Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #1 Del Skrevet 13. juli 2003 Inspiret av tråden "Bind i vesken" lurer jeg på hvorfor så mange kvinner fortsatt velger bind fremfor tampong på dagtid. Hva er det med tamponger som dere ikke liker? Er det fordi dere synes det er ekkelt og sette den inn? Opplever dere lekkasje? Er det mer flaut å kjøpe tamponger enn bind? Særlig nå i sommervarmen kan jeg ikke med min beste velvilje skjønne hvorfor noen velger ett klamt bind fremfor tampong som verken synes eller kjennes. Bind synes mer, kjennes mer og lukter mer. Vil gjerne ha synspunkter på dette fra dere hengivne bind-brukere?! Leste i en undersøkelse på nettet at tamponger er mer vanlig blant jenter i byene enn de i utkantstrøk. Hvorfor er det slik? les undersøkelsen her Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 13. juli 2003 #2 Del Skrevet 13. juli 2003 Så morsomt... Kan jeg fortsette å krangle her Som sagt i denne andre tråden, er det flere grunner til at jeg av og til foretrekker bind. Jeg er veldig, veldig enig i at tamponger er mere behagelig, og mindre... disgusting... :oops: Men, av "praktiske" årsaker, er det ikke alltid like greit å bruke tamponger, feks. når en blør veldig lite, og det føless om å stappe en rull sandpapir oppi... :-? (Ikke særlig behagelig, nei...) Ellers, når jeg var litt mindre og litt mer uskyldig, var det rett og slett ikke plass til dem! Men, hvorfor i all verden skulle det være mer flaut å kjøpe tamponger enn bind? Jeg synes da ikke noen av delene er flaut..?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 13. juli 2003 #3 Del Skrevet 13. juli 2003 Linken funker forresten ikke (iallefall ikke her, men har en litt mongo data... :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2003 #4 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg blør veldig mye, og føler meg hverken sikker med tampong eller bind.. Så hos meg blir det til at jeg bruker tampong og et lite bind i tilfelle uhellet skulle være ute. Dessuten har jeg problemer med å få tampongen til å sitte som den skal. Har brukt tampong siden jeg var rundt 16, men sliter fortsatt. Gudene vet hva jeg gjør feil, for jeg får den ærlig talt ikke lenger opp.. :oops: At tampong er mer utbredt i byene enn på bygdene, virker jo igrunn noe snodig, men kanskje de på bygdene er mer redd for å prøve noe "nytt"? Hvem vet.. Linken fungerte forresten ikke her heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #5 Del Skrevet 13. juli 2003 Linken funker forresten ikke (iallefall ikke her' date=' men har en litt mongo data... :-? )[/quote'] Min feil- har rettet den opp nå. Bare prøv igjen. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #6 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du blør veldig veldig lite så skal man jo heller ikke bruke tampong- nettopp pga. at det kan skade slimhinnene. Men jeg snakker om de som blør mer og fortsatt sverger til bind. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 13. juli 2003 #7 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg bruker tampong OG bind samtidig. Tampongen lekker......... særlig i den blødningsrike perioden (1-2dager). Og JA - jeg har prøvd forskjellige tamponger, både merker og størrelser! På slutten av perioden bruker jeg stort sett bind......... i denne perioden føles den ikke hverken klam eller hemmende. P.g.a. lite væske så er det som Tuddelidu sier: "føles som å stappe en rull med sandpapir oppi skjeden - ikke akkurat noe behagelig" Vi har forskjellige kroppsfasonger, både inni og utenpå........ derfor må hver enkelt finn den "metoden" som er mest behagelig for seg sjøl! For meg er mensen en helt naturlig ting.......... som jeg ikke anser for å være noe spesiell ekkel eller unormal. Men joda - kunne gjerne vært foruten altså... (Linken som ME henviser til funker ikke hos meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 13. juli 2003 #8 Del Skrevet 13. juli 2003 Dette med by/distrikt var litt pussig, egentlig... Kanskje byjenter er mer opplyste Selv er jeg fra et lite sted, men bruker tampong så fremt det går. På ungdomsskolen var det slik at ingen pratet om mensen, og slik ble det heller ikke utvekslet informasjon og erfaringer. Om dette er et "distriktfenomen" eller om det bare var vi som var rare, det vet jeg ikke, men det er jammen greit å ha venninner som en kan prate om slike ting med, det vet jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juli 2003 #9 Del Skrevet 13. juli 2003 Ja takk begge deler :D De første 2 dagene garderer jeg, siden bytter jeg på. Etter 3-4 dager har jeg på en måte fått nok av tamponegr og bruker bind i perioder. Påstand om forskjell by/bygd er jeg slett ikke enig i. *vurderer å sende Minnie på bondegårdsferie* :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #10 Del Skrevet 13. juli 2003 Det eneste som skremmer meg med tamponger er de grønne o.b. De er jo store som doruller :o Dere som sier at tampongen lekker? Er dere helt sikre på at dere skifter ofte nok og bruker rett størrelse? Eller kan det ha noe med at noen av dere har født barn og dermed er videre/slappere enn oss som ikke har født, og at tampongen ikke utvider seg nok til å samle opp all væsken? Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 13. juli 2003 #11 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg bruker stort sett tamponger på dagtid og bind om natten. De første dagene bruker jeg truseinnlegg i tillegg til tampong fordi det lekker. Jeg har aldri født og vet at jeg ikke er "slapp", og selv om jeg bruker "super" de første dagene lekker det gjerne etter en time. Etter 3-4 dager går jeg over til tynne bind/truseinnlegg fordi jeg blør mye mindre og ikke orker tamponger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #12 Del Skrevet 13. juli 2003 Det er nok mange som kombinerer tamponger/bind på samme måte som du Ètoile. Men jeg venter fortsatt på innlegg fra de som aldri bruker tamponger. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. juli 2003 #13 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg må være kjerringa mot strømmen - bor i by og bruker bind :D Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt - tvert imot - skifter man sjeldent så er det like ekkelt med tampong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatum Skrevet 13. juli 2003 #14 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg bruker tamponger i starten, og opplever ikke at de lekker. Jeg foretrekkker Tampax, og starter ut med de grønne første dagen med kraftig blødning, og over til de gule. Når selve blødningen er over og det bare drypper litt, bruker jeg bind, såfremt jeg ikke er på stranda el.l. (da blir det mini-ob) String bind fra Always er veldig greie. (er byjente men kan ikke forestille meg at dette er et by/land fenomen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2003 #15 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg bruker kun bind fordi tamponger ikke sitter bra hos meg, og jeg blør lite. Jeg kan gjerne bruke disse kombinerte bind og truseinnleggene gjennom hele mensperioden. Som regel utsetter jeg mensen annenhver måned også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 13. juli 2003 #16 Del Skrevet 13. juli 2003 Vel, da jeg var yngre brukte jeg aldri tamponger!!! Jeg var redd for at tråden skulle ryke, rett og slett. Nå bruker jeg nesten bare tamponger da jeg føler meg mest 'ren' med dette.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #17 Del Skrevet 13. juli 2003 Vel, da jeg var yngre brukte jeg aldri tamponger!!! Jeg var redd for at tråden skulle ryke, rett og slett. Slike fjortizmyter er det mange av- husker jeg ble fortalt at de kunne forsvinne inni kroppen og opp til hjertet slik at man døde Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 13. juli 2003 #18 Del Skrevet 13. juli 2003 Det eneste som skremmer meg med tamponger er de grønne o.b. De er jo store som doruller :o Minnie Snakker vi om de samme GRØNNE o.b. her tro ? Jeg bruker nemlig de Grønne, de første dagene, og det er langt igjen til at de skal være på str. med doruller :oops: Sjenert kan cita fortelle at hun har hatt større dingser "oppi der" en grønne o.b'er :oops: Vet at ikke det var svar fra meg du ønsker Minnie, siden jeg er en O.b. tilhenger. Men den undersøkelsen der jenter fra byene bruker o.b. hyppigere en oss budeier fra "bøgda" syntes jeg var litt "merksnodig" Håper noen kan komme med en logisk forklaring på det. Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 13. juli 2003 #19 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har så kraftig blødning de 2 første dagene,så jeg må faktisk bruke baby-bleier..... (Og enda blør jeg i mellom om natta) Deretter må jeg bruke nattbind resten av perioden. Jeg prøvde tampong/ob for noen år siden,men det holdt ganske enkelt ikke for meg. Misunner dere som har såpass mild mens at dere kan bruke slike ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #20 Del Skrevet 13. juli 2003 Snakker vi om de samme GRØNNE o.b. her tro ? Jeg bruker nemlig de Grønne, de første dagene, og det er langt igjen til at de skal være på str. med doruller Men den undersøkelsen der jenter fra byene bruker o.b. hyppigere en oss budeier fra "bøgda" syntes jeg var litt "merksnodig" Håper noen kan komme med en logisk forklaring på det. Det finnes vel bare en type grønn o.b. og ja de syntes jeg var skikkelig digre. Når det gjelder bygd/by teorien så kanskje det har noe med kravet til komfort og valg av levestandard å gjøre? Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå