Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Takk for gode ord Lucky, Redbird, Invicta, Ananan og Blåmor :klem:

Jeg skreiv inn noen ord i bloggen min nettopp om veien videre - det jeg vet så langt hvertfall. Si fra om jeg har glemt å legge til noen av dere på tilgangen der ;)

Jeg føler meg mye roligere i kroppen nå i kveld som jeg vet resultatet av lap'en ja, og det var tydeligvis en grunn til at vi ikke hadde blitt gravide :sukk: Men jeg er ved godt mot og i overraskende godt humør i kveld i forhold til nyheten jeg fikk i dag.

Nå kan det være fint med ei lita positiv-liste:

*Vi er et steg videre på veien til en honningbaby*

*Lap'en er vel overstått*

*Elsker min kjære mann utrolig høyt*

Det var det jeg kom på i farta. Nå er det leggetid :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode ord Lucky, Redbird, Invicta, Ananan og Blåmor :klem:

Jeg skreiv inn noen ord i bloggen min nettopp om veien videre - det jeg vet så langt hvertfall. Si fra om jeg har glemt å legge til noen av dere på tilgangen der ;)

Jeg føler meg mye roligere i kroppen nå i kveld som jeg vet resultatet av lap'en ja, og det var tydeligvis en grunn til at vi ikke hadde blitt gravide :sukk: Men jeg er ved godt mot og i overraskende godt humør i kveld i forhold til nyheten jeg fikk i dag.

Nå kan det være fint med ei lita positiv-liste:

*Vi er et steg videre på veien til en honningbaby*

*Lap'en er vel overstått*

*Elsker min kjære mann utrolig høyt*

Det var det jeg kom på i farta. Nå er det leggetid :søvn:

Kjempefin positivliste, og det er svært inspirerende at du klarer å være så positiv allerede! Vet ikke om jeg hadde klart det selv.

Litt sånn btw, jeg mangler bloggtilgang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en forsiktig :klemmer:

Ikke noe stas med endo og tette eggledere :kose: , men nå har du/dere kommet enda lenger på veien mot en liten honningdråpe :)

Det er hjelp å få, og det er sikkert veldig godt at lapen er overstått. Gleder meg til jeg er ferdig med min.

Lurer litt på en ting jeg :sjenert: har du lang sykemelding?

Håper du får sove godt i natt :natti:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin positivliste, og det er svært inspirerende at du klarer å være så positiv allerede! Vet ikke om jeg hadde klart det selv.

Litt sånn btw, jeg mangler bloggtilgang :sjenert:

Du skal få bloggtilgang, Blåmor :)

:klemmer:

Innom med en forsiktig :klemmer:

Ikke noe stas med endo og tette eggledere :kose: , men nå har du/dere kommet enda lenger på veien mot en liten honningdråpe :)

Det er hjelp å få, og det er sikkert veldig godt at lapen er overstått. Gleder meg til jeg er ferdig med min.

Lurer litt på en ting jeg :sjenert: har du lang sykemelding?

Håper du får sove godt i natt :natti:

:klemmer: tilbake, Pusilus!

Det var godt å få lapen overstått ja, og det gikk veldig bra altså. Jeg har aldri operert før, men det var faktisk ikke så skummelt som jeg hadde innbilt meg.

Jeg har sykemelding ut uka, og på et skriv jeg fikk med meg hjem så står det at man får sykemelding i 2-7 dager normalt sett. Kommer sikkert litt an på hvilken type jobb man har også. Nå har jeg en sitte-stille jobb, og kan helt fint sitte i dag og må ikke ligge hele tida, men jeg merker at det er mest behagelig å ikke bevege for mye på seg.

Det tok litt tid før jeg fikk sove i går, mye luft som skulle ut av magen ja... :sjenert::fnise: Nå er magen nokså normal igjen sånn luftmessig hvertfall.

