@lfa Skrevet 15. juli 2003 #21 Del Skrevet 15. juli 2003 Tuuuusen takk for den koselige tråden du startet inne på personlige meldinger. Kjempeopptur å komme inn og se den etter en ellers ganske så kjip dag... :kysse: Kose ekstra mye med de tre søte fra meg, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 15. juli 2003 Bare hyggelig @lfa. Spesielt siden dagen din ikke hadde vært så bra heller da :cry: Trist med onkelen til samboeren din da. Ønsker deg en bedre dag i morgen Skal kose ekstra med "vofsene" De har lagt seg ute i kveld. Tror vi lar verandadørene stå oppe, så de slipper denne varmen. Ble ikke masse skriving her i kveld heller Har fått "feriehjerne" eller teflonhjerne tenker jeg var et mer beskrivende ord. :enig_animasjon: Have a nice natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 17. juli 2003 Hm...Natt igjen !! Skremmende å se på tidspunktene jeg er her inne. ALLE fornuftige folk ligger i sine senger å sover nå.....så hvorfor i "høkkær'n" gjør ikke jeg det da ?? Da stoppet vi den tanken ja Har overnattingsgjester her nå. Chicco og Riana. Chicco er en gul "befjæret" sak, eller resirkulert Kråke, som gubben sier. I bøkene så står det Stor ......ehhh ja..sånn fuglsak Hans eiere er på ferie på sørlandet, og går derfor glipp av hans vakre nattehyl og skrik. Men han er vakker da :kysse: Riana er fôrtispa vår, som skal være her frem til mandag. Hun skal på utstilling på lørdag, og vil da selvfølgelig bli kåret til Utstillingens vakreste hund. Sånn ellers så har det nok en dag vært fryktelig varmt. Men på en annen side, så gjør jo denne varmen det mye enklere å ha 4 Rottweilere i hus Det "ække" mye herjing da nei. Litt klabb og babb blir det når Riana biter søstra i halen, fordi hun biter "halvbroren" i bakbena, og når da gamlemor kommer å skal ordne opp i det igjen. Det blir mange meter med hund det Parakit var det...Ja Chicco altså. Nei nå har alle pels, og fjærbekledde objekter tatt kvelden, så da får jeg gjøre det også. God Natt !!! Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. juli 2003 #24 Del Skrevet 17. juli 2003 Rottweilere vil helst ligge på kalde gulv og sove i varmen. Dessuten vil de bade :D De ser ut som seler når de svømmer og mamsen blir sååå stolt over tuppeluppa som er så flink til å svømme. I dag var det bar så vidt hun ville opp av vannet, gikk nesten bort til bilen når vi ropte på henne og spurtet så ut i vannet igjen. Dessuten har vi øvet på å "sitte bamse", noe hun ikke er så veldig god på. Men selv om hun ligger på gulvet og snorker, så er de fleste teppene (sånne løse) halvveis opp over veggene. Ha en fin natt.. både Cita, vofser og fuglekrek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 17. juli 2003 #25 Del Skrevet 17. juli 2003 Kommer malene inn og sier mjau til voffsene. hunder og puser er flotte dyr.Hunden er menneskes beste venn sies det,men i dag ble jeg banna så en som slo hundensin. Jeg måtte bort i ekte furie sinne og fortelle fyren hva jeg syntes om dette. Jeg er gald for at det finnes normale dyreelskere som deg og Lea. Sommer hilsen fra en grå og regn tung Oslo. hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei Indiangranny. 4 søte Rottiser sender mange susser til en skikkelig "banna" dyrevenn ! Flott at noen sier i fra :kysse: Man skal ikke være slem mot dyr. Deilig med litt regn ?? Her har det også regnet og tordnet i dag. Nå er det faktisk "bare" 19 grader ute, og det er deilig. Kanskje man orker å gjøre noe igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 19. juli 2003 Heisan Cita Sitter å er storveis fornøyd med Dagens utstilling. Første Juniorutstilling for Riana og Kullbroren Rex. Som valper så har de gjort det knallbra, men ting blir litt mer allvorlig når de skal konkurrere med de "store gutta" Rex fikk følgende premiering: 1jk, 1jkk, Hp Riana fikk denne premiering: 1jk, 1jkk, Hp, 5vk Er det rart OppdretterCita er stolt av "barnebarna" sine ?? Og dommeren var ikke gavmild med premiesløyfene sine nei. Her haglet det hunder ut på "blått" allmass Mange for tynne og spe`, noen med gal pels, og dommeren slo hardt ned på "Grisehaler" Dvs haler som ringler seg, og legger seg ned til ryggen. Nå skal jeg se om jeg finner på noen gåter, eller om jeg finner noen ferdige et annen sted. Har nemlig fått Pm'er med spørsmål etter flere gåter. Morsomt. Gåter kommer i løpet av kvelden. Hei så lenge. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 19. juli 2003 #28 Del Skrevet 19. juli 2003 Takk for hilsen i boka mi! Det var veldig hyggelig! Vi er visst hundemennesker begge to - selv om jeg er litt "mindre" hundemenneske enn deg - jeg har nemlig en tibetansk terrier og tre katter (5 akkurat nå, men to er barn, og de får jeg frhåpentligvis gitt bort innen august...). Skal kikke innom boka di også innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 20. juli 2003 Takk for koselig hilsen PostIt. Kom snart igjen !!! Er så gøy med gjester Ja hundemenneske er jeg ja - i aller høyeste grad. Min mann vil bli hund hos meg, i sitt neste liv Men han vet ikke, at jeg vil ha en kastrert liten hannhund neste gang, så han kan nok bli litt "rasket over" ja Glemte å skrive hvilken flott kritikk Riana fikk på utstillingen i går... Følgende stod å lese: Mycket kraftig tik, av mycket bra typ Feminint hode, korr. bitt, kraftig hals, Bra overlinje, dypt bryst, mycket bra benstomme, velvinkl. fram og bak Rør seg fritt. Dårlig Svensk sa du ?? Det er sitert helt korrekt :evil: Dommeren var en svensktalende finne, og hun som skrev er norsk. Nå har jeg en hvetekringle i ovnen, og venter bare på at klokka skal ringe. Kringlen er fylt med mandelfyll, og med strøsukker på toppen. Begynner å sive en ganske herlig duft fra kjøkkenet nå ja :blunke: Får besøk av Svigerinne og svoger, og Svogers ringer som regel 4-5 timer før de kommer, for da rekker du jo og bake noe pleier han å si Så herved er det avslørt !!! Kakemonsteret er min svoger Pling pling pling. Ha en fortsatt fin dag. "føyser" nybakthvetekringleduft" inn til KG gjestene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 20. juli 2003 #30 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei Cita :D Jeg sitter her med store (*)(*) og tigger som en hund og logrer med halen.Jeg fokuserer på mandelkringla de kan jeg få oppskriften Cita. Vi var i dyreparken i Kristansand i går,du kan tro Tinka den lille tigeren er skjønn http://www.dyreparken.com/ Vi temmlig slitene da vi kom hjem i går og stupte i seng,kl.22.30 ha en fin kveld Cita kos til voffsene.jeg vokste opp med en schafer som fikk 1 i spor og komisk utseende.Vi måtte ta Daisy da hun fikk kreft i magen,hun var ikke en hund men et menneske på 4 bein.Jeg savner fortsatt Daisy etter 20 år. hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei igjen Indiangranny. Så koselig at du stakk innom :blunke: Åååå jeg blir litt dårlig når jeg leser om Daisy. Er nemlig en tidligere Schæfereier selv Vanvittig herlige og lettlærte hunder. Og veldig staslige. Min Schæfer døde også av kreft, i 96. Og jeg tror deg når du sier du savner henne. De er ikke BARE EN HUND nei. Snakk om personligheter. Skal nok ha en Schæferhanne en gang ja. Dersom jeg finner en oppdretter som ikke har hatt noe særlig øreproblemer, eksem, kreft, Hd, osv i linjene sine. Tinka var litt "nulig" også da....Vi har ikke vært i Dyreparken på 10-15 år, så det hadde vært morsom å vært der igjen. Er man uten barn så har man ikke noe mas om det heller, og da går det i glemmeboka. Hadde sikkert ikke kjent meg igjen der heller tenker jeg Så du likte lukten av hvetekringla ja Svoger var nok engang fornøyd med mine eminente bakekunskaper Så han fikk masa med seg restene hjem Klart du skal få oppskriften. Cita's Hvetekringle 1 pk gjær (Fersk så klart) 1 dl sukker 100 gr. smeltet margarin 3 1/2 dl melk Kardemomme etter smak (jeg bruker en toppet ts tenker jeg) ca 1 liter hv.mel 1/2 ts hornsalt Gjær rører jeg ut i sukkeret. (det diskuteres stadig om det er noe lurt, men jeg har gjort det i 15 år, og det har vært lurt HVER gang Bland hv.mel, hornsalt og kardemomme, rør inn lunken melk og gjær/sukkerblandingen, sammen med smeltet og avkjølt margarin. Settes til heving i min 45-60 min på ett varmt sted. Til vanlig så blir dette 20 boller, eller 2 hvetestenger eller 1 kringle Mandelfyll: 150 gr. malte mandler 200 gr. melis 2 eggehviter Dette blandes sammen til en "røre" Kringle Kjevle hvetedeigen avlang (Firkant) skal vi si ca 30 x 70 cm Stenger ca 30 x 30 cm Smør "leiven" med eks. soft margarin. Unntatt 2 cm i kanten. Bruker ca 100 gr tenker jeg. Legg mandelmassen langsetter leiven, enten på midten, eller i 2 rekker også langsetter. Rull leiven sammen fra langsiden. Pensle gjerne deigkantene (der du ikke har smør) med vann, for da "limer" deigen seg bedre sammen når du har rullet den sammen. Skjøten skal ned. "Tryll" den laaaaange pølsa over på et bakepapirkledd stekebrett, og form den som en krans eller en kringle. Lag noen snitt oppå kringla med en skarp kniv. ca 1-2 mm ned i deigen. Blir så flott "finish" da vet du La kringlen heve i ca 45-60 min på et lunt sted. Pensle så med et pisket egg, og strø rikelig med perlesukker på toppen. Stek kringlen på 225 grader i ca 25-30 min. Varmluftesovn 200 grader. Lager du boller så stek de i 8-10 min. Du kan også skjære den ferdig sammenrullede pølsa i ca 2 cm tykke skiver, legge de med snittflaten ned i muffinsformer. Pensle og dryss perlesukker på her også. (Annen vri på Skillingsboller Stekes som vanlige boller Ønsker deg lykke til med "baksten" Tips. Det er bedre å la gjærdeig heve for lenge, enn for lite. Noen ganger så kan jeg la deigen heve seg i en time, og så har jeg ikke tid til å bake den ut der og da. Da slår jeg den bare ned, og lar den heve en gang til. Blir så bra så. Klem fra Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. juli 2003 #32 Del Skrevet 20. juli 2003 Gratulerer til voffser og den stolte mor med premiene! Hadde store planer med voffsen jeg hadde tidligere om å ta den med på utstilling, men så fikk han HD-stempelet av røntgen folka, så da ble det ikke noe av. Kanskje like greit. Folkekjær som han var, hadde han sansynligvis "overfalt" dommerne i stedet... Den hvetekringla di lukta foressten godt. Kjipt at svogeren din stakk av med restene. Får nøye meg med lukta, jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. juli 2003 #33 Del Skrevet 21. juli 2003 Voff! Ser at du har bedre hell på utstilling enn vi har . Gule sløyfer er fine synes jeg. Og når det gjelder kritikk.. vi fikk en laaang liste på engelsk. Litt positivt og litt negativt, men det negative har vi egentlig konvertert til positivt det også . Blant annet er vofsen for smal (hele veien), men hun bruker ørene perfekt. Og hadde tungekyss vært en del av opplegget, så hadde hun nok vunnet hele greia . Vofsen ble forresten 2 år i går og vi glemte hele greia frem til utpå ettermiddagen. Så fikk vi feiret litt likevel da. Vi hadde reagert på at hunden var fryktelig innpåsliten hele dagen. Klikket med flaska si (en tom Fanta-flaske som hun har adoptert) og parkerte hodet sitt oppå knærne våre hele tiden. Ikke så rart når hun hadde bursdag og ingen hadde gratulert henne med dagen . Både jeg og vofsen og sambo ønsker oss en Bullmastiff.. men så må vi jo kunne reise på ferie og sånt da. Greit nok å plassere EN hund i midlertidig fosterhjem (hos svigerfar), men jeg tviler på at han vil bli like glad for å passe