Gjest annemor30 Skrevet 28. mars 2009 #1 Del Skrevet 28. mars 2009 mercedes viano 376000 km lurt kjøp?? hvor skal jeg legge meg pris messig evt?? noen med gode råd til meg?? 2004 modell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. mars 2009 #2 Del Skrevet 28. mars 2009 Kom det på en ekstra null der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 28. mars 2009 #3 Del Skrevet 28. mars 2009 Kom det på en ekstra null der? Nei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. mars 2009 #4 Del Skrevet 28. mars 2009 Da har den kjørt veldig langt, og bare det ville gjort at jeg hadde styrt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. mars 2009 #5 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er i utgangspunktet en dårlig bil og med den kilometerstanden har den enten gått som bud-/varebil eller taxi. Styr unna med mindre du er bilmekaniker med eget verksted og har alt for mye fritid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 29. mars 2009 #6 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er i utgangspunktet en dårlig bil og med den kilometerstanden har den enten gått som bud-/varebil eller taxi. Styr unna med mindre du er bilmekaniker med eget verksted og har alt for mye fritid! Gått som taxi ja... så dette er alvor?? styre unna???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #7 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja, selvsagt bør du styre unna en bil som har gått så langt. Det er ikke alderen på bilen som avgjør hyppigheten av verkstedbesøk, det er km-tilstanden. Så med mindre du vil koste på skrangelkassa både det ene og det andre, så styrer du unna. Mange biler blir skrotet når de når den km-tilstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #8 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvis du trenger en 7 seter, og ikke skal kjøre på den så mange km i året så har du nok bil i mange år. En taxi må jo følge servicene pga forsikringen, og alle slitedelere er nok skiftet. Har du sett den i virkeligheten også, eller bare på finn? En bil som har gått så langt bærer preg av slitasje i dører, døråpninger og ikke minst førersetet. Har du dårlig rygg hadde jeg ikke kjøpt en bil med slitt forsete. Før eller siden kommer du til å få en stor reperasjon, så hva med å by 200'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 29. mars 2009 #9 Del Skrevet 29. mars 2009 Viano er et elektrisk mareritt i utgangspunktet, den bilen der er ferdig brukt og trenger sannsynligvis en total gjennomgang og utskifting av mye komponenter. Prisen bør være nesten gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 29. mars 2009 #10 Del Skrevet 29. mars 2009 Viano er et elektrisk mareritt i utgangspunktet, den bilen der er ferdig brukt og trenger sannsynligvis en total gjennomgang og utskifting av mye komponenter. Prisen bør være nesten gratis. Kan du utdype det mere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 29. mars 2009 #11 Del Skrevet 29. mars 2009 Kan du utdype det mere??? Selvfølgelig. Mercedes har i de siste ti årene hatt en periode hvor elektriske feil har hopet seg opp på enkelte modeller, varbeilmodellene, A og E-klasse har vært de absolutt mest lugubre. Mercedes innrømmet på et tidspunkt selv at dette ikke var godt nok, og kuttet som følge av dette ut en god del elektriske "funksjoner" i konstruksjonen for å kunne oppnå to ting; 1. mindre feil og 2. enklere mulighet for å feilsøke bilene. E-klasse og A-klasse fikk en markant forbedring, og ting ble slik det skulle være. Desverre gjelder nok dette ikke alltid "varebilklassene", det er fremdeles mye kødd med blant annet girkasser, lys, stabilitetskontroller og så videre. I tillegg har det også vært en del vanskeligheter med å oppnå forståelse for problematikken hos forskjellige forhandlere rundt om i Norge, spesielt her i Bergen. Det har vært en del frustrasjon fra en del kunder, min arbeidsgiver feks ga opp kundeforholdet hos Aalgård nettopp pga for mye feil og en helt elendig oppfølging fra dem når vi forsøkte få orden på dette. Det var også en del avis-skriverier om en annen misfornøyd bileier som satte sin bil langs veien med påskrevet reklame om at denne bilen var et makkverk, med advarsel for andre bilkjøpere om å kjøpe akkurat denne bilen. http://www.ba.no/nyheter/article1522025.ece Når en bil kommer opp mot 400.000 km må den kunne beregnes som klar for utskifting, det vil etter så mye bruk være en hel del slitasje på motorkomponenter, understellsdeler og også elektrisk styring. Man risikerer å ende opp med å betale langt mer enn hva man må ut med for en bil i vesentlig bedre stand, pga verkstedstid og deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 29. mars 2009 #12 Del Skrevet 29. mars 2009 Selvfølgelig. Mercedes har i de siste ti årene hatt en periode hvor elektriske feil har hopet seg opp på enkelte modeller, varbeilmodellene, A og E-klasse har vært de absolutt mest lugubre. Mercedes innrømmet på et tidspunkt selv at dette ikke var godt nok, og kuttet som følge av dette ut en god del elektriske "funksjoner" i konstruksjonen for å kunne oppnå to ting; 1. mindre feil og 2. enklere mulighet for å feilsøke bilene. E-klasse og A-klasse fikk en markant forbedring, og ting ble slik det skulle være. Desverre gjelder nok dette ikke alltid "varebilklassene", det er fremdeles mye kødd med blant annet girkasser, lys, stabilitetskontroller og så videre. I tillegg har det også vært en del vanskeligheter med å oppnå forståelse for problematikken hos forskjellige forhandlere rundt om i Norge, spesielt her i Bergen. Det har vært en del frustrasjon fra en del kunder, min arbeidsgiver feks ga opp kundeforholdet hos Aalgård nettopp pga for mye feil og en helt elendig oppfølging fra dem når vi forsøkte få orden på dette. Det var også en del avis-skriverier om en annen misfornøyd bileier som satte sin bil langs veien med påskrevet reklame om at denne bilen var et makkverk, med advarsel for andre bilkjøpere om å kjøpe akkurat denne bilen. http://www.ba.no/nyheter/article1522025.ece Når en bil kommer opp mot 400.000 km må den kunne beregnes som klar for utskifting, det vil etter så mye bruk være en hel del slitasje på motorkomponenter, understellsdeler og også elektrisk styring. Man risikerer å ende opp med å betale langt mer enn hva man må ut med for en bil i vesentlig bedre stand, pga verkstedstid og deler. oioioioi.... Shitt!! Tusen takk for gode råd!!!!! Men siden jeg tror du har litt peil... Har du forslag til bil? 2 voksne, 4 barn og hund med bur.. hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. mars 2009 #13 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg er ikke helt enig i at dette med høy kilometerstand har så mye å si. Mine to siste biler Mercedes E-250 (W124) 95 modell. Har gått henholdsvis 1,3 og 1 million km. Når den første var brukt opp kjøpte jeg samme bilen en gang til, og på EU-kontrollen i januar var det ingen feil. Dette er biler som jeg har kjørt som Taxi og senere tatt ut som privat bil. Nå er jeg i gang med en E-300 (W210) 99 modell, den har gått 0,45 millioner km så langt, stor fornøyd med den også :-) Jeg ville heller sett mer på når bilen er produsert i forhold til når de ulike modell skiftene. Kjøp heller den gamle modellen som har vært i produksjon noen år. (nederst på denne siden) http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito Nå har jeg liten er faring med Mercedes sin Veano, men kan varmt anbefale Mercedes sine dieselmotorer. Ta med deg bilen til et uavhengig verksted f. eks NAF og få en verdi vurdering der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #14 Del Skrevet 31. mars 2009 Styr unna er mitt råd. Vårt firma har hatt en stor flåte av Vito/Viano, og samtlige har fått store deffekter og vært svært problematiske allerede ved lav km stand. Da forhandler og importør ikke greide å fikse faenskapet og holde de i noenlunde kjørbar stand ble løsningen et annet merke som til nå har fungert prikkfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 1. april 2009 #15 Del Skrevet 1. april 2009 Styr unna er mitt råd. Vårt firma har hatt en stor flåte av Vito/Viano, og samtlige har fått store deffekter og vært svært problematiske allerede ved lav km stand. Da forhandler og importør ikke greide å fikse faenskapet og holde de i noenlunde kjørbar stand ble løsningen et annet merke som til nå har fungert prikkfritt. Jeg må herved ¨å takk alle som har kommet med gode og ærlige råd!!! Det ble ingen viano kjøp hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå