Gå til innhold

Trollet i esken

Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Nå syntes jeg det var på tide å prøve meg som dagbokskriver! Har tittet og sniklest hos andre og latt meg inspirere. Nå har jeg og min samboer klart å snu døgnet opp ned i løpet av helgen. Jeg fant da ut at jeg ville begynne å skrive dagbok klokke halv fem, imens han ligger å leser Donald!

Veldig kort om meg, jeg er 22 år og holder for tida på med en bachelor grad i sykepleie og synes det er hektisk, men morro! Jeg bor sammen med min herlige og snille samboer som er 20 år. Vi bor sammen med Alva som er vår pusekatt :)

Jeg har inntatt feriemodus og er klar for påske. Vi bor et godt stykke unna familie (flyttet i forbindelse med at jeg startet opp med studiet i høst) Nå kommer snart mamma og min eldste søster for å besøke oss så jeg gleder meg masse! Etter påskeferien blir jeg med de hjemover da jeg skal ha opplæring i min sommerjobb i to uker i hjemmetraktene! Gleder meg veldig til ny og spennende jobb. Skal jobbe ved et legesenter, noe som er helt nytt for min del. Ser frem til å finne ut om dette er noe for meg.

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har virkelig blitt en "slapp-fullstendig-av" dag sammen med sambo! Har slitt så voldsomt med å sove i det siste. Sovnet ved halv åtte tida i dag tidlig og sov til langt på dag. Heldigvis ikke helt vanlig, er ikke helt i form om dagen ;) Går omgangssyke her. *Grøss* Det har vært strålende sol hver eneste dag, men heldigvis er det øsende regn i dag som jeg sover bort dagen. Passer meg fint! :lur:

Etter påskeferien reiser jeg somsagt til mamma og pappa en tur. Det skal bli kjempekoselig. Nå har vi bestilt flybillett til sambo og som kommer ned etter jeg har vært der ei uke og blir der siste uka med meg. Det skal bli kjempekoselig å treffe igjen familie og venner nå!! Er glad sambo blir med ned sammen med meg og :)

Nå sitter jeg her og leser på tråden hvor flere KG brukere har kjøpt seg blant annet brudekjoler på Ebay. Drømmer meg bort! Det er så mange flotte kjoler og utrolig billig! Er verdt det selv om man kan være veldig uheldig. Med en brudekjole til mellom 10 - 100 kr så blakker man seg jo ikke helt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette har vært litt av en dag! Sambo har klaget litt i helgen på at han har hatt vondt i ei visdomstann og vært hoven i kjeven. Vi fant ut at vi skulle ringe en tannlege til uka. I dag satt jeg på telefonen i alt for mange timer med sikkert 20 ulike tannleger før vi ENDELIG ble presser inn hos en kl ett. Han skulle ta en titt på tanna, pirket såvidt borti hvorpå sambo sier "DET GJØR VONDT!" Tannlegen følger fort opp med "Denne tanna skal UT, NÅ!" Og slik ble det, ut kom den og en engasjert tannlege sier til en sløv sambo, denne kan du ta med deg hjem og vaske og tørke så holder den i mange år! "Ehhh.. Takk" Nå sitter jeg i sofaen, med en sløv og sliten kjæreste som sikler og slever! Ordentlig nydelig :rødme:

Ellers har vi endelig fått bytta lampa på badet (handy fetteren min var innom og ordnet opp!) så nå slipper jeg å sminke meg i mørket! Kjøpte masse ny sminke her rett før lampa røyk, så det blir kjekt å få tilbake lyset så jeg faktisk ser hvordan jeg ser ut før jeg går ut døra! Bruker ID - fantakstisk sminke!! Aldri hatt så perfekt hud noengang. (Det er ihvertfall mange år sida)

Nå kjenner jeg sofaen kaller, jeg er fortsatt ikke helt i form og har hodepine og feber. Typisk at jeg er dårlig med en gang det er ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra mamma i stad. Hun og lillesøster kommer i morgen kveld i stedet for på torsdag :):hjerte: Det blir veldig koselig! På tide å begynne å rydde og vaske litt i leiligheten da ja..

Ellers var jeg og sambo og besøkte noen venner av oss som har fått baby for ei lita stund siden, han er så nydelig! :babysmokk:

Men nå er det kvelden og jeg er trøtt. Nå skal jeg og kjæresten ta med oss pus og gå å legge oss! God natt! :)

:natti::catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått besøk her oppe av mamma og lillesøster :) Veldig koselig! I dag har vi vært ute å lærekjørt med min søster. Hun har snart oppkjøring! Spennende!

Vi var og en tur ute på hytta til onkelt for å ta en titt, smal og kronglete vei!! Og langs veien var det masse masse påskeliljer! Er så glad det begynner å bli skikkelig vår! (til tross for at det er grått og trist i dag da) I går satt vi utenfor i t-skjorte i sola!

I går var vi kjempeflinke og ryddet og vasket hele leiligheten! Det er så deilig når det er gjort :husarbeid:

Nå gleder meg sånn til sommeren!! :kaklehone: Nå er det familien Griffin på tv! Jippi! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Araminta

Fant link til dagboka di inne hos en annen bruker. :hallo: Det var så få innlegg her, så jeg tror det er på sin plass å hjelpe deg med å få opp sidetallet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelp til å fylle opp med sidetall :) Er ganske ny her enda. Har hatt litt problemer med linken min i signaturen. Den skal fungere nå. Håper jeg ... :fnise:

Jeg, sambo og lillesøster har vært å gått på tur oppe i en kjempefin dal med masse fossefall og elvestryk så nå er jeg svett og fonøyd! Idyllisk natur her i Norge :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :) Takk for koselig besøk i dagboken min! Håper du også får en flott påske. Jeg digger påsken - lange fridager, fint vær og god stemning. Dessverre har jeg lett for å snu døgnet i helger og ferier, men det er hyggelig å sitte oppe litt utover natten, synes jeg, så får jeg bare ta noen trette morgener når hverdagen kommer igjen. Jeg jobbet forresten endel nattevakter i helsevesenet tidligere, og syntes nesten det var mindre tungt enn dagvaktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk i dagboka mi :jepp:

Jeg sitter også ofte oppe om nettene *titte på klokka..* men hadde dårlig erfaring med nattevakter innenfor helsevesenet. Kan hende det var fordi jeg var mutters aleine med alt for mange pasienter ;)

Hadde derimot en kjempefin erfaring med nattevakten jeg hadde i praksisperioden min! Utrolig spennende og givende. Men er glad i å sove ja :sjenert:

Nei nå får jeg vel ta kvelden her! (Selv om jeg er hekta på ordlek trådene her nå.. ) Kjenner jeg er sigen og i morgen er butikkene åpne så da skal jeg vel opp ikke så alt for langt utpå dagen.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Nå er det alt for lenge sida jeg har skrevet i dagboken min! Det skjer alt fr mye på skolen og ellers! Har hatt en eksamen siden sist. Håper den gikk fint. Får svar 16 oktober sånn ca:) Ny eksamen 20 oktober.. dette går i ett!! Fredag reiser jeg på besøk til mine foreldre, de vet ikke når jeg kommer så det blir overraskelse ;):jepp: Satser på å få lest litt til eksamen der. I leiligheten her skal det legges gulv så her blir det nok ikke mye arbeidsro! I kveld skal jeg til en venninne og kose meg med "sex og singelliv maraton"! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offhh, nå er det alt for kort til avreise og jeg har ikke pakket så mye som en truse engang..! :lete: Skal på skolen i morgen og i ett møte før jeg tar bussen kl 12:30:) Det blir bra! Gleder meg til å overraske mine foreldre;) Nå skal jeg og min kjære kose oss med klokka åtte hos meg! Skriver mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å pakke med alt jeg skulle og kom meg avgårde etter møtet på fredag. Min mellomste søster som egentlig skulle møte meg på stasjonen avslørte hele overraskelsen for mamma :kjefte:

Men pappa og yngste søster ble overrasket da ! :jepp: Nå sitter ejg her hjemme med pensum til langt oppover øra og har hodepine! Det frister ikke å lese... Nå er det 8 dager igjen til eksamen...! Gi meg kraft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt brukernavn, nytt navn på dagboka, nytt bilde ny dag, nye muligheter! Håper hvertfall på det i morgen.. (ny dag og nye muligheter) Har prøvd å lese en del til eksamen i dag, har en dundrende hodepine!

Lillesøster spilte håndballkamp i dag, den gikk desverre filleveien. Elendig forsvar... Ellers var jeg satt ut av dommerne som ikke tålte et ivrig publikum og ba sekreteriatet gi publikum beskjed om å være stille over høytalerannlegget! ... Er man ivrig kommenterer man jo alt fra spill til dommeravgjørelser. Har selv vært ktiv spiller, dommer og trener. Man må jo klare å lukke ørene litt og være glad det er aktivitet og iver blant publikummet og synes jeg!

Nå begynner jeg å glede meg masse til å se samboeren min igjen og:) Er ekstra godt å se hverandre igjen når man har hatt tida til å savne :)

Nå er det natta! Forhåpentligvis våkner jeg og er superklar for eksamenslesing i morgen!! ... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne motivasjonen uteblir.. jaja. Nå har jeg hatt en super herlig kveld med ei venninne. Vi har kost oss, drukket kaffe og vin og skravlet i mange timer! Herlig kveld! :skravle:

Nå er det natta! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å gå litt fremover med eksamenslesing føler jeg. Har i hvertfall lært noe av all denne lesinga..

