Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Ellers så har jeg på en måte litt denne ivfen på distanse akkurat nå, og klarer å ikke tenke på det absolutt hele tida. Misforstå meg riktig, tankene er der veldig ofte, men bare ikke like ille som tidligere i uka, og ikke like ille som jeg tipper det kommer til å bli om ei ukes tid :)

Så godt at du klarer å tenke litt på andre ting om dagen også da, men det er nok ikke lett :) Men kan tenke meg neste uke blir værre ja...håper symptomene kommer på rekke og rad hos deg fremover nå :strix:

For et styr med neseblod i natt da...uff... håper du slipper mer av det ;)

Ha en toppers lørdag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at du klarer å tenke litt på andre ting om dagen også da, men det er nok ikke lett :) Men kan tenke meg neste uke blir værre ja...håper symptomene kommer på rekke og rad hos deg fremover nå :strix:

For et styr med neseblod i natt da...uff... håper du slipper mer av det ;)

Ha en toppers lørdag :kose:

I dag er jeg litt sånn at jeg tror at dette forsøket ikke kommer til å gå bra, så kanskje derfor jeg klarer å spore av iblant..? Håper det kommer masse symptomer framover nå ja, og at de ikke bare er på lissom ;)

Håper du har hatt en topp lørdag, Lucky :kose:

Her ble det grand prix-kveld, og nå etterpå sleit jeg med å holde meg våken, så nå er det senga neste. Ikke ofte jeg legger meg så tidlig en lørdagskveld.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har jeg på en måte litt denne ivfen på distanse akkurat nå, og klarer å ikke tenke på det absolutt hele tida. Misforstå meg riktig, tankene er der veldig ofte, men bare ikke like ille som tidligere i uka, og ikke like ille som jeg tipper det kommer til å bli om ei ukes tid :)

:tommelsmil:

Det er ikkje berre enkelt å la vera å tenka mykje og kjenna etter symptomer. Sist PP var eg ekstrem. Og sidan eg ikkje hadde "annonsert" på KG at me prøvde igjen, hadde eg ingen stader å lufta frustrasjonen min. Ikkje blei det bedre av at eg syntest eg kjente festesmerter 6 DPO heller - utan å kunna snakka om det til andre enn mannen. :bond: Stakkaren fekk ein kraftig overdose "eg trur kanskje eg er gravid igjen"/"tenk om"/"tenk om ikkje"/"kva viss"-mas over fleire dagar. :ler:

Håpar du får ei god natt! :sove:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt sånn at jeg tror at dette forsøket ikke kommer til å gå bra, så kanskje derfor jeg klarer å spore av iblant..?

Slutt å tull! Dette SKAL gå bra :Nikke: Med så mye fingerkryssing som er her inne, må det jo bare gå rette veien ;)

Deilig å legge seg tidlig selvom det er lørdag da :) Har hatt en tøff uke du, så trenger nok masse søvn :)

Ha en super søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Det er ikkje berre enkelt å la vera å tenka mykje og kjenna etter symptomer. Sist PP var eg ekstrem. Og sidan eg ikkje hadde "annonsert" på KG at me prøvde igjen, hadde eg ingen stader å lufta frustrasjonen min. Ikkje blei det bedre av at eg syntest eg kjente festesmerter 6 DPO heller - utan å kunna snakka om det til andre enn mannen. :bond: Stakkaren fekk ein kraftig overdose "eg trur kanskje eg er gravid igjen"/"tenk om"/"tenk om ikkje"/"kva viss"-mas over fleire dagar. :ler:

Håpar du får ei god natt! :sove:

Hehe, de mannfolka er heldige som slipper å kjenne på de "hva hvis"-greiene hele tida, og jeg forstår godt at du var nødt til å få det ut et eller annet sted :ler:

Slutt å tull! Dette SKAL gå bra :Nikke: Med så mye fingerkryssing som er her inne, må det jo bare gå rette veien ;)

Deilig å legge seg tidlig selvom det er lørdag da :) Har hatt en tøff uke du, så trenger nok masse søvn :)

Ha en super søndag :kose:

Takk for "oppstramming", Lucky ;):fnise: Håper at all fingerkryssinga hjelper. Det er uansett bare 4 dager etter innsetting nå, så jeg ville uansett ikke hatt noen symptomer enda.

Merka at uka har vært tøff ja. I går ettermiddag begynte jeg å gråte og var utslitt av hele greiene, men utenom det har humøret vært på topp heldigvis.

Søndagen har vært fin. Hadde god frokost med bacon og egg, og så har vi vært med hele familien til svigers og feira bursdagen til svigermor i dag, og kom akkurat hjem igjen. Blir nok sløving resten av kvelden. Jeg er så oppblåst for tida at jeg følte at jeg prøvte å skjule en 3-4 måneder-på-vei-mage i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen har vært fin. Hadde god frokost med bacon og egg, og så har vi vært med hele familien til svigers og feira bursdagen til svigermor i dag, og kom akkurat hjem igjen. Blir nok sløving resten av kvelden. Jeg er så oppblåst for tida at jeg følte at jeg prøvte å skjule en 3-4 måneder-på-vei-mage i dag :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Jeg kjenner godt til den oppblåstheten altså. :fnise: Vi får håpe at din oppblåsthet er ekte. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

:nigo:

:dåne: Jeg kjenner godt til den oppblåstheten altså. :fnise: Vi får håpe at din oppblåsthet er ekte. :rødme:

Håper den er ekte ja :klemmer:

Ja nå er mandagen overstått på jobb, og middagen er spist, så nå er jeg fornøyd ;)

I dag har jeg planer om å være flink og skrive ned meny for middager denne uka, sjekke i kjøleskapet hva vi har, skrive handleliste og dra på butikken for å handle. Vi er alt for dårlige til å planlegge, og bruker sykt mye penger på mat. Jeg samla på kvitteringer i hele januar og fikk meg et lite sjokk, så nå er vi nødt til å bli flinkere! :sjenert:

Middag i dag var det pasta med kjøttfyll inni og tomatsaus, parmesan og baguetter. Enkelt og godt. Og så har jeg planer om å lage en fiskerett en dag, noe med kylling en dag, osv. Som dere ser så har jeg ikke kommet så veldig langt i planlegginga enda :fnise: Det er så mange oppskrifter som inneholder så ekstremt mange ingredienser, så den type oppskrifter har jeg lyst å holde meg litt unna. Det er så kjedelig å kjøpe inn masse ting til et måltid og så ende opp med å kaste resten. Enkle og gode, men ikke kjedelige middagsforslag tas imot med takk :nigo: Nå skal jeg google litt matoppskrifter her. Kan sitte i timesvis og søke opp oppskrifter på nettet jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for noen middagsretter for denne uka:

Laksefilet i fløte- og estragonsaus

Kyllingsuppe

Karbonader og potetstappe

Baguetter med bl.a. skinke og mais

Får sjekke om jeg har noe bra jeg kan ha med på lunsj også, får lage meg noe salat eller lignende og ha med på jobb et par dager er planen. Blir helt sulten av å se på alle disse oppskriftene, og jeg er jo egentlig mett jo :ler:

Får skynde meg å komme meg i butikken før jeg blir sulten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner VELDIG godt til middagsproblematikken. Det var så deilig de ukene vi hadde planlagt middagen for hver dag, sparte penger og visste til enhver tid hva vi evt manglet til middagen. Nå er jeg velsignet med en kokk til mann, så naturlig nok står han for mye av matlagingen, men jeg forstår godt at han er lei av å lage mat når arbeidsdagen er over, så jeg prøver å stille opp litt. Men det er jammen ikke lett å finne mat som er sunn, god og billig! Jeg bruker matprat.no en del, eller så er det mye godt på "Celebert selskap" og "Fire stjerners middag" som går an å forenkle og billiggjøre. Men hverdagsmat ER hverdagsmat, og litt kjedelig. Tenk om noen kom med ferdig middag på døra hver dag! DET hadde vært deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skynde meg å komme meg i butikken før jeg blir sulten igjen :)

Det er helt klart en fordel å gå i butikken når man IKKE er sulten! :ler2:

Her er jeg lagd stekt ris i dag. Innbiller meg at det er relativt sunt. Kok ris. Stek bogskinke (eller kylling), litt løk, paprika, gulrot, erter etc, 1-2 hvitløkfedd, ha i kokte risen og litt kikkoman. Kakk 1-2 egg over og rør. Vips, ferdig :)Godt med koriander over for de som liker det. Og cola til... (men det har jeg forbudt meg selv å drikke i uken :trist: ) så jeg må drikke vann.. :fnise:

Kjenner du noen gravide-symtomer? :lete:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen fra butikken. Godt å få det gjort, og jeg kjøpte faktisk bare en ting som ikke sto på handlelista i tillegg, og det var pærer - som faktisk er sunt :)

Hei Blåmor!

Det må være deilig å ha en mann som er kokk, men jeg forstår også godt at han ikke orker å lage middag hver dag likevel. Vi har et par venner som er kokker, og der har vi fått oss et par veldig gode måltider! Jeg bruker også matprat ganske mye, og satte akkurat på 4-stjerners middag på tv her nå ;) Føler meg som et matvrak :fnise:

:klemmer:

Hei LineGourmet!

Stekt ris har jeg også lyst å lage en dag ja! Det må jeg notere meg til en annen dag. Takk ;) Jeg har faktisk aldri lagt det, men bare tenkt på det, og er jo veldig godt når man bestiller det på kinarestaurant :)

Jeg har ingen gravide-symptomer. Godt er igrunn det, for når de eventuelt kommer så holder jeg vel på med å bli gal :fnise:

Nå er det ei uke siden uttak og 5 dager siden innsetting, og 9 dager til testing. Jeg lurer på om jeg skal ta en test til søndag allerede, for jeg har mest lyst til å teste i helga. Spørs bare om det blir noe utslag på testen uansett på søndagen da, men om testen er negativ da så kan jeg på en måte begynne å forberede meg på at forsøket ikke lykkes, og heller bli positivt overraska på onsdagen med ny test da. Uff, gruer meg veldig til å teste jeg...

I tillegg så føler jeg at jeg har vært litt for rolig de siste dagene og ikke stressa noe. Det er jo over all forventning, og jeg har ikke brukt to-do-lista mi noe særs enda faktisk. I dag er det uansett bare avslapping, i morgen skal jeg på strikkekveld, og onsdag blir det bokklubb. Så når torsdagen kommer må jeg kanskje igang med å bake knekkebrød eller pai eller noe for å få tida til å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her, men så så jeg at du hadde vært innom meg, så da slengte jeg meg hit sporenstreks!! Spennende her da!! :duskedame: Dett går bra Honning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv gjerne ned middagsplanane dine, om du fortsetter å skriva ned. Eg treng å bli inspirert.

Eg vil gjerne tipsa om kylling med grøn karripasta. Eg hugsar ikkje heilt kva me hadde i gryta, men kylling i bitar, ein dæsj grøn karripasta, ein boks kokosmelk (me brukte lettvarianten, som fungerte fint), litt kokosmasse, safta av ein lime, cashewnøtter, litt koriander og litt krydder. Og gjerne vårløk eller anna du ønsker i. Servert med ris og/eller brød og ein god salat var det kjempegodt! :sikle:

Og noko me fekk augene opp for igjen i helga, var baguettar med olivenolje, tomat, litt pepper og litt kvitløk, stekt i ovn.

Baguettar fylt med pizzafyll er også lettvint og godt. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for noen middagsretter for denne uka:

Laksefilet i fløte- og estragonsaus

Kyllingsuppe

Karbonader og potetstappe

Baguetter med bl.a. skinke og mais

:tommelsmil: Flink du er :)

Jeg har også en lei uvane med å ikke planlegge middager og er på butikken flere ganger i uken... helt unødvendig og det blir veldig dyrt :(

Kos deg på strikkekveld i kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her, men så så jeg at du hadde vært innom meg, så da slengte jeg meg hit sporenstreks!! Spennende her da!! :duskedame: Dett går bra Honning!!

Hei Mayami!

Koselig du tok turen innom. Takker for :duskedame:

;)

Skriv gjerne ned middagsplanane dine, om du fortsetter å skriva ned. Eg treng å bli inspirert.

Eg vil gjerne tipsa om kylling med grøn karripasta. Eg hugsar ikkje heilt kva me hadde i gryta, men kylling i bitar, ein dæsj grøn karripasta, ein boks kokosmelk (me brukte lettvarianten, som fungerte fint), litt kokosmasse, safta av ein lime, cashewnøtter, litt koriander og litt krydder. Og gjerne vårløk eller anna du ønsker i. Servert med ris og/eller brød og ein god salat var det kjempegodt! :sikle:

Og noko me fekk augene opp for igjen i helga, var baguettar med olivenolje, tomat, litt pepper og litt kvitløk, stekt i ovn.

Baguettar fylt med pizzafyll er også lettvint og godt. :spise:

Tusen takk for tips, Dreia :klem: Jeg sitter og venter på middagen nå, og ble skikkelig sulten! Jeg skal prøve å legge ut litt middagsplaner om jeg klarer å fortsette å være like flink framover. Håper at jeg klarer det... Gjerne fortsett å kom med tips også i tilfelle :nigo:

:tommelsmil: Flink du er :)

Jeg har også en lei uvane med å ikke planlegge middager og er på butikken flere ganger i uken... helt unødvendig og det blir veldig dyrt :(

Kos deg på strikkekveld i kveld :kose:

Jeg hadde trodd at vi brukte kanskje 5000kr på mat i måneden, maks. Men det var myyye mer enn det, så jeg ble litt skremt. Nå regna jeg med kafe og alkohol og sånn også der da, men likevel.

Det var koselig på strikkekveld i går, men begge de to andre som var der i går var gravide, så det ble for mye babysnakk syns jeg. Nå er det jo en mulighet for at jeg kanskje kan være gravid selv også, men det hjelper ikke så mye akkurat nå ;)

Ellers så går det bra for tida. Ei uke til testing, og ingen symptomer... Merker at jeg begynner å kjenne litt etter nå, men ingenting unormalt har dukket opp, og heller ingen eventuell festeblødning. Jeg føler akkurat nå at jeg er litt for rolig i forhold til hele greia, og tenker at jeg ikke er gravid denne gangen. Litt av grunnen til det er vel kanskje fordi jeg ikke har lyst å få noen forhåpninger og bli ekstremt skuffa om ting ikke klaffer. Vi har uansett 9 egg til på frys, og det er kjempebra :Nikke:

Snart middag her nå, og så bokklubb i kveld. Det blir koselig, og jeg er spent på hvilken bok vi skal lese neste, for det får vi vite i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart middag her nå, og så bokklubb i kveld. Det blir koselig, og jeg er spent på hvilken bok vi skal lese neste, for det får vi vite i kveld :)

Å, en sånn bok-klubb. Jeg trodde det bare fantes på film jeg :fnise: "Da sitter de der, 5-6 intellektuelle kvinner med boken i fanget og brillene på nesen og diskuterer bildebruk og setningsoppbygging".. hehe.. er det sånn?

Anyways - jeg begynner å nærme meg slutten på "Øya" så jeg må snart finne meg en ny - gi meg gjerne noen tips ;)

edit: ps: jeg tror ingen symtomer er et bra symtom :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig på strikkekveld i går, men begge de to andre som var der i går var gravide, så det ble for mye babysnakk syns jeg. Nå er det jo en mulighet for at jeg kanskje kan være gravid selv også, men det hjelper ikke så mye akkurat nå ;)

Blir nok fort mye gravidsnakk når det er to gravide på samme sted ja :( Ikke lett å være den som ikke er gravid da, men håper virkelig at du snart kan delta i samtalen på lik linje med dem ;)

Ha en fin kveld og kos deg på bokklubb :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, en sånn bok-klubb. Jeg trodde det bare fantes på film jeg :fnise: "Da sitter de der, 5-6 intellektuelle kvinner med boken i fanget og brillene på nesen og diskuterer bildebruk og setningsoppbygging".. hehe.. er det sånn?

Anyways - jeg begynner å nærme meg slutten på "Øya" så jeg må snart finne meg en ny - gi meg gjerne noen tips ;)

edit: ps: jeg tror ingen symtomer er et bra symtom :)

Haha, 5-6 intellektuelle kvinner med boken i fanget og diskuterer bildebruk og setningsoppbygging :skratte: Bra sagt! Ja, det er en sånn type bokklubb. Det vil si, vi bytter på å velge bok å lese, og så snakker vi om den neste gang vi møtes igjen. Men det blir dårlig med diskusjon av setningsoppbygging, metaforer, osv osv. Er mer en generell diskusjon rundt boken. Denne gangen forsto jeg lite av sist bok, så jeg måtte bli forklart masse. Følte meg litt fjern som gikk glipp av så masse i en roman :gjeiper:

Blir nok fort mye gravidsnakk når det er to gravide på samme sted ja :( Ikke lett å være den som ikke er gravid da, men håper virkelig at du snart kan delta i samtalen på lik linje med dem ;)

Ha en fin kveld og kos deg på bokklubb :kose:

Det var veldig koselig på bokklubb :kose:

Håper egentlig ikke at jeg blir så veldig på å snakke sånn gravidsnakk når det er ikke-gravide folk i nærheten. Tror jeg kommer til å prøve å være litt bevisst på det, for det er kjedelig å høre på syns jeg selv :fnise:

innom med en :klemmer: og for å si at jeg følger med selv om det blir lite skriving på meg.

Stor :klemmer: tilbake til deg pusilus! Jeg er veldig dårlig til å skrive i andres bøker også for tida, så du er ikke alene om det ;)

Matpakken (salat) til i morgen er laga og står i kjøleskapet, og jeg har kokt masse poteter i kveld for å lage potetstappe til middagen i morgen. Kjenner jeg gleder meg allerede :ler:

Nei nå er jeg stuptrøtt og får bare komme meg rett i seng.. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...