Klips Skrevet 11. juli 2003 #1 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei alle sammen. 24. august reiser vi til Kreta for to uker, med smurfen vår som da er 4,5 mnd. Blir jo veldig nytt og spennende dette, lurer derfor på om det er noe spesielt jeg bør huske på/gjøre? Kjøper sannsynligvis en sportsvogn som kan legges helt ned, triller man denne helt frem til flydøra, og så sender personalet den med flyet? Ammer på vei opp og ned med flyet, turen tar totalt ca. 4 timer, sover/ligger ungen greit på fanget hele den tiden, da? Har vel ikke noe valg? Kan hende vi begynner med grøt rundt den tid, forøvrig. Andre ting å tenke på? Takknemlig for svar (elsker å planlegge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 #2 Del Skrevet 11. juli 2003 Vil bare gratuelere med at ferieplanen klar. :D Min veninne reiser med bayben overalt....vet at personalet på fly og flyplasser gir ekstra service om man har med babyer..... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 11. juli 2003 #3 Del Skrevet 11. juli 2003 Eneste som kan være litt creepy, er varmen. Mamma og pappa-Tristessa tok meg med til Hellas og Tyrkia da jeg knapt var to, og det var århundrets varmebølge da. En av grunnene til at vi ikke reiste spesielt mer på en stund, var fordi jeg ble så utkjørt av varmen. Tror ikke dere vil få det problemet (varmen var jo tross alt ekstraordinær), det eneste må vel være å holde smurfen deres unna direkte sol, og kanskje være litt obs på vannet dere blander grøten ut i (for det er vel vann, er det ikke?) Ha en kjempefin ferie ellers, tror dere får det kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #4 Del Skrevet 11. juli 2003 Høres hærlig ut med sydentur. Jeg hadde med jenta til syden da hun var 7 mnd, og det gikk kjempegreit. Så lenge en instiller seg på å ha med små barn så går det bra. Nestle barnemat selges over hele verden, men hvis du er usikker kan du jo ta med en pakke grøt. Også bleier selges hele verden. Vi hadde med en trille som ble brukt fram til flytrappen. Vi hadde ordnet på forhånd med pose til vognen og lapp med reiseruta, slik at personlalet fikk dette rett før ombordstigning. (Alt nødvendig utstyr til baby er jo gratis å medbringe). På flyen delte vi på å ha henne i fanget, men det var litt vanskelig å amme, ettersom hun måtte ha sæler ved opp- og nedflygning. Med det gikk kjempefint. Du kan jo gi babyen smukke eller flaske. Barnefamilier med små barn blir som regel prioritert til å låne putene og pleddene som er på fly også, så barna kan få sove. Og et barn på 4 mnd sover jo sikkert mesteparten av tiden. Vi brukte trillen med på stranden også, slik at barne kunne sove i under en parasoll. Det blir jo ikke lange stunden på stranda med så små barn, men det er utrolig hvordan barna koser seg likevell. Og så lenge så små barn har skygge trives de som regel i varmen, med noen leker. Min var jo litt større da og litt mere urolig, så vi la opp turen deretter. Vi var bare et par timer på stranden (da sov hun som regel) og etter på fant vi på andre ting som passet bedre for barn. Gamleste gutten på 4,5 år stortrivdes jo likevell. Masse vann på flaske er også viktig. God tur til syden. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 11. juli 2003 Tusen takk, her var det mye nyttig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 11. juli 2003 #6 Del Skrevet 11. juli 2003 Dere har selvfølgelig gitt flyselskapet/reisebyrået beskjed om at dere reiser med en baby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 11. juli 2003 Ehm, sannelig om jeg vet. Må sjekke :o Takk skal du ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 11. juli 2003 #8 Del Skrevet 11. juli 2003 Det bør du sjekke - på vanlige rutefly er det iallefall begrensninger på hvor mange infants som kan være med, de har bare at visst antall redningsvester for små barn ombord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #9 Del Skrevet 11. juli 2003 Dere har selvfølgelig gitt flyselskapet/reisebyrået beskjed om at dere reiser med en baby? På billettene står den ene voksne oppført med en infant (=et spedbarn)eller på bekreftelsen. Regner med at dere bestillte for 2 voksne og et spedbarn! Hvis ikke bør dere gi beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 11. juli 2003 Venneparet vi skal reise sammen med bestilte for oss. De har barn, så de vet nok hvordan det gjøres, men jeg skal som sagt sjekke straks. Trenger snuppa eget pass forresten? Vi har jo ikke bestemt hva hun skal hete ennå. Til mellomnavn og slikt, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #11 Del Skrevet 11. juli 2003 Trenger snuppa eget pass forresten? Vi har jo ikke bestemt hva hun skal hete ennå. Til mellomnavn og slikt' date=' altså.