Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #21 Skrevet 21. august 2011 Mercilon var et mareritt for meg Jeg gikk opp 10 kg og ble deprimert. Mensen kom regelmessig, og jeg blødde ikke noe særlig, men det veide allikevel ikke opp for det emosjonelle helvetet jeg havnet i Jeg har gått opp ti-tolv kg på seks måneder, og dette gjør meg depressiv. Har også haugevis med graviditetssympromer (hodepine, kvalme, sulten osv) noe som har ført til at jeg har kjøpt fire graviditetstester. Dette er både dyrt og unødvendig. Har du et merke og annbefale? Skal bytte når jeg er ferdig med det brettet jeg går på nå!
Surriball Skrevet 21. august 2011 #22 Skrevet 21. august 2011 For meg er Mercilon det eneste merket hittil som har funket. Blir kvalm av merker med mer hormoner i, har mensen hele tiden med merker med mindre hormoner i. Kan ikke hoppe over en menstruasjon, for da kommer den midt inni et annet brett, men det er greit nok. Så lenge jeg er sikker er jeg fornøyd Jeg hadde aldri i verden turt å sette inn p-stav eller ta p-sprøyte. Da har jeg jo ingen mulighet til å bare slutte av meg selv dersom kvalmen blir for ille... Og jeg hadde ikke orka å gå i tre måneder/gudene vet hvor lenge den staven skal sitte i og vente på at den skal gå over!
Gjest Sevastra Skrevet 22. august 2011 #23 Skrevet 22. august 2011 Jeg går selv på de p-pillene. Bivirkningene mine har vært vektøkning og kraaaftige humørsvigninger. Skal bytte til p-stav tenker jeg, bare håper at humørsvigningene går over. Ting var bedre før p-pillene. Er godt det ikke er bare meg som reagerer på den måten på p-pillene. Skjønte det faktisk ikke før nå nesten, at det var p-pillene som gjorde at jeg skiftet sånn på humøret. Kroppen min klarer nok ikke å vende seg til de Noen som har opplevd humørsvigninger med p-stav? Jeg hadde p-stav i over 1 år. Hadde ikke mensen en eneste gang på 1 år, det var fantastisk. Legen sa at det skjer med ca 60%, mens resten får mye eller plagsomme blødninger. Etter 1 år ble ting verre. Jeg ble plaget med konstant soppinfeksjon som ikke ville bort. Etter mye fram i tilbake mellom lege og gynekolog, kom de fram til at siden jeg ikke hadde mensen fikk jeg soppinfeksjon. Dette er noe som vanligvis bare skjer med middelaldrende kvinner som bruker p-stav fortalte de meg, men jeg har dårlig immunforsvar så det må ha vært derfor. (det ble lavt østrogennivå elns) Det var fint å slippe å tenke på p-pilla og ha sex når man ville. Oh well, det var gøy så lenge det varte. Men jeg trives bedre med å være frisk og klø-fri.
Gjest mlin Skrevet 25. september 2011 #24 Skrevet 25. september 2011 heii, jeg går på mercilon 28 nå, men så fort jeg er ferdig med hele det første brette, skal jeg da begynne på det andre prette uansett om jeg ikke har fått mensen\ har fått mensen ?
Gjest Eva Skrevet 27. september 2011 #25 Skrevet 27. september 2011 Hei. Jeg bruker mercilon 28 og er fornøyd,men har hatt litt trøbbel med det i forholde til mensen. Jeg begynte med p-pillene dagen etter mensen så har nå ikke fått mensen. Er det farlig om jeg da slutter med p-pillene frem til jeg får mensen og begynner da med de store tabelettene den første dagen jeg har mensen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå