Gå til innhold

Trollet i esken

Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvor er skogstrollet??? :vetikke::lete:

Hei igjen folkens!! Jeg har hatt meg en skikkelig ferie og vært lite aktiv her!! Beklager! I påsken var vi i Danmark med håndballaget til min søster. Ellers har vi vært hjemme hos familien min. Kom hjem i går kveld og nå sitter jeg og stressjobber for å bli ferdig med presentasjon til i morgen. Skal på seinvakt i dag og så dette var en pangstart etter ferien!

Skriver mer når jeg har litt bedre tid :)

Fikk forresten strikket babyteppe i ferien. Det ble superfint :D Ingen baby her til å bruke det enda, men det kan nå ligge å vente på en passende eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt meg noen stille dager til. Gjort ferdig praksis siden sist jeg var innom. Nå er det bare heltidsevaluering som gjenstår i morgen.

Forøvrig er det en slapp og kjedelig dag. Vi hadde fått brev i posten som vi hentet i dag tidlig. Det meddelte avslag på søknanden om lån.. Har bestemt oss for å klage da budsjettet de har satt opp er helt vilt. De regner for det første utgifter på høyeste rente (det må de, så det er jo greit) men dette tilsier 24 000 kr i boutgifter alene!! Og deretter 14 000 kr på forbruksutgifter. Jeg og sambo har ført budsjett og regnet og bruker LANGT i fra dette. Uansett så vil sambo stige i lønn etter ett år og vi vil faktisk klare utgiftene regnet ut i fra dems ambisiøse budsjett dersom renta skulle fly i været og vi ønsker å leve som grever i tillegg. Uansett, skal det overhode ikke bli problemer å sitte med lån, så vi sender inn klage og ser hva de sier.. Kjenner jeg er negativ allerede! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Skogstrollet i et litt bedre og mer positivt humør! Utbygger ringte meg i går og vi har sendt klage, han hørtes ut som han ikke var i tvil på at dette skulle gå bra! Så da får vi bare krysse fingrene og vente å se! :jepp: Nå er det 2 timer til heltidsevaluering! Spennende!

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er jeg godt i gang med skolen igjen. Heltidsevalueringen hadde jeg forrige uke og fikk vanvittig gode tilbakemeldinger så jeg er superfornøyd!

Frem mot sommerferien er det observasjonspraksis med tilhørende eksamen og arbeidskrav som skal skrives. Jeg har min praksis gjennom Røde Kors og skal reise rundt å informere ungdomsskoleelever om seksuelt overførbare infeksjoner og rett kondombruk ;) Dette kjenner jeg kan bli spennende!

Min ene gode venninne i kullet har nettopp fortalt at hun må ned et halvt kull. Det synes jeg er trist og tungt. Vi hadde planlagt hele siste studietida med tanke på at vi skulle være sammen og avslutte sammen. Hun hadde og søkt om praksis i Zambia, som nå ikke blir noe av så dette påvirker jo oss begge på ulike måter. Uansett skal vi holde kontakten og fullføre begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Kreative Skogstrollet har nettopp strikket ferdig enda et babyteppe! Hurra ;) Skal legge ut bilde når jeg har fått det inn på pc'en. Neste prosjekt blir hekling av brudekrone. Ingen umiddelbare gifteplaner (er ikke forlovet heller så .. ) men den var fin så den kan ligge å vente til den store dagen forhåpentligvis kommer engang.

Bilde av brudekrone

Oppskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gladnyhet på vei!

Jeg har brukt de siste dagene på å diskutere med husbanken og fikk en telefon fra en vanvittig frekk og ugrei saksbehandler som tydelig hadde bestemt seg for å ikke gi ut lån til oss og syntes nok vi var unge. Er da vanlig å etablere seg når man er 23! Han var vanvittig frekk mot meg! (Dere må dokumentere deres personlige budsjett! "Jeg har kvitteringer fra butikker etc, utover dette får man jo ikke dokumentert noe mer. Det er jo vårt personlige forbruksbudsjett" Nei det vet jeg og det er jo det som blir porblemet ditt! haha....) :klø:

Dermed dro til DnB for å få noen til å vurdere saken og han skjønte ikke problemet til husbanken. Nå kjører vi hele saken inn til DnB og rådgiveren var superpositiv og sa dette skulle han ordne på 2 timer. Til uka leveres de siste papirene og trolig går lånet i orden :) tør ikke feire ordentlig før vi har det skrevet svart på hvitt, men uansett. Blir uhyre stas å ringe svigers og meddele dette :lur: De har hatt lite trua på oss så dette skal gnis inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Røde Kors Ungdomsgenseren på og jeg er klar for natteravning;) Ut å passe på all smårussen som flyr i natt! :fnise: Dette blir nok morro :jepp:

Ønsker alle en fin kveld og en god helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag!!!