[/quote'] Alle barn uansett alder må ha eget pass. Regner med at innen dere reiser har hun fått navn, så dere kan bestille pass før dere reiser. Spør på lensmannskontoret ang. dette med pass til barnet kort tid før avreise. Regner med at de hjelper dere best mulig. (Det blir jo litt det samme som pass for nygifte som har navneendring) Pass for barn gjelder bare for 2 år, men koster derimot mindre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. juli 2003 #12 Del Skrevet 11. juli 2003 Man kan da vel være innskrevet i en av sine foreldres pass?? Jeg stod da virkelig innskrevet i mammas til jeg ble 16... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 11. juli 2003 #13 Del Skrevet 11. juli 2003 Det er nye regler for dette, så nå må ALLE barn i ALLE aldre ha eget pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. juli 2003 #14 Del Skrevet 11. juli 2003 Det er jo bare teit?! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 12. juli 2003 #15 Del Skrevet 12. juli 2003 hei hei vi var på ferie i Kreta da sønnen min var 6 måneder og det gikk kjempe fint! Husk eget pass til barnet, vi fikk sitte helt foran i flyet og der var det en bag som babyen lå og sov i store deler av turen. Vi ble tatt kjempe godt hand om på flyet og på bussen som skulle kjøre oss til leiligheten som vi skulle bo i. Jeg hadde med meg alt vi trengte til babyen vår. Jeg hadde kjøpt grøtpakker og middagsglass i Norge. HAdde med meg en bitteliten kjele som jeg kokte "flaskevann" i til grøten. Og til sønnen min som han kunne ha på flaske for han var utrolig tørst der nede. Og jeg ammet og ammet, det vil jeg anbefale deg. Vi hadde en kjempe fin tur. Det eneste jeg ble litt lei der nede er alle menneskene som må ta og kose med babyer. Det var koselig i begynnelsen men man blir fort lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #16 Del Skrevet 12. juli 2003 Det er jo bare teit?! :-? Ja, altså, du kan så si, men jeg mener å huske at dette er noe som er innført for å hindre dette med å kidnappe barn over landegrensene og sånn... Og DET er jo ikke BARE teit.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 13. juli 2003 #17 Del Skrevet 13. juli 2003 Vil bare gratuelere med at ferieplanen klar. :D Min veninne reiser med bayben overalt....vet at personalet på fly og flyplasser gir ekstra service om man har med babyer..... =) vi har reist en del med fly med våre to små. personale på fly er stort sett veldig oppmerksomme og hjelpsomme, men tro meg, ikke alltid sist vi var ute å flydde (innenlands var dette vel og merke) var personale mer opptatt med å førte seg i mellom enn å vise hensyn. storevesla vår på 2 ble satt hardt ned i sitt eget sete og satt på belte - ennå hun ikke sto i veien for noen, sto sammen med oss, og belteskiltet var av. :evil: men, vi har som sagt flydd en del, og dette er første gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #18 Del Skrevet 14. juli 2003 Ammer på vei opp og ned med flyet, turen tar totalt ca. 4 timer, sover/ligger ungen greit på fanget hele den tiden, da? Har vel ikke noe valg? Andre ting å tenke på? Takknemlig for svar (elsker å planlegge). Ja, tenk på oppstigning/nedstigning. Som voksne kan også barn få "Propper" i ørene - noe som vi vet kan være ubehagelig.. Hvis hun da har en smokk å suge på, vil proppene øse seg opp. Hvis ikke, prøv med litt drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 14. juli 2003 Milla var inkludert i bestillingen vår, ja. Ringer selskapet for å høre hvordan de ordner det, om de har en bag som majan nevnte osv. Skal ordne pass og ny vogn (kombi) med lufthjul og huske flasken hennes. Takk for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå