Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp startet opp som stipendiat ved UiO.

Samtidig er jeg på leilighetsjakt, og banken vil vite hvor mye jeg kommer til å tjene når jeg er ferdig.. Altså om tre år.

Er det noen av dere andre her som vet sånn omtrent hvor mye jeg kan forvente meg i lønn når jeg er ferdig?

Jobber innen realfag/medisin, forresten =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du skal jobbe ;) Skal du jobbe i offentlig eller privat sektor? Hva slags stilling vil du jobbe med? Realfag/medisin er nokså vagt, det også.

Jeg blir ferdig med en doktorgrad i matematikk til høsten. Da jeg kjøpte leilighet, var det eneste banken brydde seg om at inntekten nok kom til å bli høyere enn det jeg har nå.

For alt vi vet, kan vi jo bli arbeidsledige også. Høy arbeidsledighet, i tillegg til at man er overkvalifisert til mange jobber, er ikke så bra.

Skrevet

Er du medlem i ein fagforeining? Dei har gjerne oversikt over lønna innanfor ulike yrker som kan vere relevante!

Vanskeleg å få eit godt svar her på KG!

Skrevet

Ok. Har folk jeg gikk sammen med på master som allerede tjener 100 000 mer enn meg, så jeg er ganske sikker på at lønnen vil gå opp ja :)

Hvis det er alt banken trenger å vite, er det jo greit. Men kan liksom ikke helt skjønne at ikke de vet fra før at man tjener mer når man er ferdig.. Selv om man er overkvalifisert for endel jobber, har man jo faktisk en høyere kompetanse!

Og om man tar en jobb i staten, er de jo nødt til å sette deg på riktig lønnstrinn.. Om jeg blir på universitetet, som post.doc, vil jeg gå opp over 80 000 i lønn. Det er den dårligst betalte stillingen jeg har klart å finne.

Så da satser jeg på at banken er fornøyd med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...