Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ¤bella¤
Skrevet

men nå er vel babyen din over halvåret, og da er det kanskje på tide å senke skuldrene litt?

Å ikke skulle ta med 5åringen på navnfest fordi han er forkjølet blir litt for dumt. Om de hadde ringt og spurt, hadde du bedt de bli hjemme da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg hadde nok ikke det, men jeg synes også det er forskjell på forkjøla og "dritforkjøla". Jeg tenkte ikke noe over at han hadde tatt med ungen før jeg merka at det var så og si umulig å holde han unna babyen jeg. Han var jo oppi ansiktet på han hele tiden. Jeg sa jo fra at han som var syk ikke trengte å være så nære, men det var et håpløst prosjekt. Og faren hans var stort sett aldri i samme rom som ungen:/

Jaja. Er jo første gang lillegutt er syk, og det er klart at jeg synes det er vanskelig å senke skuldrene akkurat nå...

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Jaja. Er jo første gang lillegutt er syk, og det er klart at jeg synes det er vanskelig å senke skuldrene akkurat nå...

Det er selvfølgelig aldri koselig at barna er syke, men slik er det nå ha små. Dette er nok ikke siste gang barnet ditt blir sykt ;)

men det er jo helt ufarlig. Bare sørg for at han får i seg væske, så skal du se at det går så bra :)

Skrevet

:)

Skjønner at han må igjennom sånt etter hvert. jeg vet han kommer til å bli masse syk når han begynner i barnehage, men da vil han være nærmere 1,5 år da. Synes så synd på han nå. Jeg ble jo syk jeg også, og har vært ganske dårlig. Vi skal også på navnefest til en liten bebis over påske, og hadde jeg vært i denne formen da så hadde jeg avlyst av hensyn til babyen og de andre gjestene...

Skrevet

Du får heller se positivt på det, det er jo bra han får bryne immunforsvaret litt nå, så får dere ikke hele smellen tli barnehagestart :)

Skrevet (endret)

Snakket med svigermor i går, de hadde også vært syke de siste dagene. Hun fortalte også at den andre babyen som var i selskapet også var blitt syk. Den er bare 3 mnd gammel. Så nå synes jeg faktisk ikke det var ok at den syke 5-åringen kom i selskapet. Ikke når 2 babyer ble smitta... Dette er 4. dagen jeg er syk, og jeg er enda ikke blitt noe bedre. Like dårlig som dag 1. Skikkelig dritt dette her:(

I dag da jeg våknet måtte jeg skifte på ungen, og hele senga. Diaré igjen. Jeg synes han så litt blålig ut på leppene, og er skikkelig redd for uttørking nå. Vet ikke hva det betyr når han er litt blå på leppene? Han spiste 160 ml mme på morraen, og jeg fikk i han noen slurker vann fra tutekoppen før han sovnet nå. Synes det er vanskelig å få i han drikke utenom måltidene.

Endret av Rafi
Skrevet

Nå kommer det begge veier her :( og jeg er bekymra... Alt legen gjorde var å se i halsen og ørene på han. burde de ikke sjekke mer eller? Synes ikke jeg får i han nok væske:(

Gjest Miley
Skrevet

"Klip" (altså ikke klip hard, men..) han oppe på hånden, dersom fliken står når du slipper begynner han å bli uttørret. Slik man sjekker gammelt folk hvertfall.

Skrevet

hm oki, synes ikke fliken ble stående igjen:)

Men er det optimalt å gjøre sånn som jeg gjør? gir mme, vann og tynn grøt? Bør jeg gi noe annet/kutte ut noe? fikk et tips her om å gi sukkervann. er det et bra tips? føler meg litt hjelpeløs...

Gjest Miley
Skrevet

Jeg har gitt mine unger det de vil ha når de var/er syke. Mme, vann, saft, fruktpure, kjeks, tynn grøt om de ville og egentlig alt jeg har fått i dem.

Skrevet

og nå har jeg begynt å spy... Å for en herlig følelse:(

Skrevet

Fy flate, så dårlig jeg er! Snakk om å gå på en smell første gang vi treffer barnehagebarn. Nei, er det sånn det skal være skal jeg jammen isolere hele familien for all fremtid;) :stor bolt på døra:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...