Gå til innhold

For tidlig å bestille kirke?


snusmumerikken

Anbefalte innlegg

Trenger bare noen synspunkter eller erfaringer. Saken er at jeg skal gifte meg med min kjære 26 juni 2004. Eller, jeg kan egentlig ikke si at vi skal gifte oss denne dagen, for problemet er at vi fikk beskjed om at det var altfor tidlig å bestille kirke til neste sommer da vi ringte menigheten her for leden. De ba oss ringe igjen i september :-? Det virker imidlertid som at det er mange av dere 04-sommerbruder som har fått plass i kirken alt. Med andre ord lurer jeg på om vi er blitt feilinformert, eller om det er vanlig å måtte vente med å bestille til 9 mndr før. :roll: Har allerede bestilt festlokale til denne datoen (var nødt til det, ettersom det er et populært sted). Er det vanlig å måtte vente med å bestille kirke, eller? Hadde vært greit å fått fastsatt denne datoen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må det være forskjellig praksis i kirkene. Vi bestilte over et år i forveien uten noe problem. Dvs, vi hadde i utgangspunktet bestilt til 2. mai i år, men så utsatte vi bryllupet et år frem. Det var ikke noe problem å bare endre datoen i kirken.

Hvis du er redd for å ha misforstått, ville jeg tatt kontakt med kirken igjen. Bare sånn for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være forskjellig praksis i kirkene. Vi bestilte over et år i forveien uten noe problem. Dvs, vi hadde i utgangspunktet bestilt til 2. mai i år, men så utsatte vi bryllupet et år frem. Det var ikke noe problem å bare endre datoen i kirken.

Hvis du er redd for å ha misforstått, ville jeg tatt kontakt med kirken igjen. Bare sånn for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte 10 mnd før. Jeg mener å huske at min bror bestilte over et år i forveien. Det burde jo være praksis i alle kirker for på sommeren kan det jo være vanskelig å få når man vil. Kanskje det e rlurt å ta en telefon igjen. Kanskje du får snakket med noen andre enn du gjorde sist og at det ordner seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kirke nå i mars og skal gifte meg 26 juni 2004. Jeg kjenner 3 par som også skal gifte seg neste år...alle di har også bestilt kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte kirke nå i mars og skal gifte meg 26 juni 2004. Jeg kjenner 3 par som også skal gifte seg neste år...alle di har også bestilt kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kirke nå i mars og skal gifte meg 26 juni 2004. Jeg kjenner 3 par som også skal gifte seg neste år...alle di har også bestilt kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kirke nå i mars og skal gifte meg 26 juni 2004. Jeg kjenner 3 par som også skal gifte seg neste år...alle di har også bestilt kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte for en uke siden, og skal gifte oss 25. september 2004. Det var ikke noe problem. De ville faktisk at vi skulle bestille så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff, nå ble jeg enda mer urolig. :forvirra: Har faktisk vært i kontakt med kirken TO ganger, og fått samme beskjed begge gangene. Da må det vel være en spesiell praksis denne kirken har da, kan ikke skjønne annet. (Merkelig egentlig, for det er en stor kjent kirke). Men tror jeg skal ta en tredje telefon bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du svare på hvilken kirke du skal gifte deg i? :D (nysgjerrig) Vet om flere som ikke har fått bestillt kirke før i august/september, dette fordi den nye kirkekalenderen kommer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi skal ikke gifte oss før nyttårsaften 2004 vi, og kirken er allerede bestilt. Ikke noe problem, damen på kirkekontoret hadde stor forståelse for at vi ville ha det klart allerede med tanke på lokale og fotograf og slikt. Hun kunne til og med si hvem av de to prestene som kom til å ha vakt den dagen og foreta vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du svare på hvilken kirke du skal gifte deg i? :D (nysgjerrig) Vet om flere som ikke har fått bestillt kirke før i august/september' date=' dette fordi den nye kirkekalenderen kommer da..[/quote']

Asker kirke. :wink: Godt å høre at det var flere som hadde fått denne beskjeden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er beskjeden jeg fikk da jeg ringte:

Bor man i området kan man bestille kirken så lenge før man bare vil (sikkert innen rimelighetenes grenser da...).

Bor man utenfor menigheten kan man bestille 9 måneder før.

Har også hørt om denne kirkekalenderen som ikke kommer før til høsten, men det gjelder da tydeligvis ikke alle kirker :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt om denne kirkekalenderen som ikke kommer før til høsten, men det gjelder da tydeligvis ikke alle kirker  :-?

Vet at det gjelder i Vålerenga kirke, ihvertfall....

Og ikke i Bekkalegt kirke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...