TO koseklumper i 2 uker om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 21. juli 2003 Hallo Lea og @lfa. Veldig glad for besøk av dere. Må først sende Leahunden en diger snutebursdagssuss :kysse: Tørket griseøre i bursdagsgave Lite stolt over utstillingsresultatet ja. Ikke for det, vi har en vakker gul sløyfe i samlingen vi også. En av våre tisper som ble Beste tispe med Cert og Bim for ca 1 mnd siden, fikk den lekre gule sløyfen måneden før det igjen.....så det går opp og ned her i verden ja Bullmastiffen er gosselig da. Skikkelig "kosetryne" Du får begynne og bearbeide svigerfar Du skulle nok stilt ut hunden din @lfa. Min Hannhund på 55 kg, løp en dommer rett i senk engang. Dommeren satt på huk, for å riktig studere bevegelsene til koseklumpen, og han registrerte kun en sittende mann, som sikkert ønsket et "dråg" på fanget. Og det måtte jo mannen få Heldigvis en dommer med humor......kunne fort vært en engelsk "høy på pæra" dommer, og det ville nok fått en litt annen utgang :oops: Ikke fortvil selv om Svogers tok med resten av kringlen. Oppskriften ligger der - så sett igang og bak Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 22. juli 2003 Veldig fort gjort å gå fra kjempehumør, til skikkelig dritthumør... Alt var helt topp helt til jeg leste om hunden som ble "kokt i bil" Å fy faen å forbanna jeg blir av sånt. Stakkars hund. Vi som har hunder ser jo hvor mye de sliter hjemme på en varm dag. Puster og peser så det er en gru og se på. Men de kan flytte seg rundt. Til steder det kanskje trekker litt, skyggesteder osv osv. Og en annen ting er jo at de som regel har ubegrenset tillgang på friskt vann. Men de stakkars hundene som sitter innestengt i kokende biler, og attpå til uten vann..........jeg finner ikke ord. TRIST Mennesket er i hvertfall ikke hundens beste venn bestandig nei. Er et menneske i stand til å kjøre bil, så bør de vel for pokker klare å tenke, at en hund ikke skal ligge i bilen å bli kokt !?!?! Men nei da. Hver eneste sommer så skjer det. Og så har de så vanvittige idiotiske forklaringer. Hunden liker varme den. Ligger jo under ovnen om vinteren (jfr. lignende episode 14 dager siden) Jammen jeg parkerte i skyggen jeg. Solen hadde flytt seg. (Dette sa faktisk en mann i fjor, da en Boxer led samme skjebne) Hva kommer denne gangen tro ?? Bikkja sa den ville ligge der ? Nei, det finnes ingen god unnskyldning for å la en hund utsettes for dette. Hva skjer med slike hundeeiere da tro ? En mikroskopisk bot, eller en henleggelse av saken, pga eierens sorg over å ha misten hunden sin. Nei la de få samme behandling selv. 6 timer i en dritvarm bil. Åsså jeg som var så glad for en telefon jeg fikk av min søster i dag. Hun kom hjem fra Stockholm i går, og hadde funnet, og kjøpt parfymen min Latin Light - Oscar de la Renta nå skal Cita hoppe i dusjen, for så å reise og hente parfymen sin. Fôrtispen Riana skal få være med på besøk til "tante" Fôrverten kommer og henter henne i kveld. Hun har vært her siden onsdag, så det blir trist for "bestemor" når hun drar. Hun er nemlig ett nydelig lite rampetroll. En hund med humor Men det blir litt godt med "kun" 3 hunder i hus igjen også da Og til alle mine gjester : Pass for all del på hundene deres i sommervarmen. Men det gjør jo alle KG'er likevel tenker jeg :blunke: Ha en fin dag Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 22. juli 2003 Stille å rolig i huset nå. Riana har blitt hentet, og gjett om hun var glad når NN kom ? Ikke ofte man ser en Rottweiler hopper opp i armene på folk, som om det skulle vært en liten "terrier" Deilig å se, at hun er så glad i dem. Tyder jo på at hun har det som "egget i grønn eng" Parfymene er nå i hus Beautiful - Estêe Lauder Latin Light - Oscar de La Renta Spennende med Latin Light, da jeg aldri har prøvd den før. Den