dager og så små mengder at truseinnlegg er nok (bruker kanskje ett bind først på første dagen)

selv den lille gule o.bèn blir for tørr.. alt for tørr.. det føles som om jeg får gnagsår på innsida!!

ellers ser jeg absolutt poenget med tampong.. skulle ønske jeg kunne bruke det selv.. men jeg er selvfølgelig glad over å blø så lite som jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt menstruasjon på ca. 1 år - grunnet at jeg bruker p-sprøyten.

Tidligere brukte jeg alltid tampong - dag OG natt. Bind finner jeg uhygienisk og særdeles lite komfortabelt.

Men, smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både informert og bor i byen, men velger allikevel kun å bruke bind.

Blør ikke mye, og bruker stort sett bare Libresses 2in1 bind og truseinnlegg i ett, noe som holder i massevis for meg. (hender jeg bruker Libresse invisible om natta, ikke fordi jeg noen gang har blødd igjennom, men bare for å være heeelt sikker liksom)

Har forsøkt tampax noen ganger for mange år siden, og synes det er ubehagelig. Kanskje jeg ikke fikk den rett i, men det var uansett tørt og ubehagelig slik jeg oppfattet det.

Jeg bytter bind såpass ofte selv om jeg blør lite, så jeg føler meg veldig sjelden klam eller uhygenisk selv om jeg bruker bind. Og skal jeg på ferie med bading, så fremskynder jeg heller mens slik at jeg ikke får den mens jeg er på badeferi.

Liker ikke mensen uansett jeg. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maranna

Jeg bruker omtrent ti tamponger i året, og kun når jeg bader utendørs eller i svømmebasseng. Grunn: Det gjør GRUSOMT vondt å ta dem ut igjen, selv om jeg bruker de aller minste jeg får tak i..

Syns ellers at bind og tamponger er omtrent like ekkelt, så ikke noe med det å gjøre...

og jeg er fra byen. Ikke den aller største, men en ganske stor en iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...