Støvletthæl Skrevet 27. mars 2009 #1 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei Ser det er en hel tråd på barn og familie, hvor alle skrive "bært" og ikke båret. Det heter å bære, bærer, bar, har båret! Skjønner ikke hvorfor man skriver bært... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. april 2009 #2 Del Skrevet 1. april 2009 Hei Ser det er en hel tråd på barn og familie, hvor alle skrive "bært" og ikke båret. Det heter å bære, bærer, bar, har båret! Skjønner ikke hvorfor man skriver bært... På samme måte er det med å skjære. Det heter å skjære, skar, har skåret. Utrolig mange sier og skriver skjærte, har skjært. Jeg har også hørt noen si skjar, i preteritum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #3 Del Skrevet 1. april 2009 På samme måte er det med å skjære. Det heter å skjære, skar, har skåret. Utrolig mange sier og skriver skjærte, har skjært. Jeg har også hørt noen si skjar, i preteritum. På min dialekt sier vi "skorre" og "borre". "Eg har skorre meg en skive og borre inn ved" Fullt lovlig å si, på samme måte som det er lov å si "skjar". Men man har selvsagt ikke lov til å skrive det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå