Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #1 Del Skrevet 11. juli 2003 Er det noen her som har opplevd å være sanndrømt? Jeg har flere ganger opplevd at det jeg drømmer skjer i virkeligheten (med noen få variasjoner). Drømte at det ble slutt mellom bestevenninnen min og typen, og tre måneder etter skjedde det. Drømte at "Lars" kjørte utfor veien med MC og ble drept. Noen måneder senere brant huset hans ned. Og noen måneder etter det igjen kjørte en venn av ham utfor veien med "Lars" sin MC, og ble drept. Drømte at min mor brakk benet, og noen dager etter ramlet hun ned fra en stol, og forstuet foten kraftig. Jeg drømte at min beste kompis kom til å møte en jente som han ville forelske seg i, og en måned senere traff han en som han flyttet sammen med. Osv osv..... Er litt skremmende nå, hvis jeg drømemr noe ekkelt. Hva hvis det skjer på ordentlig? Hm...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 #2 Del Skrevet 11. juli 2003 Tror du har noen kanaler åpne som vi andre desverre ikke har jeg. Du ser livet - på godt og vondt! Ikke dumt, skulle ønske jeg også var litt sånn på det ... men kan skjønne at det blir vondt når dette har kommet til deg i negative former. Men døden er sikkert ikke 'all that it is cracked up to be'..desverre....Hmm...kanskje du har også noen positive 'syn', men underbevissheten din eliminerer dette for deg..?...så husker du det bare ikke. Det trenger ikke å bety at det ikke kommer til å skje...eller at du har att positive og klarsynte drømmer. Jeg drømmer om å bli spist av bjørner , hoppe i strikkhopp i 'motsatt' kjøreretning på Mars....Underjordiske opplevelser, flyr, skyting, synger og sånt....kan våkne av at jeg ler meg skakk fordervet. Det er alltid så gøy! Men det skjer desverre ikke ofte nok! >:-] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 14. juli 2003 #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg tror jeg har sanndrømt, men drømmen har brukt lang tid på å komme til virkeligheten. En ting som hendte meg her om dagen, og det husket jeg at jeg hadde drømt for lenge siden. Det var utrolig rart å oppleve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 15. juli 2003 #4 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg vet ikke helt - jeg er mer "motsatt-drømt" - dvs at ofte drømmer jeg noe - og så skjer det motsatte. Komplisert? Nja, en venner seg vel. MEN jeg har opplevd at en god venn døde - han kom forbi og tok farvel i drømmen min - og DET er noe av det sterkeste jeg har opplevd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 19. juli 2003 #5 Del Skrevet 19. juli 2003 Ja, drømmer stadig ting som kommer til å skje eller har skjedd. * drømte at typen min hadde vært utro, han innrømmet det 2 dager etterpå (men da hadde jeg sagt det med han at han hadde vært utro den aktuelle kvelden, men først nektet han...) * drømte at min samboers morfar skulle dø, 2 måneder senere var han død, og mannen var ikke syk. * bestemor hadde kjøpt en ekslusiv jakke og ville ikke si hva den kostet, 2 dager senere drømte jeg at den kostet 2700,- og det stemte. * drømte hva strømregninga mi skulle komme på, og bommet med 10 kroner..... :oops: * drømte i mars i år (og sa det med min tante og bestemor som jeg da var på besøk til) at det kom til å bli slutt mellom mamma og hennes kjæreste snart. Nå i juni fortalte hun meg at det var slutt. Nå er det vel slik at jeg og bestemor har "evner" og er mottakelige for slike ting, er ikke bestandig at jeg er like glad for alt jeg drømmer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 22. juli 2003 #6 Del Skrevet 22. juli 2003 Ganske ofte, faktisk. Som oftest drømmer jeg om ting som skiller seg litt ut, og så skjer de. Da får jeg en liten AHA opplevelse. "Dette har jeg sett før"-liksom. Men det har ikke skjedd rundt noen store ting enda, bare ting i hverdagen som er litt uvanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø. G. Skrevet 28. juli 2003 #7 Del Skrevet 28. juli 2003 Er det noen her som har opplevd å være sanndrømt? Jeg har flere ganger opplevd at det jeg drømmer skjer i virkeligheten (med noen få variasjoner). Drømte at det ble slutt mellom bestevenninnen min og typen' date=' og tre måneder etter skjedde det. Drømte at "Lars" kjørte utfor veien med MC og ble drept. Noen måneder senere brant huset hans ned. Og noen måneder etter det igjen kjørte en venn av ham utfor veien med "Lars" sin MC, og ble drept. Drømte at min mor brakk benet, og noen dager etter ramlet hun ned fra en stol, og forstuet foten kraftig. Jeg drømte at min beste kompis kom til å møte en jente som han ville forelske seg i, og en måned senere traff han en som han flyttet sammen med. Osv osv..... Er litt skremmende nå, hvis jeg drømemr noe ekkelt. Hva hvis det skjer på ordentlig? Hm......[/quote'] Både jeg og enkelte av mine nærmeste slektninger har opplevd å være sanndrømt. Ikke bare én gang, men mange ganger. men jeg kommer ikke til å fortelle om dem. :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 28. juli 2003 #8 Del Skrevet 28. juli 2003 En ting som hendte meg her om dagen' date=' og det husket jeg at jeg hadde drømt for lenge siden. Det var utrolig rart å oppleve![/quote'] Akkurat dèt skjer meg hele tiden. Skummelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Scarlet skrev: En ting som hendte meg her om dagen, og det husket jeg at jeg hadde drømt for lenge siden. Det var utrolig rart å oppleve! Akkurat dèt skjer meg hele tiden. Skummelt er det. Samme her! Det verste er hvis jeg har hatt en drøm hvor det hender noe ille, da bekymrer jeg meg for at dette skal hende i virkeligheten også. Men det er ikke de drømmene som hender i virkeligheten. Jeg pleier ikke å huske drømmen før akkurat det jeg har drømt skjer, da får jeg en intens følelse av dèja vu! Det kan være alt fra en samtale (hvor jeg da vet hva den andre svarer) til en gang jeg kuttet meg i fingeren og "så" min bror plastre meg! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 5. august 2003 #10 Del Skrevet 5. august 2003 For mange år siden drømte jeg at faren min lå i ei grøft nedenfor skolen jeg gikk, med en blodstripe langs tinningen. En veldig ekkel drøm.... Jeg fortalte om den til kjæresten min. Dagen etter drømmen, kolliderte faren min bilen mens jeg så på, på akkurat det stedet jeg hadde drømt at han lå, akkurat samme grøfta havna han i. Da jeg sprang mot bilen, satt han avsvimt, med ei blodstrime akkurat der jeg hadde drømt at han hadde det. Det var kjempeekkelt!! Helt oppfyllelse av drømmen, dagen etterpå. Har ikke skjedd noe lignende siden.... jo forresten.... her om dagen hadde jeg en ekkel drøm om at mannen min ved et uhell tok livet av broren sin.... og noe veldig dramatisk skjedde med min mann og noen i familien hans akkurat den dagen! Noe som gav meg samme følelse som i drømmen. Jeg tenkte at det måtte være et forvarsel... Liker ikke slike ting, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 6. august 2003 #11 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg var sanndrømt i tenårene, og det var nesten litt skummelt. Drømte om ting som skulle skje - og så skjedde, samt skoleresultater og lignende. Nå derimot, er det svært sjelden jeg opplever slikt. Merkelig det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussy Skrevet 9. august 2003 #12 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg drømte at jeg kom backstage til mitt favoritt rockeband, og jammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. august 2003 #13 Del Skrevet 11. august 2003 Jepp det har jeg,mange ganger!Skikkelig ekkelt! Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 30. mars 2004 #14 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg får slike "drømmer/tanker" i våken tilstand jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 30. mars 2004 #15 Del Skrevet 30. mars 2004 Har hendt flere ganger det. Det værste var da jegbodde i Hellas og drømte at den ene bestekompisen til broren min døde av heroinoverdose. To dager etter ringte mamma fra Norge for å fortelle at han andre bestekompisen til brodern hadde død av pilleoverdose to dager før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danielle 73 Skrevet 2. april 2004 #16 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg tror på at vi alle er sanndrømte, men at vi ikke alltid klarer å tolke den. Har begynte å skrive ned de drømmene jeg husker, for så å tyde dem etterhvert. Må si at jeg er overbevist om at det ligger mye i underbevisstheten som vi ikke er klar over ellers, men som kommer frem i drømme. Alt av det jeg har drømt om, så har mye av det stemt og skjedd også. Opplever at en av de viktigste symbolene i disse drømmene er hvordan du opplever og føler det når du er midt oppi det. Trist, lei, sjokket overrasket osv. ganske innteressant dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 18. april 2004 #17 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg tror jeg har sanndrømt, men drømmen har brukt lang tid på å komme til virkeligheten. En ting som hendte meg her om dagen, og det husket jeg at jeg hadde drømt for lenge siden. Det var utrolig rart å oppleve! Samme her... drømte f.eks i juni at jeg var i et klasserom med elever som jeg ikke ante hvem var..i august dukket denne "scenen" opp igjen, og liksom "dette her har jeg opplevd før?!". Sånne små scener har jeg også drømt tidligere, blant annet en sanndrøm som jeg opplevde forrige uke (var og så på en innbandykamp, med kortere hår og hestehale) Er bare småting jeg drømmer, heldigvis - og ikke ekle ting (foreløpig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2004 #18 Del Skrevet 19. april 2004 Ja, eg har fleire gonger opplevd ting eg tidlegare har drømt. Noko av dette har nok litt med det å ha litt antenner for ting, slikt som gjerne undermedvitet snappar opp utan at ein er klar over det. Andre ting kan vere verre å forklare... Av og til skummelt, av og til rart og av og til berre gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danielle 73 Skrevet 20. april 2004 #19 Del Skrevet 20. april 2004 Ja vi er sanndrømte. Jeg har over en periode tydet drømmene mine, og det har vist seg i ettertid at jeg har opplevd mye slik jeg drømte. Alt skjer ikke nødvendig vis med en gang, men det kan også være en stund frem i tiden. Ble nesten litt skremt og. For vel tre uker siden drømte jeg at jeg kom hjem til leiligheten som var tom for møbler og alt. Jeg skulle ringe, men det viste seg at tlf. ikke virket. Jeg søkte på nettet og fant svar. Det som var oppsiktsvekkende var at tlf som ikke virker symboliserer en trist nyhet. For tre dager siden hørte jeg av bekjente at en i nærmiljøet hadde tatt livet av seg. Jeg fikk like sjokk som i drømmen om ikke mer nå. Helt utrolig hvor dette stemte. Selv tenkte jeg ikke på dette før jeg gikk gjennom det jeg hadde notert ned av drømmer. Da så jeg virkelig en sammendheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå