Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Så flink du er som har trent :) Har liiiiiittegranne motivasjonsproblemer for tiden, kommer meg ikke opp av sofaen :sjenert: Lovet meg selv at jeg skulle komme i gang i dag, trenger noen til å sparke meg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink du er som har trent da :) Slitsomt å være støl, men er jo et tegn på at du har trent godt da :fnise:

Håper du har igjen litt energi til malingen i kveld da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har trent :) Har liiiiiittegranne motivasjonsproblemer for tiden, kommer meg ikke opp av sofaen :sjenert: Lovet meg selv at jeg skulle komme i gang i dag, trenger noen til å sparke meg bak.

Hei Pusilus!

Jeg sliter egentlig også med motivasjonsproblemer for tiden og er skikkelig trøtt, men fikk kava meg ut i går. Og i dag har jeg vært på helsekosten og kjøpt meg multivitaminer. Trenger virkelig litt mer overskudd merker jeg, for jeg gidder ingenting så fort jeg kommer hjem fra jobb. Nå som EL kommer om noen dager trenger jeg jo energi til :humpe:;)

Flink du er som har trent da :) Slitsomt å være støl, men er jo et tegn på at du har trent godt da :fnise:

Håper du har igjen litt energi til malingen i kveld da ;)

Hei Lucky!

Ja, jeg ble mer og mer støl utover dagen, og det er på en måte litt deilig å kjenne at jeg har trent også. Jeg fikk begynt å maskere i kveld, og så gikk jeg tom for maskeringstape (typisk...), så da stakk jeg ut for å handle det. Og når jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg bare heiv meg på sofaen... Jaja, begynner med vitaminer i morgen i tillegg til tranen jeg allerede tar, så jeg håper de hjelper :)

Nå får jeg komme meg i seng tidlig nok en kveld. Satser på å få oppdatert meg litt i andre dagbøker i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle egentlig humøret være på topp nå som EL nærmer seg, men jeg ble bare frustrert. Fikk beskjed av nok ei venninne som er gravid i dag, og jammen klarte de det ikke på første forsøk gitt! Jeg er veldig glad på hennes vegne, men jeg merker at det blir mer og mer frustrerende for hver gang nå. Og hvorfor i all verden skal "alle" mine venner få det til på første forsøk?!? :frustrert:

Jeg må jo bare belage meg på lapraskopi, og etterhvert ivf og alt styret som følger med. Utrolig urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: skjønner deg veldig godt :( Hvorfor skal alle klare dette så lett.... verden er urettferdig :(

Ja jeg har egentlig bare lyst å gråte nå. I tillegg så svarte jeg akkurat på innlegget ditt i forumet, Lucky, og fant ut at det er totalt 10 måneders ventetid for ivf der hvor jeg kommer til å bli henvist videre etter lap'en. Det vil si at det ikke blir noe ivf før neste høst for min del. *Sukk*

:klem: til deg, Lucky!

Jeg tok EL-test i dag for å begynne litt tidlig å teste denne gangen. Mensen kom så tidlig sist gang sannsynligvis pga vitexen, og da testa jeg ikke etter EL, så jeg får teste nå for å se om jeg har fått kortere lutealfase eller om det er bare kortere PP. Håper på det siste. Tror egentlig ikke at EL blir før til lørdag eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer humøret seg her heldigvis. Jeg er ikke noe glad i å være sinna og frustrert i det hele tatt. Mannen fikk dratt meg med på golfbanen for å stå litt på driving rangen, og det gjorde godt med litt fri luft og å tenke på noe annet. Kjøpte is på vei hjem og sitter med en glasscola nå. Ikke det mest sunne, men veldig godt er det en gang iblant. Er egentlig ikke noe særs brusdrikker til vanlig. Nå har jeg akkurat meldt meg på spinningtime til i morgen kveld også, så da kan jeg ikke trekke meg på det heller ;)

2 dager igjen til helg nå. Har vært et par veldig travle uker nå etter ferien, så jeg håper det roer seg igjen litt snart. Og så håper jeg på ei stille og rolig helg, men med tid til å få gjort litt fornuftig i huset innimellom også. Bør handle ny lampe til å ha på kjøkken, henge opp et par rullegardiner og litt sånt. Spørs bare om det blir sånn som jeg planlegger nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 måneders ventetid for ivf :( Usj det er lenge...håper ikke det er så lang venting dit vi skal.. blir vel riksen eller porsgrunn her tenker jeg :)

Bra humøret kom seg etterhvert da :) Koselig med golfing og isspising ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 måneder :overrasket: Det var da fryktelig lenge synes jeg. Regnet litt på ting her, ventetiden for oss etter at henvisningen ble send fra fastlegen har blitt litt over fem mnd. Fertilitetsklinikken jeg hører til har ganske kort ventetid på IVF for øyeblikket, kun to mnd.

Jeg har forresten fått meg en liten treningsøkt i dag :) Blir litt inspirert av dere her inne, i tilleg til at jeg ikke vil være i superdårlig form når trenignssemesteret starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 måneders ventetid for ivf :( Usj det er lenge...håper ikke det er så lang venting dit vi skal.. blir vel riksen eller porsgrunn her tenker jeg :)

Bra humøret kom seg etterhvert da :) Koselig med golfing og isspising ;)

Hei Lucky!

Håper det blir kortere venting der dere skal ja, og det kan være at jeg ikke tolket helt riktig det jeg fant på hjemmesiden der jeg skal også. Egentlig ble jeg henvist dit i juni av gynekologen min, men har lap'en først, og skal visst forholde meg til fertilitetsklinikken etter lap'en. Jaja, får ta en ting om gangen og se hvordan det går.

10 måneder :overrasket: Det var da fryktelig lenge synes jeg. Regnet litt på ting her, ventetiden for oss etter at henvisningen ble send fra fastlegen har blitt litt over fem mnd. Fertilitetsklinikken jeg hører til har ganske kort ventetid på IVF for øyeblikket, kun to mnd.

Jeg har forresten fått meg en liten treningsøkt i dag :) Blir litt inspirert av dere her inne, i tilleg til at jeg ikke vil være i superdårlig form når trenignssemesteret starter.

Hei pusilus!

10 måneder høres veldig lenge ut ja. Såg ut som at det er 4 måneders venting for å komme til forundersøkelse eller samtale eller hva det var, og at det var 6 måneders venting etter det. Men jeg håper at jeg misforsto det og at det egentlig er totalt 6 måneders venting. Hm...

Flink du er som har kommet igang med å trene du også! Er godt å kjenne når formen begynner å komme, og ikke minst å bli mer opplagt og godt humør som følger med treninga :)

Nå er det leggetid for min del. Jeg har jo faktisk vært våken "lenge" i dag i forhold til hvor tidlig jeg har lagt meg i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å komme litt i gang ja :) Nå blir det forhåpentligvis fart på treningen igjen snart.

Her er det i utgangspunktet 12 uker ventetid på å komme til utredningstimen/samtale, men det drøyet litt pga sommerferie avvikling. Vi har ikke gjort noe annet enn å prøve og håpe på klaff og tatt blodprøvene. Nå er det kjære som må se å få levert svømmerne på lab´en snart, så er vi klar for time :)

Håper virkelig at ventetiden ikke er 10 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Skjønner godt at det er tungt når "alle" rundt deg blir gravide, og til og med på første forsøk. Livet er urettferdig, noen ganger... :sukk:

Godt å lese at humøret er litt bedre. Jeg er heller ikke sånn som orker å være sur og sint lenge, så det pleier å gå ganske fort over, selv om det ikke kjennes sånn ut med en gang. Det er så kjedelig å være sur! :fnise:

10 måneders venting var lang tid... Håper dere klarer det på egenhånd innen den tid. Krysser virkelig fingrene for deg, honning.

Bare en dag igjen på jobb før helg nå! :danse:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar ventetid på 10 månader berre er worst case scenario og ikkje blir faktisk ventetid om det blir aktuelt for deg. :klem:

Innom med ein helge-:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lørdagkveld alt. Jeg digger lørdager. Helgene går bare alt for fort, men heldigvis en dag igjen å nyte...

Det var godt å komme litt i gang ja :) Nå blir det forhåpentligvis fart på treningen igjen snart.

Her er det i utgangspunktet 12 uker ventetid på å komme til utredningstimen/samtale, men det drøyet litt pga sommerferie avvikling. Vi har ikke gjort noe annet enn å prøve og håpe på klaff og tatt blodprøvene. Nå er det kjære som må se å få levert svømmerne på lab´en snart, så er vi klar for time

Håper virkelig at ventetiden ikke er 10 mnd

Hei Pusilus!

Det gjør godt å være igang med trening igjen ja :Nikke:

Spennende at det nærmer seg time for dere, så skjer det litt igjen. Nå er det bare å krysse fingrene for svømmerne til din kjære ;)

Skjønner godt at det er tungt når "alle" rundt deg blir gravide, og til og med på første forsøk. Livet er urettferdig, noen ganger...

Godt å lese at humøret er litt bedre. Jeg er heller ikke sånn som orker å være sur og sint lenge, så det pleier å gå ganske fort over, selv om det ikke kjennes sånn ut med en gang. Det er så kjedelig å være sur!

10 måneders venting var lang tid... Håper dere klarer det på egenhånd innen den tid. Krysser virkelig fingrene for deg, honning.

Bare en dag igjen på jobb før helg nå!

Hei Happy Feet!

Livet er urettferdig noen ganger ja. Man blir vel sterkere med litt motgang sånn egentlig, men det er en veldig mager trøst i sånne situasjoner. Uansett så er jeg sikker på at det ordner seg for oss alle, det er bare det at det må ta så lang tid og så mange tøffe tider noen av oss må gjennom for å komme dit som er så synd..

Humøret er hvertfall bra igjen, og heldigvis pleier jeg skjelden å være sur og sinna lenge om gangen. Er egentlig en veldig positiv person..

Håper veldig at vi klarer det på egenhånd innen ventetida, både meg og deg (og resten som er på vei inn i den prosessen). Har absolutt mest lyst å klare det uten hjelp ;)

Håpar ventetid på 10 månader berre er worst case scenario og ikkje blir faktisk ventetid om det blir aktuelt for deg.

Innom med ein helge-:hug:

Helge-:hug: tilbake til deg også, Dreia!

Håper også at 10 måneder er worst case scenario. Uansett så er jeg ikke heeelt klar for ivf enda, så det er helt greit med noen måneders ventetid. Men om de finner ut at det er noe galt med meg under lap'en, så vil jeg hvertfall igang så fort som mulig. Jaja, den tid den sorg ;)

Innom for å ønske deg en god helg :klemmer:

Takk Lucky, og god helg til deg også! :klemmer:

Vel, helga har vært bra så langt. I går kveld hadde vi besøk av to par, og hadde ost, kjeks og vin her, og satt og spiste hele kvelden... Var veldig koselig!

I dag sov vi nokså lenge, hadde en god frokost, tok en tur til byen, og så dro vi ut til svigers og var der i ettermiddag og kveld. Satt ute i sola der og slappa av sammen med hele familien til mannen. Jeg har spist så utrolig mye i dag og i går at jeg trenger nesten ikke å spise i morgen... :fnise:

Forresten ingen tegn til EL på testene som jeg har tatt. Har ikke sett antydning til teststrek noen av dagene siden onsdag faktisk, og jeg hadde forventa at den skulle ha vært positiv i dag sånn ca (og at jeg skulle ha sett begge strekene et par dager nå). Trodde egentlig at syklusen skulle ha vært noenlunde stabil nå med vitex og alt, men jeg får vente og se. Det kan være at det er de billigtestene som ikke vil vise skikkelig resultat denne gangen også.

Leggetid snart her. Natta :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har spist så utrolig mye i dag og i går at jeg trenger nesten ikke å spise i morgen... :fnise:

:fnise:

Høres ut som om du har hatt en fin helg så langt :)

Håper el testen er positiv i dag da :)

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode :klemmer: til Pusilus , Redbird og Lucky!! :hug: tilbake!

Jeg hadde ei fin helg ja. I går ble det en liten tur på golfbanen, deretter så mala jeg litt vinduskarmer på garasjen + ei dør, og så var vi på kafe og kino på kvelden. Var veldig koselig, og utrolig bra den nye filmen til Tarantino syns jeg (veldig blodig da, så ikke noe for de som ikke klarer å se en del blodige scener).

Ingen positiv el-test i går heller, så vi får se hvordan det går i dag. Jeg hadde egentlig tatt litt utgangspunkt i hvor kort syklusen var sist periode da jeg regna ut neste el, så det kan godt ta et par dager til. Håper bare at lutealfasen ikke blir så veldig kort, men det finner jeg vel ut om et par uker :)

Nå er det snart kveld så jeg kan komme meg hjem fra jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...