Gå til innhold

Trollet i esken

Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Dagene flyr og dagboka går i glemmeboka.... ! Jeg hadde en svært vellykket tur til London med både Madame Tussauds, shopping og sightseeing! Veldig allright!

Nå teller jeg og sambo dager og timer. Han kommer hit om 12 dager og jeg savner han helt utrolig! Var ute på byen i går og det formelig vrimlet av kjærestepar... Man ser de vel godt når en savner sin egen så mye! Dette er nok det lengste vi har vært borte fra hverandre! 1 måned nå. Enda noen dager igjen, men tida går fort. Har begynt å jobbe og det er veldig allright. Jobber på legesenteret jeg jobbet på i fjor sommer, veldig greit å være kjent med rutiner og prosedyrer kjenner jeg :)

Ønsker alle som er innom en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Blåser litt liv i den gamle dagboka mi igjen!

Sitter inne å småfryser, skal til å fyre i ovnen. Det er masse snø ute!! Har nettopp vært på middag hos min tante og spist hjortegryte! :jepp:

Er i praksis for tiden og synes det går fort! Begynt å planlegge flytting som trolig skjer i begynnelsen av april :)

Forutenom det har jeg litt tankespinn gående om dagen. Jeg er 10 dager forsinket i forhold til menstruasjonen min...! Hmmm! Synes det virker usannsynlig da jeg tok en test for noen dager siden som var negativ og vi har vært veldig konsekvente på kondombruk. Men then again, jeg sjekker de jo ikke for hull etterpå så alt er vel mulig.. Får vel teste igjen etterhvert om ikke TR dukker opp! Noen andre som har vært borti forsinket mens og negativ test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen TR her i gården gitt. Har bestilt tester på nettet nå som kommer snart. Er litt spent på dette og etterhvert som dagene går og jeg har fått "tenkt" ut løsninger så må jeg innrømme at det hadde vært hyggelig om testen var positiv ;)

Har vært mye kvalm de siste dagene og. Blir spennende å se hva testen sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt ny test i dag. Den er negativ. Litt blandene følelser ang svaret akkurat nå, men ser det positive i det. Nå får vi bedre tid til å planlegge og komme oss på plass i den nye leiligheten og komme oss i fast jobb før vi starter prøving på ordentlig :) Innflyttingsdato er framskyndet så det blir trolig i april :jepp:

Fortsatt ingen TR forresten så ser ut til at kroppen har hoppet over det henne denne månenden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet! Der var du også igjen :vinke:

Tror vi tok dagbokpause sånn omtrent samtidig.. også er vi i gang nesten samtidig igjen og :duskedame:

Hvordan har du det?

Ikke gravid iallefall ser jeg. Hadde du håpet på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet! Der var du også igjen :vinke:

Tror vi tok dagbokpause sånn omtrent samtidig.. også er vi i gang nesten samtidig igjen og :duskedame:

Hvordan har du det?

Ikke gravid iallefall ser jeg. Hadde du håpet på det?

Hei Betina! Koselig å høre fra deg igjen! :klemmer:

Nei var ikke gravid. Det har jo både positive og negative sider akkurat nå, men hadde jo et lite håp de siste dagene om at det skulle bli en positiv test selv om det ikke var planlagt. Tar det ikke tungt nå uansett, da vi er prøvere enda. Venter nok til hvertfall vår/sommer før vi begynner ;)

Alt bra med deg? Skal ta meg en tur innom boka di igjen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda alt står bra til her, livet går sin gang med alt det dramaet mitt liv har dratt med seg :fnise: Men men, motgang gjør sterk...er det ikke det de sier?

Så koselig at dere tenker på barn! Gleder meg til det en gang blir vår tur :rødme: Vi skal bare være litt egoister en stund til og gjøre ting bare vi har lyst til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, alternativt i motbakke går det oppover ;) Så en får bite tenna sammen og tenke at dette blir man sterkere av som du sier.

Ja veldig koselig å prate med samboer om dette med barn. Vi har snakket mye og begge har lyst rett etter studiene. Samtidig tenker jeg litt som deg, "egoistisk" i manko av et bedre ord. Det er jo på en måte "for seint" når en først får barn til å få gjort disse "tingene" en gjerne skulle gjort i forkant. Tidvis skremmende tanke kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei igjen KG :) Nå skal jeg jammen få blåst litt støv av dagboka og oppdatert litt oftere. Motivasjonen er noe høyere nå enn for noen månender siden.

Her begynner vi å se slutten av studier og ikke minst slutten av å bo så grisgrendt som vi gjør. I slutten av mars blir det trolig flytting til vår nye leilighet mye nærmere familie og venner :D

Jeg har eg en supergledelig nyhet å meddele, 24 des 2010 fridde samboeren og vi er nå forlovet :D !!! Vi har så smått begynt å planlegge bryllupet, uten noen fast dato (har et lite ønske om å få det til i 2012) =) Det er noe galt med smileyene nå når jeg skriver innlegg, får ikke opp noen av de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga forsvinner alt for fort! I morgen har jeg halvtidsevaluering i praksisen jeg er i nå. (Psykiatri) Dette feltet er ikke noe for meg har jeg funnet ut, men absolutt lærerikt.

Utover det står det kun bryllup i hodet på meg om dagen. Har planlagt en del i helga og det later til at det blir hjortegryte til hovedrett. Forett ser ut til å bli blomkålsuppe. Desserten er noe usikker. Vi sikler litt på datoen 5/5-12 og bør vel bestille kirke og lokaler etterhvert.

Det som holder meg litt igjen er at vi har snakket om at vi begge ønsker barn raskt etter studiet. Jeg må jo jobbe i 6 mnd for å ha rett til støtte før jeg kan gå ut i permisjon. (dvs at jeg må jobbe ut desember 2011) Dersom vi da skal klare å få barn før bryllupet må det bli fra januar til seinest april 2012. Er jeg høygravid i mai kan jeg ikke gifte meg i bunad og det har jeg jo veldig lyst til! Det skal jo noe flaks til for å greie å treffe å planlegge så godt!! Mamma sleit en del når hun ønsket å bli gravid og brukte en stund på å få det til å klaffe.

Men alt kan jo utsettes dersom noe skulle skje ;) Jeg kunne og tenke meg å kombinere barnedåp og bryllup, det hadde vært absolutt optimalt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup bryllup bryllup, jeg tror jeg svever på rosa skyer om dagen og alt jeg klarer å tenke på er bryllup! :rødme: Ikke optimalt når tankene bør gå i oppgaver og praksis ;)

Tenkte å hive ned litt tanker her så kanskje det blir system i galskapen :)

Menyen er på plass:

Forrett: Blomkålsuppe

Hovedrett: Hjortegryte med grønnsaker og poteter

Dessert: Sitronfromage med bringebærsaus

Deretter blir det selvsagt kaker. Mamma har fått fatt i 3 etg bryllupskakestativ så jeg og mamma skal faktisk bake bryllupskaka selv! :kokk:

Antrekk er på plass: Bunad på både brud og brudgom!

Bartender til baren utover kvelden er på plass

Musikk (band etc) ser ut til å være i boks.

Mamma og pappa har sagt de vil betale drikken som skal være til maten så nå begynner virkelig ting å flaske seg!

I løpet av de nærmeste dagene skal jeg kontakte kirke og lokale :)Datoen er og forresten trolig på plass, det ser ut til at 5/5-12 blir the magic day! :bryllup:

Hva jeg kommer på i farten som jeg mangler:

Servitører

Lokaler

Kirke

Brudekrone (har sendt mail)

Og en hel masse annet som får komme etterhvert !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...