Gå til innhold

Øyekontakt

Gjest littsjenertgutt

Anbefalte innlegg

Gjest littsjenertgutt

Jeg er litt sjenert av meg. Nettopp blitt dumpa også, så selvtilliten er på en alltime low nå.

Jeg er føler meg litt ukomfortabel når jeg holder øyekontakten med fremmede jenter.

Så lurer jeg på: Hvordan reagerer dere jenter om en random fyr som du går forbi på gata ser deg i øynene og holder øyekontakten uten og blunke helt til dere passerer hverandre? Er det creapy, eller bare en liten morsom flørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Truls_*
Jeg er litt sjenert av meg. Nettopp blitt dumpa også, så selvtilliten er på en alltime low nå.

Jeg er føler meg litt ukomfortabel når jeg holder øyekontakten med fremmede jenter.

Så lurer jeg på: Hvordan reagerer dere jenter om en random fyr som du går forbi på gata ser deg i øynene og holder øyekontakten uten og blunke helt til dere passerer hverandre? Er det creapy, eller bare en liten morsom flørt?

Hva mener du? Creamy? Creaky? Creasy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_truls_*
Hva mener du? Creamy? Creaky? Creasy?

Definitivt litt av alt. Føler vel at man er en del av kremen når man blir eyeballet av en forfallen og rynkete fyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på hvor lenge det er snakk om. I noen sek. er det ok, men lenger enn det blir litt for mye. Dvs. om han stirret til vi hadde passert, ville jeg nok blitt noe beklemt. Det er bedre å gi et lite smil, og heller kikke flere ganger. Om noen smiler til deg, blir de lagt positivt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge jeg gir øyenkontakt tilbake til vi liksom har passert hverandre syns jeg det er hyggelig, for da er det liksom en tiltrekning hos begge.. men om jeg bare merker blikk som brenner inn i meg uten at jeg viser noen form for interesse tilbake blir det litt creepy.. alt kommer liksom an på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann

Jeg får også blikk fra jenter fra tid til annen, og gir blikk tilbake, selvsagt. Men hva er vitsen? Man kommer jo mest sannsynlig aldri til å se denne jenta igjen... Såklart, det er en liten selvtillits-boost å se at man "har draget", men hva hjelper vel det? Hva gjør man hvis man passerer en jente på gata og føler man får god øyekontakt? Ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Viola_*
Jeg får også blikk fra jenter fra tid til annen, og gir blikk tilbake, selvsagt. Men hva er vitsen? Man kommer jo mest sannsynlig aldri til å se denne jenta igjen... Såklart, det er en liten selvtillits-boost å se at man "har draget", men hva hjelper vel det? Hva gjør man hvis man passerer en jente på gata og føler man får god øyekontakt? Ingenting?

Jeg synes godt at gutter som har gjensidig tydelig øyekontakt med en jente kan ta et initiativ overfor henne. Det må da gå an å spørre om hun har lyst å ta en kaffe. Hvis hun ikke har tid akkurat da, så gi henne nummeret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann

Men noen ganger går det såpass fort på gaten at man ikke får summet seg før man begge har gått forbi hverandre... og hvorfor kan ikke jenta ta insj forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne, lei fiskepudding"me
Men noen ganger går det såpass fort på gaten at man ikke får summet seg før man begge har gått forbi hverandre... og hvorfor kan ikke jenta ta insj forresten??

Fordi det faktisk er mannen som skal ta initativene og mannen er jegeren. Hallo, du er mann og spør hvorfor du må ta initativ...Dagens late mannfolk: husk at dere har testosteron og at dere er menn. For svingende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stockholm_*
Jeg synes godt at gutter som har gjensidig tydelig øyekontakt med en jente kan ta et initiativ overfor henne. Det må da gå an å spørre om hun har lyst å ta en kaffe. Hvis hun ikke har tid akkurat da, så gi henne nummeret ditt.

Absolutt

Så tafatte norske menn må være, som ikke forstår dette selv...her jeg bor må man ikke fortelle mennene at de skal ta kontakt, det klarer de helt fint av seg selv...heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herregud...det forteller jo enormt mye dårlig om deg, om det er slik du tenker! Men en slik attitude får man ikke mye draget og denne holdningen skaffer deg ikke kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_jente_*

Skjer det noe hvis du IKKE gjør det? NEI! det er bare litt hverdagskrydder ;) alt trenger ikke før til så mye vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Viola_*
Absolutt

Så tafatte norske menn må være, som ikke forstår dette selv...her jeg bor må man ikke fortelle mennene at de skal ta kontakt, det klarer de helt fint av seg selv...heldigvis!