Lånet er i orden og leiligheten er vår !! :jepp::sol::danser::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå har jeg hatt meg en liten pause fra dagboka! :kaffekopp: Dagene går alt for fort! Vi har vært en tur i hjemtraktene siden sist og sett på byggeprosjektet som er godt i gang! 12 månender igjen til vi overtar leiligheten!! Gleder meg! (Nå må bare studiet gå knirkefritt det siste året..)

Har fått meg nytt leketøy, et speilreflekskamera. Det er det mye morro med!! :popcorn:

Ønsker alle som er innom en super dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis me huslånet snuppa :klemmer: så spennende!!! :nigo:

Tusen takk! :klemmer: Dette er herlige og spennende greier! Føler jeg svever litt på rosa skyer om dagen. Lander vel til eksamen igjen! :ler:

I morgen starter praksisen gjennom Røde Kors. Da blir det seksualundervisning for ungdomsskoleelever! Kan bli spennende! :gjeiper:

Her skal det tres kondomer til fingrene blir såre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Praksis gjennom RK faktisk.. Spennende! :ler: Tre kondomer jah! Øvelse gjør jo mester så!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en strålende, morsom og lærerik praksis! Nå er den over og mandag skal alle sette seg ned å skrive eksamen..! Blir GODT å snart få sommerferie! Ikke lenge igjen nå! Skal en snartur til Londom med lillesøster og mamma før jeg starter opp i sommerjobben :) Gleder meg! :sol: Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg Beauty Bag. Er lei av trange toalettvesker hvor innholdet blir ødelagt under reising..

I går kom sambo hjem med gave til meg!! :rødme: En søt liten bok fra Pondus som het den lille familieboka (ihugga Pondus og Donald fan her ja..) og en Chanel parfyme som de akkurat hadde fått inn nå før sommeren. Den var kjempegod! Han er herlig :strix:

Nå skal jeg stå opp, hoppe i :dusje: før jeg løper ut og nyter :sol: ! Ønsker alle en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sambo dratt på jobb og jeg sitter å lurer på hva dagen skal brukes til. Må få ryddet og vasket leiligheten før uka settes ordentlig i gang i morra. Da er det eksamenskonsentrasjon for alle penga.. Blir stresset om ting ikke er ryddig og shinet da! :fnise:

I går var jeg å sambo å tittet på forlovelsesringer, har funnet de perfekte forlovelsesringene :rødme: Glatt overflate, roségull og gravering inni. Han er hemelighetsfull og driver å planlegger noe, men ville at vi skal velge ut ringer sammen :strix: Er spent på hvordan frieriet skal foregå :yvonne:

Ønsker alle som er innom en flott dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Tenkte jeg skulle legge igjen ett spor etter meg her, siden du har besøkt meg :)

Ringene høres kjempe flotte ut :jepp: Blir spennende å se hva samboeren din går å planlegger nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Småkjekset! Koselig med nytt besøk i boka mi :skravle:

ja det blir kjempespennende, men ser for meg at det nok tar en tid enda før han gjør alvor av dette ;) Men vi får se, jeg får ikke vite noe som helst, men liker det best sånn!

Nå har jeg ryddet hele klesskapet mitt og er klar for å begynne å pakke tøy jeg skal ha med østover for sommeren!! :sol:

Pratet med en venninne (som bor østpå) på tlf i stad i 1,5 time:tongue: Savner venner og familie der nede så nå gleder jeg meg utrolig mye til å reise!! :danser:

Har nettopp klippet sambo her hjemme så han er klar for sommer og. Kortklipt og snasen :fnise:

Får vel helst begynne å tenke på senga. Bare noen timer til eksamensskrivinga skal settes i gang..! Inspirasjon, hvor er du?!:lete: (kidnappet og bortført av feriemodusen... :opplyser: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Eksamen er levert, fremlegge er holdt og sommerferien er påbegynt! DEILIG!!

Har reist hjem til familien nå. Sambo er fortsatt hjemme i leiligheten og blir der til slutten av juli for å jobbe. Blir lenge uten hverandre, men ekstra koselig å sees igjen! :strix:

Nå skal jeg reise til frisøren, det blir deilig :) Skriver mer siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inn her å hive ned litt tanker om tilværelsen :D Jeg koser meg stort hjemme hos familien med ferie og sommervarme! Samboeren er igjen hjemme for han jobber. Har ikke sett han på snart 2 uker og enda er det ca 4 uker til jeg ser han igjen! Savner han, men det blir desto mer koselig å sees igjen da :strix:

Forutenom det er det 2 dager til jeg reiser til London med lillesøster og mamma! Det blir morro :foto: Har aldri vært der før så gleder meg stort! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...