Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Heia Honning!

Koselig besøk i min bok! Nå har jeg lest de første og de siste sidene i din for å bli litt oppdatert på deg... Koselig å bli kjent med deg! :jepp:

Lap ja.. jeg hadde lap for et halvt år siden. Kjedelige nyheter med endo OG tette eggledere... Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du skal gå på en hormonkur på et halvt år som er lignende suprecur (nesesprayen) hvis du uansett skal begynne med IVF??

Kan du ikke bare settes igang med IVF reisen og ta det da?

Den beste "kuren" for endo er jo graviditet..

Selvom det var kjipe nyheter å få av lap'en så husker jeg at det var bedre med kjipe nyheter enn å ikke vite. Jeg husker også at det var digg å kaste EL testene og symptomjaget ut av vinduet. For nå VET man jo!

siden du heter Honning så har jeg en fantastisk oppskrift til deg:

stek 4-6 kyllingfileter og skjær de opp i skiver etter steking, legg de i:

1.5 dl balsamico eddik

1.5 dl oliven olje

1 dl flytende honning

og la de trekke over natten i denne deilige blandingen.

DIP:

fersk basillikum (1/2 sånn potte)

fersk persille (en stor håndfull)

2 hvitløksfedd (most i sånn hvitløksmose ting :klø: hva heter det igjen..)

1 beger mat youghurt

litt salt og pepper

litt majones

fin hakk det grønne(gjerne i mixmaster) og tilsett resten.

Lages også kvelden/dagen før!

Ha en fin fin tirsdag Honning!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye:

Bare titter innom hos deg også! :)

Så dumt med kjedelige nyheter etter lap da, men nå får dere hvertfall hjelp videre. :) Må nok gjennom lap jeg også snart, og slik det ser ut nå så er jeg veldig innstilt på at det blir prøverør for oss også.

Men gjorde de ingenting med egglederne dine? Gynekologen min sier at hvis en eggleder er tett så kan det dannes stoffer i den som kan "forgifte" livmoren og gjøre det vanskeligere for egg å feste seg. Så da blir den ofte fjernet. Har jo ikke bruk for dem om de ikke funker uansett liksom... :vetikke:

Godt å høre at operasjonen gikk bra ellers hvertfall, og betryggende for meg, jeg er så pysete når det gjelder sånne ting. :unsure:

Lykke til videre hvertfall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det lenge siden sist jeg har vært inne på KG, mange dager jo ;) Koselig å komme inn her og lese masse hilsener.

Hei Søsterliten :klem:

Koselig du ville innom til meg også, og tusen takk for oppskrift! Det hørtes utrolig godt ut og må prøves ut

Jeg forsto ikke heller det med hormonkur et halvt år først når jeg uansett må begynne med IVF, og det gjorde tydeligvis ikke gynekologen min heller (som har jobba på fertilitetsklinikken), så jeg håper at jeg slipper det likevel. Bare 16 dager igjen til samtale nå, så det blir spennende å høre om løpet videre. Og jeg er helt enig at det er digg å kaste EL-testene og symptomjaget, og faktisk slappe av når vi har sex rundt EL. Tenk, jeg har EL i disse tider tror jeg, og det er ingenting vi kan gjøre fra eller til uansett. Litt merkelig :fnise:

Hei Tinio!

De gjør visst ingenting når man har tette eggledere lenger. Tidligere så forsøkte de å åpne de, men det har de sluttet med (lurer på om det er mer komplikasjoner enn at det er verdt det). Jeg kom ikke på å spørre så mye rundt det heller etter operasjonen, for jeg ble mest satt ut av nyheten jeg fikk.

Så det blir sannsynligvis lap hos deg også ja. Jeg er også pysete når det gjelder sånt, og grua meg til narkosen, men det var heldigvis ingenting å grue for. Nå har jeg fjerna bandasjen på magen også, og det ser veldig fint ut i navlen, og snittet viser så og si ikke. Ingen kommer til å se det til sommeren :)

Lykke til videre du også! Jeg skal følge med deg :klemmer:

Hei Invicta, og :klemmer: tilbake!

