Gå til innhold

sjokoladeprinsen

Fremhevede innlegg

Gjest Papirkurven
Skrevet

hva med Anton Bergs fair trade sjokolade? Den er god og forholdsvis sunn i forhold til Freia.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg kjenner ikke til forskjellen på rå kakao og ikke-rå kakao egentlig. Men i vanlige sjokolader som fås i butikken er det for det første lite kakao, og i tillegg er ofte kakaosmøret byttet ut med billigere fett. Generelt sett veldig dårlig sjokoladekvalitet. Så det er jo kjempebra hvis det kommer bedre typer.

Men at det har noe å si for kostholdet...ja kanskje hvis man spiser veldig mye sjokolade. Det er nok ikke å anbefale uansett hvor bra ingrediensene måtte være.

• 1 måned senere...
Skrevet

hører rykter om at den er kommet til oslo nå...

noen som har smakt?

er så spent :)

Skrevet

Har den kommet? Har den kommet? Har den kommet? Har den kommet? :) Hvordan, hvordan, hvordan smaker den?

*ivrig og nysgjerrig*

Skrevet

Ifølge fansiden på facebook skal den være på disse stedene:

Narvesen

Tøyen T-Bane

TH.MEYERSGT. 35

TORSHOVGT. 6

STORTINGS 24/26

VALKYRIEGT. 5

NYDALSVN.33

SENTRALSTASJONEN

JOHANNE DYBVADS PLASS 1

STORTORVET 9

KONGENSGT.23

7 - Eleven

INDUSTRIGT. 41

HOLBERGS PLASS 3

HEGDEHAUGSVN. 28

KIRKEVN. 59

Henrik Ibsensgate 38

THV.MEYERSGT. 71

YOUNGSTORGET 4

BOGSTADVN. 6

HOLMENGT. 6

BRUGATEN 1

Tenkte å kjøpe noen plater senere i dag, kan si fra hvordan den smaker.

Skrevet

kunne du sjekket ut bergen også? :) skal dit på feire nå :)

bor egentlig i tr.heim

Skrevet

Den er bare kommet i Oslo enda. Der står ikke noe om når den kommer andre steder. Regner med de skal sjekke hvor godt den selger her først.

Skrevet

Gleder meg til rapport venus! :)

Skrevet
Gleder meg til rapport venus! :)

Synes den var god jeg. Kjente at det ikke var vanlig sjokolade da. Men faktisk bedre enn jeg trodde den skulle være. Men svindyr!! 15kr for 15g!

Gjest Catwoman
Skrevet

Gleder meg vilt til å smake.... men er nok en stund til jeg skal til oslo enda, så får smøre meg med tålmodighet.

Jeg regnet med den var rådyr - så er ikke overrasket over prisen.

Skrevet
Synes den var god jeg. Kjente at det ikke var vanlig sjokolade da. Men faktisk bedre enn jeg trodde den skulle være. Men svindyr!! 15kr for 15g!

smakte den som de sjokoladene med 70 % kakao? synes ikke disse er spesielt gode

Skrevet
smakte den som de sjokoladene med 70 % kakao? synes ikke disse er spesielt gode

Da liker du nok ikke denne heller. Men ifølge nettsiden skal de komme en melkesjokolade og.

Skrevet

hvordan er konsistensen? hørte de på skaperen sa den var spesiell

Skrevet

Hmm.. det tenkte jeg ikke over. Så tror ikke den var så veldig annerledes enn vanlig sjokolade. Kanskje ikke like myk konsistens som melkesjokolade feks.

Skrevet

Nå har jeg endelig smakt Sjokoladeprinsens sjokolader. De finnes i tre smaker (i alle fall der jeg handlet): appelsin, mint og ren sjokolade. Eskene er bittesmå, koster 15 kroner og inni hver av dem er det et 15 gram tungt sjokoladehjerte.

Jeg synes de var kjempegode, men de smakte jo ikke annerledes enn andre sjokolader. Nå skal det sies at jeg er vant til både sukret, usukret og kunstig sukret melkefri sjokolade av mange forskjellige typer, men jeg er ganske sikker på at denne ikke vil smake uvant for folk som er mest vant til melkesjokolader. Mintvarianten var for så vidt fantastisk frisk, og absolutt av det bedre jeg har spist av mintsjokolade av denne typen.

Men med den prisen kan jeg ikke se så mange argumenter for at jeg bør kjøpe disse sjokoladene så veldig ofte. På det nåværende tidspunktet minner det hele dessuten litt om en gimmick, selv om jeg vil tro at sortimentet etter hvert utvides til å inneholde noe mer enn hjerter. Jeg er heller ikke så veldig glad i den "100 % sunn"-vinklingen hans ... Ikke er jeg frelst på levende/rå mat, og samme hva han sier, er det fortsatt sjokolade det er snakk om.

Det som er positivt, er at man faktisk får kjøpt så lite som 15 gram sjokolade om gangen. I så måte blir den jo sunn, da jeg har en lei tendens til å spise opp uansett om jeg kjøper 20 eller 200 gram godis. ;) Størrelsen samt det faktum at jeg synes det er fantastisk med en ny, norsk sjokoladeserie som er helt vegansk, er de fremste fortrinnene, i mine øyne.

Skrevet

Får håpe sjokoladen snart kommer til andre deler av landet også. Men om ikke blir det sjokkisshopping når jeg entrer Oslo i sommer :D

• 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Kaia_*
Skrevet

Kor har sjokoladen egentlig komt ut? og koffor tar da så lang tid? Han hadde jo avtaler med butikker FØR han vant, skulle jo ikkje brukt så lang tid då!

• 2 uker senere...
Gjest Feline.
Skrevet

Oj, har ikke fått med meg at den har kommet i butikkene! Gleder meg til å smake den :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...