Gjest Wacmoc Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Har nå bytta fra å ha gått ett år på Loette 28, til Mercilon. Lurte på om noen har opplevd bivirkninger e.l av p-pillen, og om hvordan den er med menstrusjon og sånne ting
yoga Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hei Jeg bruker Mercilon og er veldig fornøyd! De tre første ukene var jeg litt plaget med kvalme og spottblødninger, men det gikk som sagt over etter tre uker. Menstuasjonen kommer (som regel) regelmessig hos meg. Dvs: dag 2 i den pillefriuka..
Gjest Wacmoc Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Hei Jeg bruker Mercilon og er veldig fornøyd! De tre første ukene var jeg litt plaget med kvalme og spottblødninger, men det gikk som sagt over etter tre uker. Menstuasjonen kommer (som regel) regelmessig hos meg. Dvs: dag 2 i den pillefriuka.. Okei. Lurte på en ting til. Først gikk jeg på ceracette, og la på meg av den. Så slutta, gikk ned igjen og begynte på lpette. Gikk da opp en BH-str, vet ikke om det er pga p-pillene eller det at jeg da bare var 16, men kommer da puppene mine til å bli mindre igjen siden jeg bytter p-piller? Blir litt kjedelig og kjøpe en haug med nye BH-er..
yoga Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Det er nesten helt umulig å svare på, dessverre. Så tror nesten du bare må vente og se
Gjest Wacmoc Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Det er nesten helt umulig å svare på, dessverre. Så tror nesten du bare må vente og se Okei
Rosalind Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Okei. Lurte på en ting til. Først gikk jeg på ceracette, og la på meg av den. Så slutta, gikk ned igjen og begynte på lpette. Gikk da opp en BH-str, vet ikke om det er pga p-pillene eller det at jeg da bare var 16, men kommer da puppene mine til å bli mindre igjen siden jeg bytter p-piller? Blir litt kjedelig og kjøpe en haug med nye BH-er.. Nei, det blir de nok ikke. Det er gjerne de kvinnelige kjønnshormonene som bidrar til vekt-/puppeøkning og disse finnes jo i alle slags p-piller. Dessuten er det vanligere å få større bryster/ legge på seg av p-piller når en er ung, fordi østrogennivået i kroppen da er mindre i utgangspunktet.
Gjest Merci Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Okei. Lurte på en ting til. Først gikk jeg på ceracette, og la på meg av den. Så slutta, gikk ned igjen og begynte på lpette. Gikk da opp en BH-str, vet ikke om det er pga p-pillene eller det at jeg da bare var 16, men kommer da puppene mine til å bli mindre igjen siden jeg bytter p-piller? Blir litt kjedelig og kjøpe en haug med nye BH-er.. La på meg av Cerazette jeg også, fikk vann i kroppen, og gikk opp en BH-str. Byttet til Mercilon og ble kvitt vannet, men puppene har beholdt samme størrelse. Så jeg tror ikke du trenger kjøpe nye BH-er. Mercilon er den pillen jeg har tålt best og vært mest fornøyd med hittil
Gjest p-pille Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Hei, jeg lurte på en ting. jeg fikk p-pillene i dag og skulle beynne på de. og fikk beskjed om å ta den som står nummer 1 på. men jeg har ikke mensen enda. var det rett?
Gjest kristine Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er storfornøyd med mercilon!! I begynnelsen fikk jeg en del små sporblødninger, men dette gikk over etterhvert.. hadde ikke noe hodepine, kvalme og ingen vektøkning (dette er jo såklart individuelt) de fleste jeg kjenner bruker disse p-pillene, alle er mer enn fornøyd og ikke hatt noen bivirk ninger!
ludo Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Jeg begynnte på mercilon da Trionetta er gått ut av produksjon,men jeg måtte desverre bytte etter et hakvt år. Jeg ble svært deprimert en gang i måneden,litt sånn livet er for kjipt! Men man reagerer svært forskjellig,noen liker de,noen funker de ikke på.
Gjest heidi Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 heei, jrg lurer på en ting.. kan man ha sex når man går på de blå i pakken? jeg går altså på mercilon
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. mars 2011 #12 Skrevet 30. mars 2011 Jeg går på denne pillen, og har veldig ømme pupper. Ellers ingen bivirkninger. Eller - jeg hadde spottblødninger gjennom hele første brettet. Går nå på de små pillene for å ha mensen, og blødningene er kraftigere nå. Håper de forsvinner når jeg begynner på brett nr. 2!! Orker ikke ha mensen hele tiden!
Gjest Sosa Skrevet 31. mars 2011 #13 Skrevet 31. mars 2011 Mercilon var et mareritt for meg Jeg gikk opp 10 kg og ble deprimert. Mensen kom regelmessig, og jeg blødde ikke noe særlig, men det veide allikevel ikke opp for det emosjonelle helvetet jeg havnet i
Gjest J17 Skrevet 8. april 2011 #14 Skrevet 8. april 2011 Har bare hatt 2 plager med mercilon: humørsvingninger og ømme bryst. Positive reaksjoner: fra b-d cup, myye mindre kviser, 0 menssmerter(hadde uutholdelige før).
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 Skal begynne på disse selv. Hva mener dere med spottblødninger? At man har mensen hele tiden?=/
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. april 2011 #16 Skrevet 8. april 2011 Jeg hadde mensen hele første brett, men nå har jeg akkurat begynt på brett nr to, og nå er alt normalt! Ingen ømme pupper, vanlig humør, ingen mens og jeg har til og med gått ned i vekt (men det er pga økt treningsmengde vil jeg tro) Legen min sa at spottblødninger / uregelmessige blødninger er vanlig på 1.-3.brett, fordi det kan ta tid før kroppen er vant til hormonene. For meg gikk det som sagt over etter brett 1.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #18 Skrevet 16. april 2011 Hva er spottblødninger? Blør man hele tiden akkurat som vanlig mensen?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 16. april 2011 #19 Skrevet 16. april 2011 Hva er spottblødninger? Blør man hele tiden akkurat som vanlig mensen? Kommer ann på hvor mye man blør til vanlig.. Jeg hadde bare litt flekker, men det var irriterende nok til at jeg måtte bruke truseinnlegg hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2011 #20 Skrevet 28. april 2011 Jeg går selv på de p-pillene. Bivirkningene mine har vært vektøkning og kraaaftige humørsvigninger. Skal bytte til p-stav tenker jeg, bare håper at humørsvigningene går over. Ting var bedre før p-pillene. Er godt det ikke er bare meg som reagerer på den måten på p-pillene. Skjønte det faktisk ikke før nå nesten, at det var p-pillene som gjorde at jeg skiftet sånn på humøret. Kroppen min klarer nok ikke å vende seg til de Noen som har opplevd humørsvigninger med p-stav?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå