Gå til innhold

Snodig drøm som satte en støkk i meg


Pjukset

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg at jeg fødte en sønn, ble gravid uten å ha hatt sex faktisk. Nydelig baby som jeg forgudet over alt på jord. Jeg la han i badekaret for å bade, og gikk til tante som var nabo. Jeg kom tilbake og kom på at jeg hadde en baby i badekaret og fikk panikk da jeg fant han under vann. Jeg ga cpr og klarte redde han, men jeg holdt på lenge. Jeg våknet faktisk av at fingrene mine trykket desperat i lufta, og at jeg blåste ut luft. Jeg var helt panikkslagen.

Så sovna jeg igjen, og drømmen fortsatte. Jeg skulle ta ut av oppvaskmaskinen, og der satt babyen - i oppvaskmaskinen. Han hadde fått seg en god runde sammen med tallerkner og glass. Han levde, men var helt "ødelagt". Han satt bare og så på meg med store triste øyne. Jeg antar jeg hadde satt han i maskina selv. Jeg tok han opp helt hysterisk og klemte han "går det bra ungen min, går det bra?" Baby'en kviknet til, fikk tilbake kroppsfargen.

I drømmen var babyen bare 1 uke gammel, men han endret ansiktsfasong/utviklet trekk veldig fort, altfor fort. Jeg var veldig beskyttende og bar på han hele tiden, men likevel neglisjerte jeg han, ga han lite mat, skiftet ikke bleier, vasket han i oppvaskmaskinen osv.

Jeg går til en psykomotorisk terapeut som jobber med å få ut gamle følelser fra kroppen, han tar rett og slett kroppen tilbake i tid følelsesmessig ved hjelp av fysiske øvelser (utrolig spennende og ikke minst effektivt) I går gjorde vi en øvelse som representerte fødselen, kroppen tas tilbake til hvordan det var å bli født, sort of. Visstnok så setter fødselen en standard for hvordan cellene i kroppen takler de forskjellige tersklene i livet. Anyway, øvelsen var veldig voldsom og nesten litt traumatisk. Jeg var en smule paralysert og klarte ikke røre meg på en stund.

Det er mange forskjellige øvelser som taes til forskjellig tid, hensikten er å komme i kontakt med seg selv og få ut "gørret".

Jeg sitter nå og lurer på om denne "fødselsøvelsen" satte i gang noe voldsomt i meg, at dette barnet som ble født i drømmen representerer meg selv? At jeg har neglisjert meg selv og vært destruktiv/ikke glad i meg selv, men at jeg nå begynner å falle på plass og bli glad i meg selv igjen? :klø:

Som regel bryr jeg meg ikke om drømmer, men denne drømmen tok litt rotta på meg :)

Blæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror du er den eneste som kan forstå hva drømmen betyr, fordi det er såpass personlig. Men det er godt mulig du er inne på noe, jeg tenke litt i den retningen da jeg begynte å lese... Husker en studiekamerat av meg drømte at han hadde en lillebror han hadde i sekken, også glemte han sekken - og kom på det, litt som i din drøm. Kanskje det handler litt om mål og drømmer man har (eller "seg selv"), men ikke har vært ærlige mot/ikke fulgt, men som tar en igjen på en eller annen måte. Veldig interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Når samme drømmen gjentar seg etter at du har våknet er det et tegn på at det underbevisste jobber med en sak. Hva alle tingene i drømmen betyr vet jeg ikke, men det er jo soleklart at øvelsen hos behandleren har sammenheng med det du har drømt.

Hvorfor kan vi ikke få fortsette den koselige drømmen som vi våknet av - hvorfor er det bare marerittene som fortsetter hele natten gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er den eneste som kan forstå hva drømmen betyr, fordi det er såpass personlig. Men det er godt mulig du er inne på noe, jeg tenke litt i den retningen da jeg begynte å lese... Husker en studiekamerat av meg drømte at han hadde en lillebror han hadde i sekken, også glemte han sekken - og kom på det, litt som i din drøm. Kanskje det handler litt om mål og drømmer man har (eller "seg selv"), men ikke har vært ærlige mot/ikke fulgt, men som tar en igjen på en eller annen måte. Veldig interessant :)

Men jeg mishandlet jo regelrett barnet mitt :ler:

Snodig og interessant hvordan underbevisstheten jobber ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når samme drømmen gjentar seg etter at du har våknet er det et tegn på at det underbevisste jobber med en sak. Hva alle tingene i drømmen betyr vet jeg ikke, men det er jo soleklart at øvelsen hos behandleren har sammenheng med det du har drømt.

Hvorfor kan vi ikke få fortsette den koselige drømmen som vi våknet av - hvorfor er det bare marerittene som fortsetter hele natten gjennom?

Det er første gangen jeg drømmer dette (heldigvis), men jeg drømte ved flere anledninger i fjor at jeg bar på en guttebaby :klø: Huff, slutte å analysere så mye.

Hm, ja det er rart det der, det slår meg når du sier det at jeg husker bare de rare og fæle drømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*abonnere* Har hatt skremmende lik drøm selv.

Å, fortell fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner i hvertfall igjen at i perioder hvor jeg har neglisjert viktige sider/ følelser ved meg selv, er det dukket opp barn som representerer disse i drømmene mine. Barna har forsvunnet fra drømmene når jeg har tatt disse følelsene alvorlig/ gjort noe aktivt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita
Å, fortell fortell!

veldig veldig likt, nesten som å lese om min egen drøm. I tillegg til at den ble liggende igjen alene mens jeg var på jobben osv. Veldig rart at de var så like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig veldig likt, nesten som å lese om min egen drøm. I tillegg til at den ble liggende igjen alene mens jeg var på jobben osv. Veldig rart at de var så like!

Drukna du barnet og kjørte den i oppvaskmaskinen også? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også hatt masse drømmer om barn, at jeg har fått barn og glemt det igjen. Jeg glemmer å skifte bleie, jeg glemmer det igjen et annet sted, og jeg glemmer å gi mat. Men det har alltid levd, jeg har alltid kommet på det i siste liten.

Men det er fæle drømmer... :(

Det har alltid vært guttebabyer i mine drømmer, og når jeg tenker etter så har jeg etter at jeg har fått barn -en gutt- faktisk ikke hatt sånne drømmer lengre :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

La den på vaskemaskina. Bar på den men gjorde veldig lite for å ta godt vare på den. Må jo bety noe dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den på vaskemaskina. Bar på den men gjorde veldig lite for å ta godt vare på den. Må jo bety noe dette her.

Jeg må nevne dette for psykomotik'ern, han har helt sikkert en mening om det.

Kanskje du også har neglisjert deg selv osv som jeg beskrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Drømmene mine rundt dette guttebarnet fortsetter. For noen netter siden drømte jeg at barnet hadde blitt større, ca 1 år. Jeg husker ikke så mye fra akkurat denne drømmen, annet enn at jeg hovedsaklig satt på huk foran vogna og strøyk han over hodet. Han hadde et helt tomt og sørgelig blikk, det går igjen i alle drømmene. Vogna han satt i var så liten at det kunne minnet om en dukkevogn, han var altfor stor for vogna.

I natt så var vi tilbake i badekaret. Jeg bader han, går fra han og regelrett glemmer at jeg har et barn, går på kafe, til jeg plutselig husker og løper inn på badet for å redde sønnen min. Det gjør meg halvgal at drømmen kommer tilbake så hyppig, jeg prøver å forstå hva drømmen forsøker å fortelle meg. Jeg har jo hatt den teorien om at barnet representerte meg selv, men jeg vettasøren lenger. Jeg hadde sikkert holdt til den teorien hvis det var en datter jeg hadde i drømmen :klø:

Når jeg skriver dette, så husker jeg at jeg drømte at jeg hadde en baby (gutt) 3 ganger i løpet av en uke for 1 års tid siden. Men drømmene var vage, det dreide seg kun om at jeg hadde en baby rett foran meg, husker ikke mer enn det.

Jeg pleier ikke henge meg opp i drømmer, men denne drømmen er så hjerteskjærende og gjentakende, og ikke minst "virkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hmm_*

Jeg har en traumatisk oppvekst, uten at jeg gidder gå inn på akkurat det nå.

Da jeg var yngre (og hadde det vanskelig) drømte jeg flere ganger (over noen år) at jeg spaserte på en strand med fin myk sand. Plutselig stakk jeg meg på skarpe steiner i sanda.

Helt merkelig drøm. Men nå som jeg er i midten av 30 årene og har et godt liv, så har denne drømmen også blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_pasta_*

Du kan ikke være gravid da?

Jeg har hørt at man kan få mareritt (vedrørende barnet) i forbindelse med at man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være gravid da?

Jeg har hørt at man kan få mareritt (vedrørende barnet) i forbindelse med at man er gravid...

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_berta_*

Jeg har drømt flere ganger at jeg har fått et barn. Har ingen hukommelse av at jeg har vært gravid eller født, men det er mitt barn. Jeg glemmer babyen igjen på butikken, lar vogna stå igjen ett eller annet sted med babyen i, passer ikke på ham så han faller ned fra stellebord etc. Drømmer også at jeg sitter på fest, café etc., og plutselig kommer på at jeg har et barn hjemme! Så løper jeg hjem og finner ham, sittende ved kjøkkenbordet el.l.

Har ingen minner om å ha drømt at han faktisk hadde et ansikt eller at han virket neglisjert, men ille nok likevel :)

Jeg har ingen barn selv, og har tatt dette som et slags tegn på at livet mitt ikke er klart for mye ansvar ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drømt flere ganger at jeg har fått en baby, og så glemmer jeg å mate den eller skifte på den. Som oftest ender det med at jeg bare gir den bort til mamma, hehe :ler:

Tror ikke det betyr noe spesielt, fordi drømmene har kommet på veldig ulike tidspunkter. Men det er såpass spesielle drømmer, at jeg husker dem veldig godt.

Jeg pleier ofte å drømme om ting jeg har opplevd eller snakket om samme dag, så den øvelsen din kan jo ha påvirket deg.

Enten det, eller så er det profilbildet ditt som har skremt deg til sånn fæle drømmer. (Jeg ønsker veldig at du skal bytte, fordi jeg syns det er så nifst) :ninja::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...