Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Gikk til en psykolog pga har vært i gjennom mye dritt en periode, tenkte en psykolog kunne hjelpe..synes ikke jeg fikk utbytte av det, snakke i en time og så gå? er jo selv klar over hva jeg må gjøre og hvordan. Synes for øvrig jeg hadde like mye kunnskap som henne da jeg er utdannet terapaut selv, ble egentlig håpløst. Noen synspunkter?
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Gikk til en psykolog pga har vært i gjennom mye dritt en periode, tenkte en psykolog kunne hjelpe..synes ikke jeg fikk utbytte av det, snakke i en time og så gå? er jo selv klar over hva jeg må gjøre og hvordan. Synes for øvrig jeg hadde like mye kunnskap som henne da jeg er utdannet terapaut selv, ble egentlig håpløst. Noen synspunkter? Jeg hadde samme følelse da jeg selv begynte hos psykolog, forstod ikke vitsen med å bruke en time på å prate. Men etter hvert gikk det opp for meg at det var akkurat det jeg trengte. Noen å prate med. En person som ikke var nær meg utenom disse samtalene. Jeg fortalte psykologen ting som jeg ikke hadde trodd at jeg ville fortelle til noen, vanskelige ting, og det funket. Det vondte jeg bar på ble lettere. Jeg fikk det bort fra mine skuldre. Jeg fikk anledning til å diskutere problemstillinger, samt at jeg fikk gode råd og kritiske spørsmål. Tipset mitt til deg er at man bør gi det litt tid. Ikke har for store forventinger om at psykologen skal endre på alt på en-to-tre.
Gjest Venn Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Gikk til en psykolog pga har vært i gjennom mye dritt en periode, tenkte en psykolog kunne hjelpe..synes ikke jeg fikk utbytte av det, snakke i en time og så gå? er jo selv klar over hva jeg må gjøre og hvordan. Synes for øvrig jeg hadde like mye kunnskap som henne da jeg er utdannet terapaut selv, ble egentlig håpløst. Noen synspunkter? Hei! -Hvilke forventninger hadde du? -Hvilke terapeututdannelse har du? -Ga du uttrykk overfor psykologen at du følte det du sier i posten din?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Gikk til en psykolog pga har vært i gjennom mye dritt en periode, tenkte en psykolog kunne hjelpe..synes ikke jeg fikk utbytte av det, snakke i en time og så gå? er jo selv klar over hva jeg må gjøre og hvordan. Synes for øvrig jeg hadde like mye kunnskap som henne da jeg er utdannet terapaut selv, ble egentlig håpløst. Noen synspunkter? En psykolog (som er en beskyttet tittel) vil normalt sett ha mer kunnskap enn en terapeut (som hvem som helst egentlig kan kalle seg. Det er lurt å gi det litt tid, psykiske problemer tar ofte tid å bedre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Hei! -Hvilke forventninger hadde du? -Hvilke terapeututdannelse har du? -Ga du uttrykk overfor psykologen at du følte det du sier i posten din? Nei, forventer ett menneske med MYE kunnskap, så mye at jeg får utbytte av det som menneske.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Når en går til psykolog, må de "lete" etter en diagnose og gi tilbakemelding til legen din? Eller kan alt du sier der, bli der?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 En psykolog (som er en beskyttet tittel) vil normalt sett ha mer kunnskap enn en terapeut (som hvem som helst egentlig kan kalle seg. Det er lurt å gi det litt tid, psykiske problemer tar ofte tid å bedre. Lykke til! Psykiske problemer skapt av andre kan man gjøre noe med selv også.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Når en går til psykolog, må de "lete" etter en diagnose og gi tilbakemelding til legen din? Eller kan alt du sier der, bli der? ' Har ingen diagnose, bare naturlige raksjoner på hendelser jeg har vært i gjennom.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Nei, forventer ett menneske med MYE kunnskap, så mye at jeg får utbytte av det som menneske. Bytt psykolog om du ikke er fornøyd. Siden du selv er terapeut og kunne like mye som psykologen din, ja da kan du vel selv peke på hva som er årsaken til dine problemer, og selv komme med løsninger? For en følelse av at du har altfor store forventinger til psykologen, og det er det dessverre mange som har.
*Mocca* Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Det tar ofte tid å komme igang også, og i bedre perioder kan man føle at dette trenger jeg da ikke. Men i det lange løp er det lurt å fortsette, avslutt hvertfall ikke for tidlig. Prat om ALT uansett hvor vanskelig det er, det er alfa og omega for å få utbytte av behandlingen.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Mulig jeg har for høye forventninger ja. Ja, jeg vet hvordan jeg kan løse problemene mine, likevel trenger jeg noe hjelp til å kontrollere og forstå enkelte følelser som kan dukke opp.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Mulig jeg har for høye forventninger ja. Ja, jeg vet hvordan jeg kan løse problemene mine, likevel trenger jeg noe hjelp til å kontrollere og forstå enkelte følelser som kan dukke opp. Om psykologen ikke passer til dine forventinger så er forskjellige løsninger og årsaker til det. Enten så passer ikke psykologen til deg, dårlig kjemi osv, da kan du bytte psykolog. Muligens er det din innstilling som ødelegger litt, eller kanskje du forventer forbedring ofr raskt. Hva med å gi det litt mer tid? Akkurat det har du vel ikke så mye å tape på...
Gjest Glør Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Jeg tror ikke alle får like mye ut av å gå til psykolog, og det må man nesten vurdere selv. Selv gikk jeg til psykolog en stund, men følte egentlig bare at det var bortkastede penger, og sluttet. Har bearbeidet problemene mine på egen hånd, og med hjelp av gode venner.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Bytt psykolog om du ikke er fornøyd. Siden du selv er terapeut og kunne like mye som psykologen din, ja da kan du vel selv peke på hva som er årsaken til dine problemer, og selv komme med løsninger? For en følelse av at du har altfor store forventinger til psykologen, og det er det dessverre mange som har. Psykologer er jo helt vanlig mennesker som deg og meg. De har sine problemer de også. Jeg kjenner en som sliter jævlig på hjemmebane. Jeg vet ikke om det ender med skilsmisse. "Kona har flyttet ut for en periode", sier han. Jeg vet sannelig ikke hvordan de klarer å håndtere andres problem samtidig som deres egne problem kverner i hodet. Klart de må være påvirket, å lite tilstede i samtalen. Nå mener jeg om du har havnet hos feil psykolog, på feil tidspunkt i hans/ hennes liv. Mulig psykologen kommer gjennom dagen på rutine, å pasienten er jo sannsynligvis lite rasjonell i tankegangen...oi, nå har det gått en time.....takk for i dag! Da sees vi! Hva har kommet ut av denne lille timen da? Kanskje inenting. For han/ henne er det inntekter......for deg er det utgift. Hadde jeg vært din venninne, så skulle jeg sittet hos deg natt og dag å pratet....det tror jeg er den beste måten. Har ikke særlig tro på den ene timen i uka jeg heller.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Psykologer er jo helt vanlig mennesker som deg og meg. De har sine problemer de også. Jeg kjenner en som sliter jævlig på hjemmebane. Jeg vet ikke om det ender med skilsmisse. "Kona har flyttet ut for en periode", sier han. Jeg vet sannelig ikke hvordan de klarer å håndtere andres problem samtidig som deres egne problem kverner i hodet. Klart de må være påvirket, å lite tilstede i samtalen. Nå mener jeg om du har havnet hos feil psykolog, på feil tidspunkt i hans/ hennes liv. Mulig psykologen kommer gjennom dagen på rutine, å pasienten er jo sannsynligvis lite rasjonell i tankegangen...oi, nå har det gått en time.....takk for i dag! Da sees vi! Hva har kommet ut av denne lille timen da? Kanskje inenting. For han/ henne er det inntekter......for deg er det utgift. Hadde jeg vært din venninne, så skulle jeg sittet hos deg natt og dag å pratet....det tror jeg er den beste måten. Har ikke særlig tro på den ene timen i uka jeg heller. Så snill du virker:) Helt oppriktig og det mest EKTE svaret av de alle.
Gjest Venn Skrevet 26. mars 2009 #16 Skrevet 26. mars 2009 Så snill du virker:) Helt oppriktig og det mest EKTE svaret av de alle. Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg var også den første som svarte deg med nic.... "Gjest venn". men da litt søkende på hvor du sto i forhold til terapeut. Jeg ønsker deg SÅ lykke til...jeg er helt sikker på at du klarer deg selv. Skulle gjerne lagt ut mitt tlf til deg så kunne vi snakket hele natten....men det kan jeg selvfølelig ikke. Lykke til....dette klarer du uten tvil!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg var også den første som svarte deg med nic.... "Gjest venn". men da litt søkende på hvor du sto i forhold til terapeut. Jeg ønsker deg SÅ lykke til...jeg er helt sikker på at du klarer deg selv. Skulle gjerne lagt ut mitt tlf til deg så kunne vi snakket hele natten....men det kan jeg selvfølelig ikke. Lykke til....dette klarer du uten tvil! :) Ja, takket være medmennesker som deg:)
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 :) Ja, takket være medmennesker som deg:) Å deg! Du har jo alt som trengs! Si fan! ....5 ganger! Så deilig...nå får vu skuldrene litt ned!
Gjest Venn Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Hei venn! Ikke telefonsamtale, men er du fortsatt på nett? Jeg blir på nett til kl 5.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #20 Skrevet 27. mars 2009 Tro meg, det hjelper ikke å si faen 5 ganger. Hvem er dere egentlig,lol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå