Gå til innhold

sjokoladeprinsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

mange av dere har sikkert fått med dere at det var "sjokoladeprinsen" som vant skaperen i år....

når tror dere den kommer i butikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men lurer fælt på dette jeg også :jepp:

Skrevet

Jeg lurer også! Vil helst se den så fort som mulig! Hvilke butikk var det som skulle markedsføre den?

Skrevet

det er vel de store matkjedene...tror jeg! den kommer sikkert til å være dyr, men akkurat det spiller ingen rolle så lenge den er sunn...

tenk å gomle god OG sunn sjokolade... mmm, det er noe for meg som er skikkelig sjokolademoms!

men det er vel garantert at den kommer i butikken?

Skrevet

Slik jeg forstod det han sa på finalen, så tror jeg han hadde fått i havn en avtale med Reitan? Skal ikke si for sikkert :/ Den bør komme!

Skrevet

Hva var det som skulle være så genialt med denne sjokoladen??

Skrevet

den er laget av ren kakao, UTEN sukker og smaker visst helt hærlig!

Skrevet
Slik jeg forstod det han sa på finalen, så tror jeg han hadde fått i havn en avtale med Reitan? Skal ikke si for sikkert :/ Den bør komme!

Er det riktig så kommer den på Rema 1000, Narvesen eller seven eleven, det er ihvertfall de butikkene som Reitan-gruppen eier =)

Gjest Elfrida
Skrevet
den er laget av ren kakao, UTEN sukker og smaker visst helt hærlig!
Ren kakao smaker alt annet enn helt herlig. Så da er det kanskje søtningsmidler i det. Det er i tilfelle ikke noe nytt.
Skrevet (endret)
Ren kakao smaker alt annet enn helt herlig. Så da er det kanskje søtningsmidler i det. Det er i tilfelle ikke noe nytt.

Så sant.. finnes mange av de på markedet.. Da holder jeg meg til skikkelige saker heller, smaker bedre og skal jeg kose meg så er ikke akkurat sukkerfri sjokolade det som frister mest..

Endret av Lotte27
Skrevet

Poenget var vel at det ikke skulle være tilsatt kunstige søtstoffer osv....

usikker...

Skrevet

Kopierer litt fra tb.no

"Hemmeligheten bak hele sjokoladen er at den er basert på rå og ren kakao.

– Det finnes ingen kilder til antioksidanter som er mer rik en nettopp ubehandlet kakao. I stedet for bruk av sukker, søtes produktene med Agavenektar, fortsetter Døderlein.

Han tenker seg altså sjokoladen i tre forskjellige varianter; "I'm creamy", "I'm pure" og "I'm nuts".

– Den første er den lyse varianten, med kokos i stedet for melk. Den neste er mørk og består av 70 prosent rå kakao mens den siste vil inneholde både frukt og nøtter. På denne måten ønsker jeg å dekke de forskjellige smakspreferansens publikum måtte ha i forhold til sjokolade. Alle elsker sjokolade. Og mitt motto er å la maten være medisin. Dette skal ikke bare være godt, men også sunt og miljøvennlig."

På fvn.no kan man lese mesterkokk Hellstrøm sin uttalelse:

"Hellstrøm hadde et smil om munnen etter å ha smakt på sjokoladen til Døderlein.

- Det er bra dette. Stykkene var litt store, og konsistensen spesiell, men smaken er god, sa mesterkokken.

Selv er jeg veldig spent på sjokoladen :)

Skrevet
Selv er jeg veldig spent på sjokoladen :)

Hmmm.. Da må jeg nok prøve den med kokos eller 70 % kakao eller begge tenker jeg.. :popcorn:

Skrevet

er ikke så glad i ren kakao selv, men da Helstrøm var så fornøyd med den at han kunne sette den på dessert menyen sin, ja da må den jo smake digg!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg er også spent på denne sjokoladen. Og håper den er vegansk - har fått litt inntrykk av det.

Skrevet
Jeg er også spent på denne sjokoladen. Og håper den er vegansk - har fått litt inntrykk av det.

Jeg har inntrykk av det også. Tror forøvrig at skaperen bak sjokoladen er veganer også.

Gjest Elfrida
Skrevet

Men altså, det er sukker i agavejus og. Høres ut som en kvalitetssjokolade for øvrig. Men den er nok ikke spesielt mye sunnere enn andre mørke sjokolader laget av gode råvarer. (noe som utelukker det meste man får kjøpt i vanlige butikker)

Denne tråden burde vel være på mat og drikke.

Skrevet
Jeg har inntrykk av det også. Tror forøvrig at skaperen bak sjokoladen er veganer også.

ja det virket for meg også som han var vegansk!

jeg har faktisk fått svar på mailen min der jeg spurte reitan når den var å finne i butikkhyllen... Svaret var : i høst!

så da må vi nok smøre oss med litt tolmodighet! :)

Skrevet
ja det virket for meg også som han var vegansk!

jeg har faktisk fått svar på mailen min der jeg spurte reitan når den var å finne i butikkhyllen... Svaret var : i høst!

så da må vi nok smøre oss med litt tolmodighet! :)

Oi! Kult at du spurte :) Men synd vi må vente helt til høsten!

Gjest Catwoman
Skrevet
Men altså, det er sukker i agavejus og. Høres ut som en kvalitetssjokolade for øvrig. Men den er nok ikke spesielt mye sunnere enn andre mørke sjokolader laget av gode råvarer. (noe som utelukker det meste man får kjøpt i vanlige butikker)

Men den er laget av rå kakao da - noe som ikke er så lett å finne i Norge, tror jeg (?)

Og rå kakao skal være sunnere enn den vanlige - som sikkert er varm-presset eller noe. Nå er ikke jeg helt inne i det her, men innbiller meg at forskjellen på rå kakao og vanlig kakao blir noe ala kaldpresset olje kontra raffinert olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...