Midnattsol Skrevet 12. juli 2003 #41 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg trodde ikke det var noen som brukte bind annet enn om natten jeg.. :-? Seriøst? Jeg bruker ikke kun tamponger når jeg har mensen. Noen ganger gjør jeg det, noen ganger ikke. Hvorfor? Fordi jeg rett og slett ikke liker å bruke tamponger hele tiden. Kløner jeg? Nei! Har jeg en vagina som ser ut som en korketrekker? Nope! Har jeg "medisinske grunner". Nix! KAN jeg sette inn en tampong? Absolutt! Hvorfor "stemple" de som faktisk ikke foretrekker å bruke bind KUN om natten og si at de er "klønete", "ikke kan det" osv osv? Hvordan kan man si det om folk man ikke kjenner eller vet hvem er?? Jeg kjenner da mange som foretrekker bind, både unge og godt voksene mennesker. Ikke fordi de ikke kan bruke en tampong på den rette måten, men fordi de ikke vil. Hva er dette og henge seg sånn opp i egentlig? Man bruker da det man vil og føler for selv. Ang. og hive tamponger i do er det noe jeg aldri har gjort og aldri kommer til å gjøre. Det vil ikke dermed si at jeg sitter og synes den er så veldig lekker og studerer den så veldig nøye, men at jeg raskt pakker den inn og hiver den i søpla. Og søpla bæres hyppig ut under mensen, så neeei, den står ikke der og lukter for de som sikkert ville si det nå. Det samme gjelder for bind. Mensen er ikke så veldig delikat uansett, men om man skal bruke bind eller tamponger er vel helt opp til en selv og avgjøre uten at noen andre skal forundre seg så veldig over det hvis noen ikke velger det en selv foretrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 12. juli 2003 #42 Del Skrevet 12. juli 2003 Seriøst? Jeg bruker ikke kun tamponger når jeg har mensen. Noen ganger gjør jeg det, noen ganger ikke. Hvorfor? Fordi jeg rett og slett ikke liker å bruke tamponger hele tiden. Kløner jeg? Nei! Har jeg en vagina som ser ut som en korketrekker? Nope! Har jeg "medisinske grunner". Nix! KAN jeg sette inn en tampong? Absolutt! Hvorfor "stemple" de som faktisk ikke foretrekker å bruke bind KUN om natten og si at de er "klønete", "ikke kan det" osv osv? Hvordan kan man si det om folk man ikke kjenner eller vet hvem er?? Jeg kjenner da mange som foretrekker bind, både unge og godt voksene mennesker. Ikke fordi de ikke kan bruke en tampong på den rette måten, men fordi de ikke vil. Hva er dette og henge seg sånn opp i egentlig? Man bruker da det man vil og føler for selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. juli 2003 #43 Del Skrevet 12. juli 2003 Måtte føye til litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. juli 2003 #44 Del Skrevet 13. juli 2003 Tamponger i do? Jeg vokste opp med biovac (rensesystem hjemme i huset..renser alt brukt vann) og der kunne man IKKE kaste slikt i do!! Ellers står det vel advarsler i bruksanvisningen om å kaste dem i toalettet. Hadde jo vært en enkel løsning, men det kan bli fryktelig dyrt om man er dum nok til å gjøre det på feil plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. juli 2003 #45 Del Skrevet 13. juli 2003 Vel, jeg har alltid kastet tampongene i do, men aldri bind, de går i en dispenser jeg har på badet. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 13. juli 2003 #46 Del Skrevet 13. juli 2003 Hei Etter at jeg "oppdaget" tampongen bruker jeg kun det! Å gå tilbake til bind er utenkelig for meg...usjj.... Bruker tampong om natten også... Og jeg kaster alltid tampongen i do...(så skyller jeg heller litt extra ned når jeg er på besøk hos andre, slik doen ikke skal bli tett...) Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 13. juli 2003 #47 Del Skrevet 13. juli 2003 Men sakener jo den, at selv om doen ikke nødvendigvis blir tett, så kan det ødelegge hele rensesystemet... Og det er vel litt unødvendig..?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 13. juli 2003 #48 Del Skrevet 13. juli 2003 ..Isåfall så tar jeg den risikoen... Har opplevd (offentlige) toalett hvor søppelkassen flyter over, eller at søppelkassen er ute i det andre rommet, og da kaster jeg tampongen i do selv om de står advarsel. Hvis de absolutt ikke vil ha de i do, bør de alltid stå tilgjengelige søppelkasser ved siden av toalettet. (Som ikke er overfylt!..) Dette gjelder forresten privatpersoner også...! (Det er unødvendig å måtte pakke tampongen inn å bære den med seg for å kaste den..om de så bare er for noen meter....) Dette er hvertfall min mening.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronal Skrevet 13. juli 2003 #49 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvorfor ikke legge ekstra 3 bind (de er jo så godt pakket inn i plast også) i vesken...der hvor du har en ekstra lomme med glidelås? =? Nå har jo tråden sporet litt av da, men jeg tenkte jeg skulle svare likevel. Den lommen er meget opptatt som det er, og det jeg egentlig håpte at noen hadde sett i butikkene var et lite & smart bindetui. Jeg tror sminkevesker blir for stort - vesken min har ikke ikke ubegrenset plass. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 14. juli 2003 #50 Del Skrevet 14. juli 2003 Hva med en såpekopp? Eller blir den kanskje for liten... den er jo mer avlang... Så mye plast-duppeditter som finnes nå må det jo være noe som er praktisk uten å ta for stor plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå