Gå til innhold

Trollet i esken


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Idioti at det ikke er lovlig da.. Det farger jo opp innleggene... Dessuten er jo de andre smilefjesa her (ser ut som det aillefall) hentet derfra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen! Viste ikke at det ikke er lov med de smileyene! :klø: Jaja..!

Første dag i praksis var full av info, ingen jobbing i det hele tatt. Avd virker travel, men dette blir nok morro. Følger turnus til kontakt så da er det rett på nattevakt i morgen kveld. Hurra... :ironi:

Nå er snart alle papirer utfylt og klare til innsending. UHYRE mye som skal sendes, printes, kopieres og dokumenteres! Blir litt av en blekke banken skal få kose seg med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.vakt er over, det var nattevakt. Sov utrolig godt etter vakta i dag! Avd virker vanvittig travel og jeg synes det var overveldende i forhold til avd jeg har vært på.. Føler jeg begynte fullstendig på bar bakke og ikke kan noe særlig.. Kontakten virker relativt strikt, men veldig dyktig. Håper dette blir bra, men må innrømme jeg ikke er så vanvittig positiv akkurat nå. Håper jeg har valgt rett...

Forutenom det er alle papirer nå sendt til megler. Saken er ute av våre hender og alt vi kan gjøre er å vente og håpe på det beste :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt fri, godt er det for jeg har vært så kvalm i dag! Ikke noe stas, følt meg ordentlig shabby. :spy:

Sambo kom hjem nå, han var innom butikken og handlet. Jeg hadde så sinnsykt lyst på oreo kjeks, men butikken hadde ikke de gode oreo kjeksene med hvit sjokolade!! Også har jeg så vanvittig lyst på sushi, men det er jo ikke å oppdrive her. Sånn er det å bo på et avsidesliggende sted.. GLAD vi skal til hjemtraktene østapå igjen etterhvert ja.

Kjenner jeg ikke gleder meg stort til vaktene i helga heller, får bare bite tenna sammen.

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du opplever din avdeling noe bedre når du komer tilbake da :) Nå er jeg selv på nattevakt og jeg kan med sikkerhet si at dette er ufattelig ROLIG!!!! Ikke NOE som skjer liksom.. :ler: Åssen type avd er det du erpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på en kirurgisk avdeling. Der var det overhode ikke rolig den natta jeg var på i hvertfall! Skal jobbe på hele helga. Håper på et godt inntrykk av avdelinga da så jeg ser litt lysere på praksisen ;)

Hvilken type avd er du på nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Søster Skogstrolletg045.gif

Uff ja jeg kjenner den følelsen av å begynne i praksis. Alt er nytt, travelt, kaotisk, mye man ikke kan, og altfor mange inntrykk å fordøye. a015.gifa085.gifa018.gif

Men dette klarer du!! Bare vent til ting får roet seg og du kommer mer inni rutiner, diagnoser o.l. Det er da det er gøy med praksis, for da lærer man mye. a042.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Søster Skogstrolletg045.gif

Uff ja jeg kjenner den følelsen av å begynne i praksis. Alt er nytt, travelt, kaotisk, mye man ikke kan, og altfor mange inntrykk å fordøye. a015.gifa085.gifa018.gif

Men dette klarer du!! Bare vent til ting får roet seg og du kommer mer inni rutiner, diagnoser o.l. Det er da det er gøy med praksis, for da lærer man mye. a042.gif

Tusen takk for veldig støttende og god melding :klemmer: Godt å høre det er fler enn meg som har hatt denne følelsen, det er neste så jeg føler jeg har møtt veggen litt, men jeg satser alle har rett i at dette går veien :) Dette skal jeg igjennom uansett hva! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak!! g018.gif

Jeg tror alle føler det slik forann hver praksis, til og med de som virker selvsikre.

Når man står der med skikkelige caser (og ikke i øvelsesalen), så er det klart det blir litt voldsomt.

Hahah jeg husker fra min kirurgiske praksis, så var jeg så interessert i sår (er det enda). Men tingen var at jeg slengte meg med på alt som hadde med sårskift å gjøre. Spl ville advare meg før vi gikk inn, og lurte på om jeg var klar over hva jeg skulle se..

Jeg sa som det var...eehhh nei egentlig ikke. Så sa hun, vel det er rett og slett et åpent sår. Kult, tenkte jeg, det er vel ikke så galt?

Men herregud, jeg hadde ikke forberedt meg skikkelig, det var nemlig en fasciotomi!! Så der sto jeg med øyner som klinkekuler men pasienten trøstet meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det føles litt voldsomt, men godt å høre jeg ikke er alene om å ha det sånn. Nå sitter jeg på skolen og skriver ut litt turnusplaner etc. Skal på jobb 14:30 og det kjennes virkelig ut som om jeg skal til tannlegen/ha eksamen eller noe i den dur! :trist: Men nå har jeg ringt og snakket litt med mamma så håper jeg at dette blir bra ;) Blir nok litt varmere i trøya etter noen fler vakter.

Det hørtes ut som litt av en opplevelse du hadde vært borti. Sår er utrolig spennende å jobbe med. Har ikke sett fasciotomi som du snakket om. Måtte google det, kan levende forestille meg klinkekuleøynene når du fikk se det! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på en kirurgisk avdeling. Der var det overhode ikke rolig den natta jeg var på i hvertfall! Skal jobbe på hele helga. Håper på et godt inntrykk av avdelinga da så jeg ser litt lysere på praksisen ;)

Hvilken type avd er du på nå? :)

Jeg er på psyk. avd, akuttpost.. Utrolig spennende! Jeg ser iallefall masse rart.. Får jo inn alt fra psykoser, suicidale, manier, depresjoner til rusavhengige.. Alt fra frivillige innleggelser til tvang hvor politiet kommer inn med dem iført håndjern... Så det å kunne få seg en på tygga er en mulighet.. :hakeslepp:

Håper helga gir deg bedre inntrykk på avdelingen da... :nigo: Jeg ska ikke ha sykehuspraksis før etter sommer... Gleder meg masse til det da.. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen du har. Hadde selv mange tunge praksisperioder. Men det som hjalp meg var å tenke: "Jaja, jeg kan ikke lære alt på en gang. Det er syyykt mye jeg ikke kan. Men for hver dag jeg er her skal jeg lære minst 1 ny ting" Og når alle ukene er gått, og du ser tilbake, vil du merke at du faktisk har lært utrolig mye. Du er jo bare der for å lære.

Men hvis du har en god kontaktspl, så si til henne hvordan du føler. Hun vil garantert sette pris på det, både fordi hun vil se på deg at du ikke er helt komfortabel, og fordi hun vil kjenne seg igjen selv.

En annen ting jeg syns vi lærer for lite om på sykepleie, er hvordan håndtere alle inntrykkene vi møter hver dag. Det er liksom noe man må lære selv. Og når man plutselig står der nyutdannet, så er det ikke alltid like lett.. :sjenert:

Pleiepike: Jeg var også på akuttpost på psyk. Hjelpe meg, det var voldsomt det. Var jo livredd i begynnelsen, men vannvittig lærerikpraksis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom meg igjennom helgen og føler at kontrollen kommer saaaaakte snikende, det er allright. Har oppfølgingsdag i morgen med lærer og forventningssamtale på onsdag. Får håpe det går i boks og.

I dag har jeg hatt fri, lite fornuftig bruk av tiden kjenner jeg! Har fått ryddet litt hjemme, men motivasjonen til skolearbeid sitter så alt for langt inne.. Sambo er på jobb helt til kl 23:30 i kveld.. Sett hverandre lite de siste dagene, vi jobber om hverandre, men i morgen etter jobb har vi heldigvis kvelden fri sammen! Blir veldig hyggelig! :rødme:

Fredag har jeg fri igjen så da får jeg hive meg rundt og gjøre leiligheten klar før vi får besøk av mamma og søsteren til sambo. Blir koselig! Sambo har bursdag til helgen og så da får jeg vel prøve å bake noe godt ;) Forslag mottas med takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bedre i praksis!

Håper du lærer masse fremover!

Du kan jo bake oreokake! Den er kjempegod! Har ikke oppskrift, men du finner den på nettet. Ellers er jo ostekake kanondigg!

Jeg prøvde en oppskrift på tine.no, men når jeg skulle finne den nå, så var den borte. Hmm..men uansett har de mange gode oppskrifter der.

Ellers har jeg en veldig god gulrotkake oppskrift hvis du vil ha den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja send gjerne oppskrift! Samler sammen de kake og middagsoppskrifter jeg får tak i! Kommer alltid godt med :) Oreokake må være godt og! MM! :jepp: Også fant jeg ut at det er fastelavens på søndag og morsdag så da får jeg virkelig kaste meg rundt nå som mammer her i helga ;) Fastelavensboller er jo snadder det og :D! Dette blir en kaloribomde-helg! Jaja! :popcorn:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betina's super yummy gulrotkake: :fnise:

5dl hvetemel

4 ts bakepulver

5dl brunt sukker (jepp, dette er en kaloribombe)

2 ts kanel

Rør sammen

Tilsett så:

4 egg

3 dl olje

Halv ts salt

8dl revne gulerøtter (disse skal oppi til slutt)

Stek kaken i ca 30-40 min på 180 grade midt i ovnen. Formen jeg bruker er en langpanne, tror den er 40cm x 30 cm (men er ikke helt sikker)

Kremen:

250 g meieri smør uten salt

250 g philadelpia ost (naturell)

500 g melis

4 ts vaniljesukker

Rør godt sammen.

f060.gif Nam Nam f060.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift! :klemmer: Ser veldig god ut! Det blir vist orea kake i morgen, sambo hadde særs lyst på det!

I dag har jeg fri så jeg tenkte jeg skulle bake i dag, også må jeg rydde og vaske litt :husarbeid: Mamma og søsteren til sambo er på vei nå ;) Er her en gang i ettermiddag. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en vellykket og hygelig helg med mye kos og masse mat og kaker. Sambo er et år eldre. Han fikk bunadssølje i bursdagsgave til meg og ble veldig gla :) Mamma skal på kurs å sy bunad til han, begynner til høsten så forhåpentligvis har sambo bunad til jul igjen :)Nå har mamma og søsteren til sambo reist hjem igjen. Var koselig med besøk. Har snakket mye i helgen om at det blir bra for både oss og familien at vi kommer nærmere når studiet er over.

I dag har jeg ligget rett ut i senga, har vondt i hodet og er ikke i form! :forkjola: Får satse på å komme meg så det blir jobb i morgen. Har ikke så mange sykedager å gå på i praksis..!

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte knekkebrød i går! Tjohei! Ble veldig gode også er de vistnok supersunne ;):kokk:

I dag har jeg slappet av her hjemme med en god froksot. Nå skal jeg dra meg opp å gjøre noe fornuftig før jeg skal på seinvakt! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...