Ååå, da må jeg flytte til Stockholm! Vil ha romantikk i hverdagen... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*
Absolutt

Nå må du være påpasselig med generaliseringen.

Innlegg redigert.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal øyekontakt når man går forbi folk på gata bety noe? Har for vane å alltid se rundt meg på øyenivået til folkene rundt meg, kanskje noe ubevisst, men så synes jeg øyne er det mest interessante på det motsatte kjønn. Det har alltid virket som at hver eneste person jeg ser på ender opp med å se meg rett tilbake i øynene, har alltid trodd det er bare en vanlig ting å gjøre når man merker at man blir sett på. Ikke som at jeg glaner på disse folkene heller, bare kjappe blikk. Det betyr vel ingenting det i 90% av tilfellene, eller har jeg misforstått fullstendig her?

En tur på en trafikkert gågate ender vanligvis opp med "se på en person, personen ser tilbake, åhfaensepånoeannet, se på en person, personen ser tilbake, åhfaensepånoeannet" osv.

Endret av Thrusthamster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor, i Hellas, vil jeg si at øyekontakt er rimelig normalt og menn tar i alle fall sjansen på å si hei om du titter tilbake... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sara_*
Skal øyekontakt når man går forbi folk på gata bety noe? Har for vane å alltid se rundt meg på øyenivået til folkene rundt meg, kanskje noe ubevisst, men så synes jeg øyne er det mest interessante på det motsatte kjønn. Det har alltid virket som at hver eneste person jeg ser på ender opp med å se meg rett tilbake i øynene, har alltid trodd det er bare en vanlig ting å gjøre når man merker at man blir sett på. Ikke som at jeg glaner på disse folkene heller, bare kjappe blikk. Det betyr vel ingenting det i 90% av tilfellene, eller har jeg misforstått fullstendig her?

En tur på en trafikkert gågate ender vanligvis opp med "se på en person, personen ser tilbake, åhfaensepånoeannet, se på en person, personen ser tilbake, åhfaensepånoeannet" osv.

Ikke vanlig å se på alle mennesker man går forbi. Som jente passer jeg på å ikke se så direkte på menn, for da er det noen som innbiller seg noe uten grunn. Men ofte lar man selvfølgelig bare blikket gli tilfeldig utover uten å tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Fordi det faktisk er mannen som skal ta initativene og mannen er jegeren. Hallo, du er mann og spør hvorfor du må ta initativ...Dagens late mannfolk: husk at dere har testosteron og at dere er menn. For svingende.

Signerer under her ! Unge menn nå til dags - er apatiske , handlingslammet , sjenerte og livredd kvinnfolk .Hvordan skal dette gå ? Hjelpe ... Heldigvis finnes noen få menn som fortsatt kan beile og ta inisiativ . Men de holder på å dø ut - slike menn fra Norge . Mens de utenlandske menn - ja de eier ikke kvinnfolk frykt - i det hele tatt .Tvert om alltfor pågående ! Hvorfor er det slik ? Hva feiler norske gutter ?

Norske Menn på 40 - 50 år - ser ut til å kunne dette med å ta inisiativ og beile til en kvinne-som i gode gamle dager , meget sjarmerende faktisk . De har mer mot og guts- selv om de ofte blir avvist , de våger gjøre femstøt gang på gang ... mot kvinner, be de ut på date , tlf.nummer osv Hvorfor lærer ikke unge menn litt av dette fra de eldre mer voksne menn ? Burde vært en del av fars ansvaret at menn lærte opp sine sønner til å oppføre seg som en skikkelig mann .Menn som tør ta inisiativ - de får automatisk en extra stjerne hos oss - ho kjønnet . De som ikke tør - de ser vi litt ned på .Er så utrolig pinglete adferd av en mann å være så redd kvinner ...

Hva slags mann er det liksom ? En kan jo begynne å lure - må jo være noe galt med han - når han er så usikker , overdrevent nervøs og engstelig , ikke tar inisiativ , osv DET er i hvertfall ikke sjarmerende .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...