Gå til innhold

Bind i vesken

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Mener heller ikke at det har med gener å gjøre, da, men tror ikke det er sånn at alle kan bruke det sånn helt uten videre

Med mindre man har en vagina formet som en korketrekker burde det gå an å bruke den minste størrelsen til å begynne med.

Jeg våger å påstå at enkelte av vennene dine nok er en smule klønete.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

drikker mye vann, juice og kaffe og har peanøttblære, i tillegg til at jeg blør lite - frekvensen på toalettbesøkene og det som ellers ville vært naturlig for tampongskift faller ikke helt sammen.

la oss si at jeg må tisse hver time, hvis vi skal være realistiske. skal jeg skifte tampong hver time blir jeg jo helt grusomt sår etter hvert... selv med den minste størrelsen av gamle lofri ob begynner det å lugge da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det være tilfelle, Minnie, dem kan jeg ikke snakke for, men jeg kan snakke for meg selv, og min erfaring sier at det var komplett umulig, samme hvilken retning jeg satte den inn i, og hvordan jeg gjorde deet. Jeg leste bruksanvisninger, og mye annet jeg kom over, men det gikk ikke! Etter fem minutter MÅTTE den ut, det var bare vondt.

Nå derimot, går det fint (som tidligere sagt, etter at andre ting laget vei :sjarmor: ), og jeg kan sverge på at jeg gjør det akkurat som ved mange, mange tiligere forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha begynt med Yasmin p-piller blør jeg også veldig lite til tider, og det gjør også at jeg ikke kan bruke tamponger. Veldig irriterende egentlig, for det er akkurat nok til at jeg må bruke bind, men akkurat for lite til at jeg kan bruke tampong :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuddelidu... du snakker om at det var vanskelig å bruke tamponer da du var jomfru, eller misforstår jeg helt? det er i så fall helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man har en vagina formet som en korketrekker burde det gå an å bruke den minste størrelsen til å begynne med.

Minnie

:ler: Veldig enig med deg her Minnie.

Jeg føler meg mer vel ved å bruke ob. Mer ren liksom :wink:

Bind bruker jeg som du nevnte tidligere her, kun de første nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Selvsagt føler man seg mer ren med tampong, man er mer ren.

Man slipper jo å få hele underlivet tilgriset av blod og man slipper den metalliske lukten....og man slipper å gå på do og måtte se på det svære blodige bindet som ligger i trusen. Hvis ikke det er kvalmt så vet ikke jeg.

Blurgh!!!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett ivanka *tale i tunger* :ler:

Er enig med dem som sier at ob er en drøm sammenlignet med bind, mener bare at det ikke passer for alle alltid :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble om mulig enda mer enig nå Minnie

Du skrev det jeg tenkte, men ikke "orket" å skrive :hoho:

Kvalmt er ordet ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg synes ikke tampongene er så delikate etter en tre-fire timer heller jeg da  :ler:

Pleier du å løfte den opp og se på den? :o

Jeg bare drar den ut og slipper den i do jeg- trenger ikke å se noe som helst.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra å bare slippe dem i do da? Jeg har blitt fortalt at det kan man ikke gjøre, for da kan toalettet bli tett...???!!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at jeg bare kan bruke musklene innvendig, og vips ligger tampongen i do uten at jeg trenger å ta i den ekle tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Går det bra å bare slippe dem i do da? Jeg har blitt fortalt at det kan man ikke gjøre, for da kan toalettet bli tett...???!!  

Dina  :P

Det er bind du ikke må spyle ned, tamponger går helt fint, har alltid gjort det og aldri opplevd noen problemer med tett do.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... da er jeg tydeligvis feilinformert - har alltid fått høre at den må i søpla, men da så :) (Hvilket har resultert i at den faktisk måtte frem :tunge1: , og det var vanskelig å unngå å se den, men jeg sitter jo ikke akkurat og glaner på den resten av dagen da :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra www.veas.nu:

"Det finnes mye som ikke er direkte giftig, men som likevel ikke bør havne i kloakken. Strømpebukser, skurefiller, kondomer, bind, tamponger og bomullspinner skaper problemer ved at det fester seg i pumper og annet utstyr i renseanlegget. Dette kan føre til stopp i maskineriet, som da må repareres. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt rett, Tuddelidu, tamponger skal ikke i toalettet, det trodde jeg var "barnelærdom" :o ! Det finnes mange grunner til at man ikke kan/skal bruke tampong, har man spiral skal man feks ikke bruke det. Tampongen kan feste seg fast i tråden, og når man da drar tampongen ut, kan spiralen følge med... Au... Har man små blødninger bør man vel heller ikke bruke det, ikke de med minst oppsugingsevne engang.

Selv har jeg alltid brukt tampong, fra den dagen jeg fikk mensen første gang, men som før nevnt, bind om natten de første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så spyler jeg ned tampongen i do'en........... men hos en kompis av meg - så går det ikke an! Do'en tetter seg........... :fy:

Derfor besøker jeg ikke han når jeg har mensen :ler:

Og ikke synes han at han trenger å kjøpe ny do heller - jeg er nemlig ikke der såååå ofte liksom! :P

Og når det gjelder bruk av tampong: Det lekker allikvel......så jeg mååå bruke bind i tillegg. Jeg skifter "etter oppskriften".......

Har hatt mensen i 32 år jeg........ (ikke sammenhengende daaaa :roll: ), så jeg føler liksom at jeg "kan dette med å menstruere"

Mensen er en naturlig ting......jada, er litt kliss og blæææhh noen ganger, men like naturlig for det! Men stort sett så tenker jeg ikke på det som noe unaturlig - det blir liksom like automatisk å skifte bind og tamponger som å pusse tenner, dusje osv........... et naturlig del av hverdagen 6 dager i mnd.

Skal vi se:

6 dager a 12 mnd= 72 mensdager i året

72 dager a 32 år = 2304 mensdager i livet mitt :o

2304 dager /360 dager = 6,4 år med mens! :forvirra:

Kjære vene = Tenk hvor masse penger jeg kunne spart da, ved å unngå mensen. Tamponger og bind er ikke akkurat det billigste å handle :eeeh:

Kanskje vi skulle kunne får fradrag på skatten for dette :ler:

Men egentlig: Hva var det denne tråden handlet om?? Hvor mye penger jeg har brukt på sanitær-artikler i løpet av livet mitt :o

Nei - sorry til deg som startet tråden........... har visst fjernet seg fra opprinnelig tema denne tråden :roll:

Jeg bruker å legge bind/tamponger i inner-lommen på veska mi jeg. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kaster dem i do jeg også. :oops:

Nå har jeg hormonspiral og blør så lite at jeg ikke bruker tamponger lenger, det holder med et truseinnlegg.

Bra for byens kloakksystem om ikke annet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ikke tetter sin egen do, skaper det tydeligvis problemer for renseverkene, og det bør en jo også tenke litt på... Jeg vil iallefall ikke være skyld i at utstyret blir ødelagt... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...