Nå sitter jeg og venter på at telefonene skal åpne hos gynekologen min. Får vel bare komme igang med den hormonkuren så fort som F*** ;) 3 minutter igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få tilgang til blogg også ? :sjenert:

Virker som det er ganske forskjellig praksis rundt om. Jeg snakket med sykehuset i går (skal ha lap 8des) og jeg blir innlagt i 3 dager, og det var vanlig med sykemelding i 10-14dager.... :klø: Nå skal jeg også fjerne en cyste da, vet ikke om det har noe å si :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få tilgang til blogg også ? :sjenert:

Virker som det er ganske forskjellig praksis rundt om. Jeg snakket med sykehuset i går (skal ha lap 8des) og jeg blir innlagt i 3 dager, og det var vanlig med sykemelding i 10-14dager.... :klø: Nå skal jeg også fjerne en cyste da, vet ikke om det har noe å si :vetikke:

Bloggtilgang skal du få, Ananan :)

Virker til å være mye forskjellige praksiser rundt forbi ja. Mayami kunne ikke trene eller ha sex på en måned, mens jeg kan trene neste uke, og ha sex etter 10 dager fikk jeg beskjed om. Det kan være at det er litt annerledes når du vet at du skal fjerne en cyste ja, og at de skal gjøre litt mer inni der med deg enn de gjorde med meg, for jeg tror ikke de fjerna noe hos meg. De sa ikke noe om det hvertfall, men jeg fikk bare beskjed om at jeg må ta hormonkur for min endo. Hm...

Nå sitter jeg i telefonkø til legesenteret. Etter å ha prøvt i en halvtime får jeg endelig ikke opptattsignal hvertfall.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg resepten på hormonkuren i morgen, og så ringte jeg til fertilitetsklinikken nå for å høre om jeg må bli ferdig med kuren før jeg kan begynne med prøverørsbehandlinga, men det måtte jeg sannsynligvis ikke. Akkurat nå tør jeg ikke å ha noen forhåpninger uansett, i tilfelle det ikke blir som jeg tror.

Men om hormonbehandlinga mi er ved bruk av nesespray (som de sa på sykehuset at det skulle være), så benyttes den til ivf uansett, og da var det bare bra om jeg begynte med den allerede nå. Så da håper jeg på det beste. Jeg låg i går kveld og tenkte mer og mer på at jeg sikkert må vente i over et halv år med ivf, men da kan det være at jeg får en positiv overraskelse likevel.

Nei, nå er det på tide med frokost her. Måtte liksom gjøre meg ferdig med telefoner først. Så skal jeg kose meg videre med Harry Hole og en kopp te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de akkurat fra sykehuset for å høre hvordan det gikk med meg, og spurte om jeg lurte på noe. De pleide visst å gjøre det dagen etterpå (hvertfall med dagpasienter), og det var jo bra. Jeg spurte om hun visste om jeg måtte gjøre meg ferdig med hormonkuren før jeg kunne begynne med innsetting, og det måtte jeg ifølge henne... Søren ta da, et halvt års ekstra venting er jo ganske lenge. Får håpe tida går fort. Jeg får uansett vite mer om prosessen framover i samtalen med fertilitetsklinikken, og må nok belage meg på innsetting før eller etter sommeren neste år. Er jo liten vits i å ha prøverdagbok da...? :blink: Får se hva jeg gjør med den. Jeg kan skrive ned litt tanker disse dagene her hvertfall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at de ringer fra sykehuset for å høre at det går bra med deg da :)

Skal du ta hormonkur et halvt år? Vil jo tro at når du er på samtale hos fertilitetsklinikken at de kan sette igang ivf ganske kjapt da :klø: Men jeg har jo ikke peil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at de ringer fra sykehuset for å høre at det går bra med deg da :)

Skal du ta hormonkur et halvt år? Vil jo tro at når du er på samtale hos fertilitetsklinikken at de kan sette igang ivf ganske kjapt da :klø: Men jeg har jo ikke peil...

Ja det var veldig fint at de ringte. Det hadde jeg ikke kommet på :)

Jeg skal visst ta hormonkur et halvt år for å forebygge at endoen videreutvikler seg sa de, men jeg får høre med fertilitetsklinikken når vi skal i samtale der hva de sier. Jeg har heller ikke peil :klø: Det er bedre å innstille seg på at det blir lang venting, enn å tro at det blir ivf rundt jul/nyttår hvertfall, så kan jeg heller håpe på en positiv overraskelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Ja det var veldig fint at de ringte. Det hadde jeg ikke kommet på :)

Jeg skal visst ta hormonkur et halvt år for å forebygge at endoen videreutvikler seg sa de, men jeg får høre med fertilitetsklinikken når vi skal i samtale der hva de sier. Jeg har heller ikke peil :klø: Det er bedre å innstille seg på at det blir lang venting, enn å tro at det blir ivf rundt jul/nyttår hvertfall, så kan jeg heller håpe på en positiv overraskelse ;)

Det tror jeg er lurt også. Å håpe på en positiv overraskelse, men ikke forvente noe :)

Egentlig ganske synd at du må hormonkure deg i seks måneder før du kan begynne. Akkurat som om vi jenter ikke har nok hormoner i kroppen fra før :fnise:

Ha en fin kveld honning! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Invicta og Pusilus!

Hormonkur et halvår nå føles veldig unødvendig akkurat nå ja. Sløsing av tid spør du meg :sjenert: Hormonkurstart i morgen, og da blir jeg akkurat ferdig med den til bursdagen til far..

I kveld har vi sett filmen "Up" (animasjonsfilm) som var morsom syns jeg, og jeg har strikka ferdig ei lue til! Ble veldig fornøyd med denne lua igrunn, og skal begynne på skjerf til den også tenker jeg.

I morgen skal jeg lese videre i boka mi, og så skal jeg se et par episoder med 71 grader nord som jeg ikke hadde sett før og strikke litt samtidig.

Nå skal jeg snart hive i meg et par piller og legge meg kjenner jeg. Fremdeles litt luft i magen og litt ubehagelig å gå på do i dag, men formen er ganske fin ellers igrunn.

Natta jenter :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg til dere også Ananan og Pusilus :klemmer:

Jeg kom meg visst ikke igang med hormonkur likevel nå, og sitter her som et spørsmålstegn igrunn. Nå får jeg vite mer om prosessen videre når vi skal til samtale med fertilitetsklinikken, og vet ikke om jeg skal på hormonkur eller ikke... Hm... Skriver litt mer i bloggen jeg :)

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så bra at operasjonen gikk bra :klem:

Takk :klem:

Ja det er deilig å være ferdig med operasjonen, og nå som jeg har fått resultatet og vet at jeg må videre med ivf så er det godt at jeg ikke måtte utsette operasjonen pga forsinka mens også. Det er nok hindre på veien om man ikke skal få enda flere ;)

Planen for helga er omtrent ingenting. Mannen skal ut og ta seg et par øl med en på jobben i morgen tror jeg, mens jeg skal bare slappe av hjemme. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal ha litt rødvin i løpet av helga hvertfall, for nå er det lov :Nikke:

Dagens liste:

*Slippe å kjenne etter på symptomer mellom EL og IKM mer, for det har ingen hensikt lenger*

*Sitter og koser meg masse med boka mi om dagen*

*Har en omtenksom mann som varter meg opp for tida* :fnise:

*Skal ha taco til middag i dag*

*Formen er fin etter lap, og ivf-løpet kan begynne (helst så fort som F...)* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Slippe å kjenne etter på symptomer mellom EL og IKM mer, for det har ingen hensikt lenger*

*Sitter og koser meg masse med boka mi om dagen*

*Har en omtenksom mann som varter meg opp for tida* :fnise:

*Skal ha taco til middag i dag*

*Formen er fin etter lap, og ivf-løpet kan begynne (helst så fort som F...)* ;)

:tommelsmil:

God helg til deg vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...