Gjest Fashiondisaster Skrevet 31. mars 2009 #1 Del Skrevet 31. mars 2009 Overskriften sier vel det meste. Saken er at jeg skal på jobbintervju i neste uke til det jeg antar er en litt finere bedrift. Jeg trenger hjelp på klesfronten da jeg ønsker å ta meg bra ut på intervjuet Til vanlig går jeg i kjipe jeans og en enkel topp, men det holder ikke på intervjuet føler jeg. Jeg er liten og rimelig slank og blir ofte tatt for å være yngre enn jeg er og vil gjerne se mer voksen og profesjonell ut. Går vanligvis bare i sneakers. Hva kan jeg ha på meg? Kunne tenkt meg å kjøpt ett eller to nye plagg. Hva skal jeg gå for? Har et par smale grå jeans som ser bra ut og vurderer støveletter av noe slag til disse....? (Jobbintervjuet er for en slags undervisningsstilling i en større internasjonal bedrift dersom det skulle ha noe å si...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hyggelig Skrevet 31. mars 2009 #2 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg var nettopp på et jobbsøkerkurs, og der fikk vi streng beskjed om at jeans aldri skulle brukes på jobbintervju. Kurslederen anbefalte heller vanlige dressbukser e.l. Hva med en klassisk v-halset genser eller cardigan med skjorte under? Det er jo typisk jobbintervjuklær i mine øyne. Støvlettene kan du sikkert bruke under buksa, det ser jo profesjonelt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2009 #3 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er jo du som vet best hvor stivt firmaet er, men jeg ser du nevner smale jeans. Kjøp deg et par stilige støvletter som du har utenpå buksen og vips!, du er mer pyntet med en gang. På Bianco har de veldig mye pene støvletter. Du kan jo også kjøpe deg en litt finsligere topp, evt. en tunika dersom du bruker det, sammen med en jakke/cardigan av ett eller annet slag? Litt vanskelig å gi tips når jeg ikke vet akkurat hvor fancy du skal være. Dersom det er litt bob-bob hadde jeg valgt cardigan, men er det enda mer formelt enn det hadde jeg valgt dressjakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fashiondisaster Skrevet 31. mars 2009 #4 Del Skrevet 31. mars 2009 Takker for tips! Cardigan og fine støvletter tror jeg kan være en grei middelvei. Er rett og slett usikker på hvor stivt firmaet er selv.... Ble veldig usikker på dette med jeans nå. Dressbukse føles veldig ikke som meg. Kanskje en sort bukse som ikke er jeansstoff kan fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2009 #5 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg har aldri hørt at det ikke går an å bruke jeans på jobbintervju, så lenge de er rene og hele og at du føler at firmaet ikke er så stivt at det ikke går an. Men kanskje, for å være på den sikre siden, du kan gå for en sort dongeri? Jeg synes uansett jeans sitter mye bedre på enn dressbukser. Du skal uansett føle deg vel, da gir du et mye bedre inntrykk enn dersom du føler at du ikke er deg selv. Endret 31. mars 2009 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2009 #6 Del Skrevet 31. mars 2009 Noe som er vel så viktig er å spørre om kleskoden NÅR du er på intervjuet. Det har jeg alltid fått veldig gode tilbakemeldinger på. Da kan de også si at:"Vi går ikke i jeans!" Og du kan si at det er notert. Jeg går pent og nøytralt, tidvis i jeans på jobbintervju, men da gjerne med hæler og dressjakke. For eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fashiondisaster Skrevet 31. mars 2009 #7 Del Skrevet 31. mars 2009 Noe som er vel så viktig er å spørre om kleskoden NÅR du er på intervjuet. Det har jeg alltid fått veldig gode tilbakemeldinger på. Da kan de også si at:"Vi går ikke i jeans!" Og du kan si at det er notert. Jeg går pent og nøytralt, tidvis i jeans på jobbintervju, men da gjerne med hæler og dressjakke. For eks. Ja, bra tips:) Skal merke meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2009 #8 Del Skrevet 31. mars 2009 Og ikke minst lykke til med intervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hyggelig Skrevet 31. mars 2009 #9 Del Skrevet 31. mars 2009 Takker for tips! Cardigan og fine støvletter tror jeg kan være en grei middelvei. Er rett og slett usikker på hvor stivt firmaet er selv.... Ble veldig usikker på dette med jeans nå. Dressbukse føles veldig ikke som meg. Kanskje en sort bukse som ikke er jeansstoff kan fungere? Ja, vanlig sort bukse er nok helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liss Skrevet 2. april 2009 #10 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg var nettopp på et jobbsøkerkurs, og der fikk vi streng beskjed om at jeans aldri skulle brukes på jobbintervju. Kurslederen anbefalte heller vanlige dressbukser e.l. Hva med en klassisk v-halset genser eller cardigan med skjorte under? Det er jo typisk jobbintervjuklær i mine øyne. Støvlettene kan du sikkert bruke under buksa, det ser jo profesjonelt ut. Syns dette hørtes noe merkelig ut, jeg.. At en aldri skal bruke jeans på jobbintervju.. Det kommer jo an på stillingen en skal søke på også da. Er det på en klesbutikk feks. så har det jo absolutt ikke noe å si om man stiller i et par kule jeans, eller kanskje til og med et kult jeans skjørt, bare det ser passe ordentlig ut.. Men er det til en kontorjobb, eller lignende så er det kanskje greit med dress da.. Man må vel se an jobben man søker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatieH Skrevet 5. april 2009 #11 Del Skrevet 5. april 2009 det viktigste, i tillegg til at du ser profesjonell ut, er vel at du ser fresh ut. dra til frisøren og klipp endene, ta en glansvask eller noe i den duren. Vær ren og nysminket, ha matchende øredobber/armbånd evt, og ta blank neglelakk på. Fint med lipgloss også! Sånne småting gir et mye bedre helhetsinntrykk av deg, og gir sjefen signaler om at du er en oppegående person og tar vare på deg selv og husk en god parfyme, men uten å overdrive da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liss Skrevet 5. april 2009 #12 Del Skrevet 5. april 2009 det viktigste, i tillegg til at du ser profesjonell ut, er vel at du ser fresh ut. dra til frisøren og klipp endene, ta en glansvask eller noe i den duren. Vær ren og nysminket, ha matchende øredobber/armbånd evt, og ta blank neglelakk på. Fint med lipgloss også! Sånne småting gir et mye bedre helhetsinntrykk av deg, og gir sjefen signaler om at du er en oppegående person og tar vare på deg selv og husk en god parfyme, men uten å overdrive da.. Helt enig, det handler om å gi et godt første inntrykk og da teller sånne ting minst like mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fashiondisaster Skrevet 6. april 2009 #13 Del Skrevet 6. april 2009 Takk for alle gode tips! Fikk jobben Herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liss Skrevet 7. april 2009 #14 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Takk for alle gode tips! Fikk jobben Herlig!! Så utrolig bra, gratulere!! Hva endte du foresten opp med å ta på deg?? Endret 7. april 2009 av Liss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fashiondisaster Skrevet 9. april 2009 #15 Del Skrevet 9. april 2009 Så utrolig bra, gratulere!! Hva endte du foresten opp med å ta på deg?? Tok på meg mørkeblå "penbukser" med bootcut og press foran. Hvit singlet med hvit tunika/bluse over. Brunt lærbelte rundt midjen over blusen. Sort langt smykke. Sorte støveletter (men uten hæl). Hadde sort ytterjakke med knepping og knyting i livet. Brun veske i lærimitasjon. Nå er bare problemet at jeg må opprettholde stilen i stillingen. Tror jeg må gjøre et par gode basisinnkjøp når neste lønning kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liss Skrevet 21. april 2009 #16 Del Skrevet 21. april 2009 Tok på meg mørkeblå "penbukser" med bootcut og press foran. Hvit singlet med hvit tunika/bluse over. Brunt lærbelte rundt midjen over blusen. Sort langt smykke. Sorte støveletter (men uten hæl). Hadde sort ytterjakke med knepping og knyting i livet. Brun veske i lærimitasjon. Nå er bare problemet at jeg må opprettholde stilen i stillingen. Tror jeg må gjøre et par gode basisinnkjøp når neste lønning kommer Ok, det hørtes jo veldig klassisk og stilrent ut! Du ble sikkert fin i det antrekket! Hvis du har lite klær i den stilen så kan kanskje det være lurt, men glem nå ikke helt deg selv og din egen stil oppi det hele.. Husk at du sikkert fint kan mikse og matche de gamle klærne dine litt med det nye du kjøper også! Lykke til videre i jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå