Gå til innhold

Merkelig pusekatt


skruf

Anbefalte innlegg

Pusene mine...

- elsker å dusje med meg, så hun ene står å skraper seg ihjel utpå dusj-kabinettet og klarer faktisk å åpne dørene selv. kommer inn i dusjen og står der en god stund og slikker vann ettersom det renner nedover.... Blir litt redd og våt til slutt og koser seg heller

- sover på ryggen med alle 4 rett opp i lufta

- sove på meg, oppå brystet eller oppi nakken, og tramper og tramper når skal ha kos eller koser.,

- Står å drar potene fram og tilbake ved siden av vannskålen, og tar vann og spruter utover med potene. Samme med å ta ut tørrfor fra skålen.

- Sover i vasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Katten vår spiser lodotter av noen gjestetøfler vi har, så de ser helt utslitte ut. Og med en lodott hengende ut av minnen vil han gjerne stå og kikke i do :) Ellers elsker han å klatre opp i trær når vi er ute samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Kattene våre er veldig kosete. Vi må gjennom et helt rituale med kos når de kommer inn. Lillepus liker å bli klapt på magen og han liker godt å stryke fjeset inntil vårt. Storepus skal alltid ha oss med til matskåla.. og han nøyer seg ikke med en gang, vi må kanskje opp til matskåla 3 - 4 ganger før han er fornøyd.

Lillepus er også veldig glad i våtfor og han mjauer i ett sett når han ser at han skal få våtfor. Han kunne vært med i en reklame for kattemat. Han er rene studie.

Når han er ute klatrer han i trærne i hagen og en en vilter og aktiv krabat.

Storpus liker også godt våtfor. Men han lar lillepus spise opp resten av maten sin når det er tomt hos lillepus, da går storepus over til tørrforet snill som han er!! Storepus har rørende omsorg for lillepus. De går veldig godt i sammen.

Storepus har mange rare liggestillinger, han ligger som regel på ryggen med labbene i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre har alle hver sine rare saker de driver med.

den elste på 13 år lar ingen annen enn jentungen på 17 ta seg av den.. alle oss andre freser den til og biter. ingen koselig vane men han er utrolig kjælen og elsker jentungen. han kan ligge i timesvis på ryggen i armkroken hennes å se på tv eller når hun holder på med datan. han vekker henne om morgenen og legger seg sammen med henne om kvelden. han kvitrer til fuglene og drikker kunn vann av vannglasset til jentungen. han kunne gått gjennom ild og vann for kylling eller bacon og elsker å stjele sjokoladekake..

frøkena på 1,5 har ak fått kattunger. under hele svangerskapet har hun mast på meg om at vi skal ligge i sengen og jeg skal stryke henne på magen. hun vil kunn klappes der. hun vil ikke bæres men kommer gjerne opp å hilser på på datapulten da kan hun til nøds bli klappet litt. men står gjerne i døra til soverommet og maser på at jeg skal komme å klappe henne.

hun fisker all mat ut av skålene og spiser de fra en klo hvis det er bløtt eller så spiser hun de fra gulvet. hun drikker vann i dusjen så vi må altid passe på at det er litt vann på gulvet der.

hun elsker å erte hunden som vi passer innimellom og kroer seg forann henne men rører hunden seg så klapper hun til henne.

hun kan finne på å ligge å slappe av i kattedoen hvis jeg ak. har skiftet på den.

hun har sin egen måte å purre snakke på som jeg aldri har hørt før.

alle kattungene er unike og har sin egen personlighet.

blir morro å følge de i noen uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Pusekatten min har også morsomme nykker.

Han sitter i dusjen, bruker ei klo til å gjerne lokket og deretter sitter han og titter på vannet. Av og til dypper han poten nedi og noen ganger drikker han litt.

Han er også fasinert når jeg trekker ned på do. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår er en snåling han med.... :ler:

*Favoritthobbyen er å slikke på plastposer. Kommer jeg hjem med en handlepose er den våt av sikkel på null tid!

*Han har innmari nervøs mage, og ser ut til å synes det er veeeldig flaut når han fjerter høyt :fnise:

*Han er et desperat matvrak, så han lager små knurrelyder langt bak i strupen når han spiser, og fort går det for seg så mesteparten av maten blir skubbet ut av skåla. Og å spise mat som har vært på gulvet? nei, fysj!

*Hvis han ikke får gå ut straks han føler for det blir han desperat og løper i sirkler på gulvet med krom hale og ørene strøket flatt bakover mens han lager små gurglelyder....

Ja, han er en snodig sak, men verdens søteste pus! Fikk han via omplasseringa, og kan ikke fatte at noen kastet en slik gullklomp ut på gata midt på svarteste vinteren.... :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww, for en søt tråd <3

Mine to katter på snart 1 år har også mange søterare vaner

Den hvite/flekkete:

* "sitter" som et menneske

* liker å fange lys og skygger på veggene

* lager rarer "ørk ørk" lyder når hun ser insekter som flyr inne i leiligheta og hopper rundt for å fange de.

* vi har et hvit teppe som er strikket med "nupper" på som pusefrøkena ligger og krafser på samtidig som hun sutter på nuppene. Lager sånne søte smatte lyder :)

* skal absolutt grave ut perler fra tissekassa og leke med de på gangen, gjerne midt på natta. Ekstremt plagsomt.

* når hun er misfornøyd har hun et blikk som kunne drepe... og man kan lett se hvilket humør hun har på hvordan hun legger ørene sine.

Stripepus:

* er veldig kosete og bryr seg ikke om laptopen min er i veien for å ligge på fanget.

* hun liker å kikke på at samboeren min spiller dataspill

* liker å drikke av iskaffen min når hun tror jeg ikke ser henne

* skal for en eller annen merkelig grunn lukte på ånden min i tide og utide

ellers så liker begge to å sitte i dusjen etter at den har vært brukt, eller leke i doskålen. Finner ofte våte potemerker på flisene over hele badet.

Å tisse på våte hånduker er gøy, og en eller begge tisser i dusjen av og til.

Glad i pusene mine jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* lager rarer "ørk ørk" lyder når hun ser insekter som flyr inne i leiligheta og hopper rundt for å fange de.

:ler: sånn er pusekatten min og!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...