Gå til innhold

Merkelig pusekatt


skruf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg passer en ca 2 år gammel kattefrøken nå, den er verdens nydeligste! Bittelitten, svart med hvit smekke, nese og poter, langhåret skogkatt med stor buskehale!

Det som jeg finner litt merkelig med den er;

*Null retningsans!

-den kan ikke være ute, for den finner ikke veien hjem! De jeg passer den for har prøvet flere ganger å ha den ut, men den går seg bort.

*Veldig fasinert av vann.

-sitter og stirrer i sluken, sitter på badekarkanten og slår potene nedi, sitter på doringen og stirrer i vannet hvis noen har glemt og lukke doringen (les min mann..) som har ført til at den gjentatte ganger har falt nedi do.

*Når den spiser så tar den labben i skåla og kaster tørrforet på gulvet for så å spise derifra..

Noen andre som har hatt en litt merkelig pusekatt med nykker??

(den er så innmari god å kjælen at jeg gruer meg til eierne skal ha den tilbake!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen

Hehe... Mine har noen sære nykker de også! Den største (på 3 år) er også veldig glad i vann, og han sier i fra når vannet i skåla ikke er ferskt nok (les: ca. en halv dag gammelt). Når vi kommer inn på kjøkkenet, står han på to bein og skraper oss på magen med forlabbene og skriker. Totalt krise at det ikke er kaldt vann i skåla!! :fnise:

Han har også det med tørrforet, at han graver og hiver ut maten for så å spise.

Andremann (på 2 år) prøver iherdig å skjule tørrforet for den andre katten, og skraper og skraper rundt skåla til ingen nytte! I tillegg er han forferdelig pertentlig, og når han er ute sammen med hunden vår så skal han skrape over det området som hunden har tisset! :ler:

Det er så godt å ha dyr rundt seg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :fnise:

Jeg har også en bustete liten herremann på 11 måneder hjemme som har noen litt sære nykker...

*Maten smaker mye bedre utenfor skåla, ja den må pilles over kanten før den kan spises

*Hvis ingen løfter meg og koser meg når de kommer hjem - da blir jeg snurt da!

*Jeg SKAL sove i senga, og helst oppå hodet til matmor!

:catmilk:

Men det er jo så herlig med disse sjarmørende, skjønner ikke hvordan jeg klarte meg så mange år uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sitter på doringen og stirrer i vannet hvis noen har glemt og lukke doringen (les min mann..) som har ført til at den gjentatte ganger har falt nedi do.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattefrøkna mi har også all verdens rare nykker:

* Setter seg konsekvent på det høyeste punktet (om det så bare er en avis på gulvet)

* MÅ inn i dusjen nesten før man selv rekker å gå ut ut, skittent såpevannn smaker bare så fantastisk! Drikker hun ikke dusjvann må hun drikke fra kopper og kar ved å dyppe labben ned i vannet, og så slikke i seg det som fester seg på poten.

* MÅ gnage over alle tråder hun kommer over, litt irriterende når det har skjedd i nattens mulm og mørke med strikketøyet

Så ja, det er en del sære og merkelige katter her ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten fortelle litt om lille pusefrøkna mi jeg også, som jeg ikke skjønner åssen jeg klarte meg uten før hun kom.

Våtfor er ikke godt, bare sausen, så den slikker hun i seg. uansett hvor sulten hun er så spiser hun ikke bitene.

Hun SKAL ligge på magen min, helst brystet mitt, spesielt hvis jeg sitter i sofaen med laptopen på fanget skal hun ligge på oppsiden av pc'en, uansett om det er plass eller ei. Er det ikke plass så er tastaturet en god plass å ligge.

Snuser alltid på stearinlysene, uansett hvor mange ganger hun brenner seg lærer hun aldri.

Hun har også den greia med vann, doen og badekaret er spesielt spennende, det er også veldig moro å sitte i vasken mens jeg sminker meg.

Hun er bortskjemte lille prinsessa mi da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mea Culpa
Hun SKAL ligge på magen min, helst brystet mitt, spesielt hvis jeg sitter i sofaen med laptopen på fanget skal hun ligge på oppsiden av pc'en, uansett om det er plass eller ei. Er det ikke plass så er tastaturet en god plass å ligge.

Har en saann pus selv. Akkurat naa ligger hun paa fanget mitt mens jeg strever med aa naa tastene. :ler: Sitter jeg med beina paa bordet og laptopen i fanget, og hun vil kose, kommer det saanne stakkars-lille-meg-mjau mens hun stirrer paa meg med store triste oeyne. Gir jeg ikke etter setter hun seg paa beina mine i stedet. :fnise:

Samme hvis jeg ligger paa sofaen. Kan hun ikke ligge paa fanget mitt legger hun seg til paa hoften eller beina. Ser snodig ut der hun sitter og balanserer!

Hun er med andre ord veldig kosesyk!

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld holdt jeg på å gå i taket da jeg trodde hun med ekstremt tykk hale kom løpende inn i tvstua med ei rotte/mus i munnen...men det var en liten bamse hun hadde vært å knabbet på rommet til min datter!

Den filleristet og "drepte" hun i ca en halvtime før hun så seg fornøyd med fangsten...(bra at lillemor sov sin søteste søvn, hvis ikke har det blitt krig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

å, jeg elsker disse søte små skapningene! :) selv har jeg ei lita raring som er så nudelig som bare det!

* dusjvannet er veldig spennende, men alt annet vann er skummelt.

* og det er veldig morsomt å leke i snøen og fange enten potene sine som forsvinner ned i snøen eller fange snøen som kommer dalene fra himmelen eller snø"ballene" som spretter rundt når hun leker i snøen

* og det er kjempe artig å mase om å få gå ut og så stå utenfor døren å mase om å komme inn igjen 5 min. etterpå til matmors "ergelse" som akkurat har fått satt seg ned i sofaen

*også er det kjempe moro å hoppe opp på skapet hvor vi har et par bokser med sommertøy stående, og da legge seg godt til rette opp i de

* og sitter jeg å skriver med enn penn er det om å fange den

*også er hun helt nydelig når hun har "fanhet" fjærpinnen sin og tasser så fornøyd og stolt med den i munnen og legger den i sengen som vi igjen finner i løpet av natten

* også er hun kjempe flink til å "miste" yndlingsleken under sofaene og da er det jo ekstra morsomt å prøve å få den ut igjen, og matmor som krabber rundt å finner den frem gang på gang for å få minst mulig kloremerker

* og veldig søt når hun prøver å fange penene våre når hun har gjemt seg under tørkestativet og ligger på lur og venter

* favoritt maten tror jeg nesten er hybelkaniner med masse nysing som føge av det

og nå ligger hun så herlig i kosekroken sin og sover så søtt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatten min er kjemperar, men jeg føler jeg ikke greier å beskrive det med ord så jeg legger heller opp bilde...

Han nekter å spise kattegress om han ikke sitter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en pusekatt som skulle bestandig bli med på tur.

Så når jeg og min eldste sønn (da han var liten) skulle gå tur, ble pusen med.

Har også vært borti en pus som ikke fant veien hjem :)

De har alle sine særegenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg passer en ca 2 år gammel kattefrøken nå, den er verdens nydeligste! Bittelitten, svart med hvit smekke, nese og poter, langhåret skogkatt med stor buskehale!

Det som jeg finner litt merkelig med den er;

*Null retningsans!

-den kan ikke være ute, for den finner ikke veien hjem! De jeg passer den for har prøvet flere ganger å ha den ut, men den går seg bort.

Eg har lest at katter ikkje utvikkler stedssans før dei er 6 måneder, så det kan jo hende at det er derfor kattefrøkenen ikkje finner veien heim.

Så kanskje holde den inne til den er 6 måneder, så roter den kanskje ikkje seg bort :)

http://www.dyrebeskyttelsenhordaland.org/K...attHjemlos.aspx

Ellers så hørtes katten bare heilt herlig ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en saann pus selv. Akkurat naa ligger hun paa fanget mitt mens jeg strever med aa naa tastene. :ler: Sitter jeg med beina paa bordet og laptopen i fanget, og hun vil kose, kommer det saanne stakkars-lille-meg-mjau mens hun stirrer paa meg med store triste oeyne. Gir jeg ikke etter setter hun seg paa beina mine i stedet. :fnise:

Samme hvis jeg ligger paa sofaen. Kan hun ikke ligge paa fanget mitt legger hun seg til paa hoften eller beina. Ser snodig ut der hun sitter og balanserer!

Hun er med andre ord veldig kosesyk!

Måtte bare sitere denne! :) akkurat som jeg skulle skrevet det selv om min lille herremann! :fnise:

Ogås må jeg legge til en fetish til han har:

*ryggsekker er uhyre morsomt! Legger vi fra oss en tom sekk på golvet så tar det ikke mange sekundenen før pusen har pilt inn i sekken og der kan han ligge i mange timer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har lest at katter ikkje utvikkler stedssans før dei er 6 måneder, så det kan jo hende at det er derfor kattefrøkenen ikkje finner veien heim.

Så kanskje holde den inne til den er 6 måneder, så roter den kanskje ikkje seg bort :)

http://www.dyrebeskyttelsenhordaland.org/K...attHjemlos.aspx

Ellers så hørtes katten bare heilt herlig ut!!

Den er flere år gammel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er flere år gammel!!

hihihi, jaja, sånn går det når ein prøver å skrive innlegg før første kaffikopp :P

beklager, fekk det for meg at den var 2 måneder gammel og skulle vere skikkelig flink med å komme med eit tips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

De kattene vi har vært fosterhjem for har hatt mange nykker:

* hun ene skulle absolutt ligge på brystet mitt om natta(og hun var en stor dame)

*ei var så oppsatt på sminken min, gikk alltid opp i sminkepungen min og tok ut mascara, eyeliner og sminkekost

*samme pusen elsket penner, var ikke måte på hvor interessert hun var

*To vi hadde ELSKET alt av ryggsekker,bæreposer,vesker, you name it. Kunne du bære noe i det så lå de der.