I går ettermiddag falt sensuren på sist eksamen og jeg halte i land en B! Denne kjenner jeg at jeg kommer til å leve lenge på!! Fikk og mine nye briller og posten og jeg kan endelig sitte i normal avstand til pc skjerm, bøker etc og faktisk se hva jeg leser! Det er utrolig deilig! Hodepinnen forvant en time etter jeg tok de i bruk. Elsker mine Moods of Norwy briller! :rødme: Veldig stilig pussefille som fulgte med, så ut som et vaffelhjerte med vaffelruter på ene sida og oppskrift på bestemors vafler på andre sida :fnise:

Besøkte en venninne i går som har fått baby :kgbaby: Det var utrolig koselig! Kjente det raslet en smule i eggstokkende da ja.. :)

Nå skal jeg snart en tur ut med min mor som har fri i dag. Jeg stod opp kl syv i dag og begynte å lese så nå kjenner jeg pausen er fortjent! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offh! endelig ferdig med eksamen! Gått å hangla i lang tid så i dag ligger jeg på sofaen! Var på skolen i 3 timer i dag, satte veneflon på hverandre i klassen. Ser litt små narkoman ut nå.. ;)

Var innom svigers siste dagen jeg var i hjemmetraktene. Faren til samboeren min fikk ny samboer etter at moren til min samboer døde. Er snart elleve år siden. Nye samboeren flyttet inn allerede etter litt over ett år etter dødsfallet. Vel og bra at han får seg ny samboer. Problemet er bare at de har ikke ivaretatt noen minner i det hele tatt! Det har besteforeldrene tatt seg av. Kun min samboer som husker noe av sin mor, yngste broren forstår jeg ikke husker noe da han var under året. De to andre var 6 år og husker omtrent ingenting.. ! Er så frustrerende at det blir slik. Tror og det frustrer meg mye da jeg har kjent samboeren min siden han var liten og da også moren som var en herlig person! Grunnen til at det har blitt slik er sjalusi fra nye samboeren, jeg forstår ikke at det er mulig å være sjalu på en død person... Når man går inn i et forhold hvor en mann har mistet sin kone og de hadde 4 barn sammen er det naturlig at minner ivaretas, spesielt for barnas del.

Tenker en del på alt dette nå for jeg ser det plager spesielt hans besteforeldre (morens foreldre) som sliter med å holde kontakt med barnebarna sine pga fars samboer som da er sjalu.. Ikke har de noe sosial omgang med gamle venner heller da dette var felles venner av faren og moren til min samboer.. Vi skal på lunjs (tidlig julelunsj) med moren sin side av familien om noen uker. Samboeren til faren har vært invitert helt siden hun kom inn i familien, men nekter i møte. Hun må gjerne la være å møte (selv om jeg finner dette litt barnslig) men det som plager meg er at hun alltid blir kjempemutt når min samboer og faren reiser på denne lunsjen, eller andre ting som hun knytter med moren til sambo... Hun viste jo dette da hun gikk inn i forholdet?! Grunnet til at de kom sammen var jo blant annet fordi hun støttet han etter at han mistet sin kone. Er vist mye man ikke skal forstå her i verden.

Dette ble rot, men godt å få ut tanker og frustrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offfhh, jeg har vondt i magen! Sitter her å hygger meg med varmeflaske imens sambo snorker ved siden av meg.

Har hatt kjempekoselig besøk av en venninne i dag, vi har spist taco, sett på x faktor og slarvet hele kvelden! :klemmer:

Nå er det kvelden, helga skal nytes i fulle drag!!

100 innlegg gitt! ;) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Nå har jeg vært borte alt for lenge. Studiene tar opp tida mi. Er nettopp ferdig med en praksis nå, det gikk over all forventning:) Klar for neste praksis rett etter eksamen som er nå til uka!

Forutenom det har jeg og sambo funnet oss leilighet i hjemmetraktene. Står ferdig om 1,5 år ca og vi er kjempeklare for å flytte allerede! Veldig flotte leiligheterm helt nye:) Styrer med å få sjekket mulighetene for finansiering så blir det kontraktskriving!

Men før det s er det ca 1,5 år igjen her oppe. Halvveis i studiene, tida går fort når man er i praksis. Neste helg får jeg besøk av mamma og lillesøter. Har bursdag på søndag så det blir koselig å ha de her da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det:D Hyggelig når noen titter innom ;) Nå har jeg akurat kommet fra skolen. Satt til kl 24:00 i går så i dag orket jeg ikke sitte så lenge! Får bruke dagen i morgen godt så er det med. eksamen på torsdag! Ble heldigvis ferdig med eksamen som skulle leveres inn i dag så den er i boks.

Skal bli godt med helg når den endelig bestemmer seg for å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...