Gå til innhold

Jeg har visst en spire i magen!


angara

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg? Når har du UL time?

Håper du ikke bekymrer deg for mye og får en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, godt å få meldinger her inne, at noen bryr seg litt :)

Jeg har fått første ledige UL-time etter påska, altså tirsdag om en uke. Det er lang tid å vente, men da bør det i allefall være mulig å se evt hjerteslag. Blødningene avtok på søndag (hadde "høydepunktet" på lørdag...) har ikke blødd eller spottet noe særlig etter det!!! Så jeg har faktisk ikke mistet alt håpet.

Det har hele tiden vært brunt blod, og ikke voldsomme mengder, heldigvis. Men vil spare dere for mye tankekjør og vekslende berg-og-dalbanefølelser her inne... :sjenert: Tør liksom ikke å håpe noe, og det er med sterke ironiske følelser at jeg fremdeles spiser folat og omega-3-tabletter - jeg vet jo ikke om det er noen som tar imot noe av det der inne.... Kjøpte kun alkoholfri vin til hytteturen.

Skal absolutt komme sterkere tilbake etter påsken og fortelle om UL-en. Har fått mast meg til at mannen tar seg fri fra jobben og blir med, så jeg er veldig glad for at jeg slipper å gå dit alene.

God påske til deg Effy og til alle dere andre supre jenter her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei!

Hvordan går det med deg?

Hei!

Det går bra!

Vi fikk gode nyheter på ultralyden - og det var et lite krek inni der med et hjerte som banket og slo! :hoppe:

Ingen blod der inne eller noe. Det var utrolig rart å se på skjermen. Nå har det hele plutselig blitt så virkelig! Og vi fortalte det til svigers da vi kom hjem. Så nå vet alle foreldrene våre det - og kanskje mange flere, for akkurat da vi skulle til å gå inn døra til klinikken med skilt på døra: fertilitetsklinikk, gynekologer, etc, møtte jeg SELVFØLGELIG en dame fra jobben, som er svært snakkesalig av seg. Hun lette etter parkeringsplass, og det var vel ikke til å misforstå hva slags type ærend vi var ute i. Velvel.

Det føles godt å kunne ta det med ro, tillate seg å føle seg gravid og ha sett et levende bevis på at alt er som det skal være (og måtte det vedvare, og måtte jeg aldri, aldri mer blø i svangerskapet!).

Det føles faktisk veldig godt å bidra til den positive statistikken som sier at det er normalt å blø litt, det trenger ikke gå galt av den grunn. Da jeg kom ut av UL-rommet og gikk forbi venteværelset der det satt mange andre par, ønsket jeg av hele mitt hjerte at alle som satt der også måtte få gode nyheter.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette var deilig å lese, Angara! Håper du nyter den korte tiden du har igjen i 1. trimester nå som du har sett et bankende hjerte! Jeg vet ikke helt hva legen min sier neste fredag, men vi har bestemt oss for ultralyd i uke 12, vi. Jeg tror de har langdag på torsdager, så da slipper samboer å ta seg fri fra jobben også. Tror vi bestiller time når jeg er 12+5, jeg. Så har mamma bursdag uken etterpå, og gjett om mormor blir overrasket da! :biggrin::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi bestiller time når jeg er 12+5, jeg. Så har mamma bursdag uken etterpå, og gjett om mormor blir overrasket da! :biggrin::ler:

Og da får dere ultralydbilde (eller utskrift på papir, da) som dere kan legge ved bursdagsgaven/kortet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da får dere ultralydbilde (eller utskrift på papir, da) som dere kan legge ved bursdagsgaven/kortet :)

:enig: Vi har dessuten bestilt 4 buttons med teksten "Verdens beste mormor/morfar/farmor/farfar", så jeg tenker å feste én button per bilde. Men litt ekstra stas å få det på bursdagen sin, da. Hvis vi klarer å holde oss den uka da. Synes jeg har vært "flink" som ikke har sagt noe enda, og jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde lenge på hemmeligheten etter en fin ultralyd.. Jaja, den som lever får se :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...