Det var godt å være tilbake på jobb igjen ja. Nå er formen helt tipp-topp, og jeg merker ikke at jeg har operert engang lenger :)

Håper dere også hadde ei fin helg Blåmor, dreia, Redbird, Happy Feet og pusilus :klemmer: Dere er så søte :)

Helga mi var veldig bra. Jeg hadde langhelg hjemme hos foreldrene mine, og jentefest i går kveld som var veldig koselig. To av venninnene mine der hjemme er klar over lapen, og de tror at jeg er igang med hormonkur nå :fnise: Jeg har egentlig lyst å fortelle de hva som egentlig skjer, men tror kanskje det er lurest for min egen del å ikke gjøre det.

Nå var det et par uker siden vi hadde :humpe: pga tanta og lapen, så min kjære heiv seg nesten over meg i dag :nigo:

Resten av kvelden blir det avslapping her, så skal jeg prøve å oppdatere meg i andres dagbøker i kveld/morgen kveld. God kveld alle sammen! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin helg :klem:

Får håpe de neste ukene går fort fram mot samtalen, kan tenke meg det er spennende å få litt mer svar på løpet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en kjære som nesten hiver seg over en :lur:

:fnise: Mannfolk er dårlige på sextørke :fnise:

Så bra du har hatt en fin helg :) Like greit at de tror du går på hormoner frem til du vet hva som skjer da ;) Litt lettere å slippe unna ubehagelige spørsmål da ja ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin helg :klem:

Får håpe de neste ukene går fort fram mot samtalen, kan tenke meg det er spennende å få litt mer svar på løpet videre.

Du har nok hatt ei minst like fin helg som meg tenker jeg ;) Hehe. Nå håper jeg at de neste par ukene går veldig fort ja. Er så utrolig spent på hvordan det blir videre.

Herlig med en kjære som nesten hiver seg over en :lur:

Ja, det var kjempekos :lur:

:fnise: Mannfolk er dårlige på sextørke :fnise:

Så bra du har hatt en fin helg :) Like greit at de tror du går på hormoner frem til du vet hva som skjer da ;) Litt lettere å slippe unna ubehagelige spørsmål da ja ;)

:klemmer:

Mannfolk er virkelig dårlige på sextørke ja :fnise:

Det er litt enklere om de to venninnene mine og de få på jobben som jeg har fortalt det til tror at jeg går på hormoner ja. Har fått spørsmål om jeg kjenner mange bivirkninger allerede :fnise: Jeg bare vrir meg litt unna og sier at jeg ikke har kjent så mye til det enda hvertfall... Hihi. Føler meg litt rar av å si sånt til gode venninner, men det er nok det enkleste.

Har vært en travel dag på jobb i dag, og det har gått i ett. Jeg satt ei stund og jobba overtid også (og oppdaterte meg i litt dagbøker på slutten av dagen), for det er bare to jobbdager igjen denne uka for meg, så skal vi på tur :hoppe: Nå vasker jeg på klær i ett, prøver å rydde litt og tenke på hva jeg skal pakke med meg på tur.

Egentlig så skulle jeg ha trena i kveld, men jeg sitter hjemme uten bil og det er drittvær ute, så da ble den treninga avlyst. Jeg får prøve å være litt effektiv her hjemme i stedet. Har bare så lyst på noe godt å knaske på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med tur da :) Hvor går turen?

Turen går til Edinburgh! :nigo: Må nok ta med klær for allslags vær tenker jeg. Blir deilig å komme seg bort litt og bare kose oss.

Uff, hele kvelden har jo gått med til KG her :fnise: Nå må jeg legge fra meg pcen og fortsette klesvasken og ryddinga mi, og så litt strikking til 71 grader nord da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Turen går til Edinburgh! :nigo: Må nok ta med klær for allslags vær tenker jeg. Blir deilig å komme seg bort litt og bare kose oss.

Uff, hele kvelden har jo gått med til KG her :fnise: Nå må jeg legge fra meg pcen og fortsette klesvasken og ryddinga mi, og så litt strikking til 71 grader nord da :)

Ja dere skal jo dit dere ja, visste jo egentlig det :sjenert: Høres deilig ut å komme seg bort litt, en skikkelig kjærestetur :hjerte:

Kg tar fort mye tid når man setter seg ned, men mye morsommere å sitte her enn å rydde da :fnise:

Ha en fin tirsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at dere skal til Edinburgh, tenker dere får en fantastisk fin tur! Uka går i alle fall raskt når man har noe ordentlig å glede seg til i slutten av uka. Kunne gjerne tenkt meg en kjærestehelg selv, men vi får nok spare pengene og heller ha kjærestehelg hjemme i stua. Det er jo mange ting man kan finne på der og!

Lykke til med pakkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...