* Ene pusen hadde nervøs mage stakkar. Prompet i tide og utide,spesielt under kos.

* Ei skulle alltid gå i bena på meg. Uansett, og gjerne ta sats og løpe inn i meg om jeg var på vei inn i stua

*Pusen vi har nå er dødssjalu på meg og kjæresten. Gir vi hverandre en klem så kommer han men såre hyl.

*en pus elsket hyller, og gjerne klesskapet mitt sine hyller. Trenger ikke si at jeg måtte gå over med en klesbørste etter hennes besøk.

*en ous jeg hadde da jeg var liten lystret kun meg. Jeg var vel 10 år gammel og vi hadde tatt ham med på hytta. Alle de voksne ropte og ropte på pusen, i mange timer, uten resultat. Så kom jeg og ropte 2 ganger og pusen min kom ilende så fort den kunne :rødme:

Åh, jeg elsker de sære rakkerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pusen vår kommer å vekker mannen hver morgen.. Kommer helt oppi ansiktet hans og lager en merkverdig lyd som jeg ikke greier å gjenta engang.. Ingen fare for å forsove seg ;)

Hårstrikker kjempemorsomme.. Han har tygget opp en hel haug av dem.

Han kommer løpede når jeg finner meg isvann.. Så snart ismaskinen begynner så kommer han; og jeg VET at han må få et eget glass hvis ikke så får aldri mitt glass være i fred.. ( Og isbitene er veldig dumme, han får jo aldri tak i dem)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pus_*

Min hannkatt på litt under året er hysterisk morsom. Han elsker papirposer - man får knapt tatt ut innholdet av IKEA-posen før han er oppi. Poenget er da at hunden skal stikke hodet inn og lekeslåss med pusen så papiret bråker - gjett om det er kult!

Dessuten har han en greie der han ligger på siden på gulvet og "går" bortover sofaen ved å klore seg fram - ser ut som batman! Da går han fram og tilbake flere ganger og har det tydelig moro.

Han elsker å ligge som en slapp revepels rundt halsen min, spesielt når jeg styrer på kjøkkenet.

Når jeg skrur av dusjen, hyler han utenfor døra for å komme inn og drikke av dusjvannet.

Han er ikke redd for vann eller søle ute og kommer ofte hjem helt gjørmete :-/

Om natta ber han om å få komme under dyna ved å sette en pote i øyet mitt mens han maler høyt.

Han syntes det er stas å leke "pendel" - holder han under forbeina mens underkroppen dingler slapt fra side til side.

Lekeslåss med bikkja, gjerne når bikkja sover.

Er med på tur og gjemmer seg bak altfor små gresstuster og er overrasket av at bikkja ikke blir redd når han plutselig hopper fram.

Går ute i flere timer og vil så inn for å tisse.

Får raptus hver kveld :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_my_*

Jeg og har noen sjarmerende pusekatter. En som er 12 år. Den er en tramper.. Den står og tramper hvis jeg koser med den. Tramper og tramper.. Og om natta hvis vi sover og den vil ha kos.. kommer den å stanger huet sitt inn i ansiktet mitt.

Har også en til som komme trampene hvis den koser seg. Som er snart 1 år. Han er også gla i vannglass. Har jeg hatt med meg et vannglass på nattbordet veit jeg at det ikke kan drikkes av dagen etter for da har han vært å drikki av det. Også er den skikkelig gla i sånne lekemuser sånne småe i alle mulige forskjellige farger. Han blir helt raptus når han leker med dem. Også går han rundt med dem i munnen da er han så søt.

Pusekatter er så nydelige og alle har forskjellig personlighet, ingen er like.. :)

Hadde en hjemme hos mine foreldre når jeg liten. Den var min mors katt. sov alltid med muttern. Og når han ville stå opp lå den og dro muttern i trusestrikken. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. tror ikke det er noe rart med katten.det me rettningsanns vet jeg ikke,der kan det være noe,men jeg hentet min katt på 2 år for ca 5 mnd siden til dyrebeskyttelsen der hun hadde bodd i ett år å vært husløs å misshandlet ute i ett år.så det var en veldig nervøs katt jeg fikk hjemm,men nå er hun leken å kosen å en fantastisk katt,fortsatt litt skvetten,har ikke hadd hun så mye ute enda fordi jeg fikk henne på vinteren å siden hun var så redd turte jeg ikke å sleppe henne ut,å nå i det siste har hun bynnt å hente maten m labben å hive den opp å spise den,å jeg tror det er fordi jeg ikke har henne ute der hun kan jakte på mus osv,så hun har laget en liten "muselek" av tørrforet..hehe..samme har nokk skjedd m din katt.å det m vann så har jeg lest at katter blir rolige av lyden av rennende vann osv.

så det er en frisk katt med litt artige vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...