skulle være en "gjennkjennende" Oscarduft så jeg tok sjansen. Har ikke truffet den Oscar parfymen jeg ikke kan bruke..... :D Rett og slett nydelig. Litt Oscar og litt snev av Volupte'. Den er varm, frisk, litt søt frukt, og litt "Ricky Martin" Beautiful er bare Beautiful da Den er varm, halvtung, søt, blomstrende og"dosete" Om noen nå skulle få misstanke om at Cita lider av Parfymedille, så er de ikke så langt unna sannheten. Haha det er nok den fulle og HELE sannheten tenker jeg vi sier Ha en duftende god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #37 Del Skrevet 22. juli 2003 Ikke ofte man ser en Rottweiler hopper opp i armene på folk, som om det skulle vært en liten "terrier" Ikke ofte? Jeg ser det hver eneste dag jeg Velkomstkomiteen er på plass uansett om man har vært på do eller på jobb hele dagen. Og man skal jo helst sitte på armen å leke baby tror jeg. Begynner å bli litt små-tungt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 22. juli 2003 Ikke ofte? Jeg ser det hver eneste dag jeg Velkomstkomiteen er på plass uansett om man har vært på do eller på jobb hele dagen. Og man skal jo helst sitte på armen å leke baby tror jeg. Begynner å bli litt små-tungt da.. Næmmen Lea da, åssen dressur er det du praktiserer da ?? Her i huset er regelen at minimum 2 ben skal være på gulvet, samtidig Ser det for meg, når min "per-pusling" på ca 55kg hopper opp i armene på meg. Og når du har 3 hunder, så er det jo alltid en konkurranse om å være først - og da snakker vi straks om ca 130 kg Nå er jeg riktignok sterk som en hest (gubben har enda ikke skjønt forskjellen på hest og kylling ) men det får være grenser. Sitte på fanget skal de..... du får ikke sitte mer en 0,3 sek på gulvet her i huset, uten å få et dråg på fanget. Er kos også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #39 Del Skrevet 22. juli 2003 Dressur? Hva er det? Joda, vi dresserer. Men vi har jo bare EN hund da og hun veier knapt 40 kilo (stakkars liten). Sambo får ta på seg skylden for det meste, men jeg må nok tilstå at jeg ikke kan motstå hunden jeg også. Å sitte eller ligge på gulvet medfører masse "susser" og muligheter for et blåmerke eller to. O'lykke!!! Her i huset har vi kosestunder med hunden flere ganger daglig. Vil vi ikke, så MÅ vi (tydeligvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 24. juli 2003 Å sitte eller ligge på gulvet medfører masse "susser" og muligheter for et blåmerke eller to. O'lykke!!! Her i huset har vi kosestunder med hunden flere ganger daglig. Vil vi ikke, så MÅ vi (tydeligvis) Prøv med 3 Lea. Jeg ser til tider ut som jeg har vært med på "Cat Fight" I dag har Chicco blitt hentet, så nå er "pipp pipp faktoren" tilbake i normalen igjen. Nå i kveld har jeg jobbet masse med web-siden min. Lagt inn nye tilbud, nye bilder, linker, aktiviteter osv osv. TTT når man ikke er noen web-designer gitt Er du ute etter en "feil" så spør meg....har gjort de fleste. Men det er veldig gøy når det "årnær sæ sø" Mottatt reiseprogram for Kreta turen 24 aug, og info om kvalifiseringen til Fuerteventura i mars 2004. Faktisk så ser det ut til å være en kvalifisering jeg kommer til å klare rimelig greit På Fuerteventura skal vi bo på 5 stjernes hotell - All inclusive. En tur som kommer til å bli bra. Har egentlig ferie, men må stå på litt i morgen og fredag. Ny periode har begynt og endel kat. og info skal ut. Blir egentlig litt deilig og komme igang igjen. Avtalt møte med en Gruppesjef "in spe" har jeg også gjort, og setter igang opplæring med henne kommende uke. Det skal bli morsomt. I morgen så blir det mest kundeoppfølging og oppfølging av div andre saker/agenda'er. Hey hey, dama er i farta igjen. Vekk med feriemodusen Nå skal "Arbeidshesten" legge seg. God natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå