Synne-Marie Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #201 Skrevet 2. juli 2009 Jeg bråbestemte meg for badetøy og det ble en slik. Det var SÅ deilig å hoppe i sjøen i går, så jeg antar at det blir repetert regelmessig. Svømming er jo dessuten veldig heldig trening for gravide, er det ikke så? Altfor varmt i Bartebyen for tiden og jeg tåler ikke varmen bra. Noen ganger har jeg vært på nippet til solstikk tror jeg. Men ved å holde seg i skyggen og innta is regelmessig er tilværelsen ikke så værst. De siste par nettene har det vært litt kjøligere. I natt gikk det til og med ann å sove med dyne. Snart bare 100 dager igjen ser jeg på tickeren. På tide å begynne med utstrakt shopping antagelig. Men venter til det blir en regnværsdag tenker jeg
Synne-Marie Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #202 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har gjort en oppdagelse. Navlebeskuende som jeg er la jeg her en dag merke til at jeg plutselig kunne se navlebunnen, uten noe ekstraarbeid. Jeg har egentlig en ganske dyp navle, så et slik innsyn tror jeg knapt jeg har hatt noen gang Ikke det at den holder på å flate ut altså, men den er definitivt blitt mindre dyp. Jeg skal i allefall benytte anledningen til å gi den en grundig vask, for det bruker å være litt vanskelig til vanlig.
Norbertine Skrevet 2. juli 2009 #203 Skrevet 2. juli 2009 Mannen driver og mobber navlen min, han påstår at den snur snart. Den går innover ennå altså, men det ser nok ut til at jeg får utovernavle om noen uker til. Mamma sier at det var forferdelig å kjenne hvordan navlen gnikket mot klærne da hun var gravid.
smile Skrevet 6. juli 2009 #204 Skrevet 6. juli 2009 Hallo!!! Titter innom dagboka di siden vi har termin rundt samme tid Forresten har jeg litt navlefobi så min navle blir aldri vasket, men min er heller ikke så dyp lenger så da er den vel litt renere nå enn vanlig håper jeg....
Synne-Marie Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #205 Skrevet 15. juli 2009 (endret) Ser for meg at navle mot genser kommer til å bli en pussig opplevelse ja Heia Smile Sånn vaskemessig er det helt i orden at navlen titter fram sånn i blandt ja :gjeiper: Endret 15. juli 2009 av Svipa
Synne-Marie Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #206 Skrevet 15. juli 2009 (endret) Kan jo oppdatere litt når jeg for en gang skyld er her inne Etter en turboferieuke hos familien til mannen har jeg reist hjem til mamma en tur. Planene er blandt annet å få stelt opp vogga jeg hadde som liten. Den er ganske spesiell da det er en relativt gammel vogge der det har blitt laget "extensions" i begge ender for å kunne brukes så lenge som mulig. Nå er den knallgul (mammas fargevalg da hun stelte den opp), men jeg så for meg at den kunne få en ny tilværelse i mer kremfarge (Før noen hyler opp om kulturvandalisme, er det på sin plass å påpeke at den neppe har noen annen verdi enn som kuriosa ). Etter masse vogngrubling endte vi opp med å overta en vogn pent brukt fra en venn av en venn. Det er bare riktignok bare sportsvogndelen med, men noe skal vi da klare å kjøpe selv Det er en Bébé Confort High Trek. Hvis noen vet at butikker i Trondheimsområdet som fører det merket er det bare å hyle ut Utstyrsliste - Grønt er klart, oransje er delvis klart. Tur og sove: Vogn Regntrekk Insektsnett - Trenger vel kanskje ikke dette Stelleveske\sekk? - Trenger kanskje ikke egen veske? Mer praktisk med sekk? Dyne til vogn - Greier det seg med voksipose mon tro? 2 sengesett Laken til vogn Soveskinn - Vurderer å bruke ullfilt i steden, modern har i store mengder. Handlenett Bæresele (Babybjörn) Vognpose x 2 En voksipose og en annen sak. Vogge Sprinkelseng - Kan kjøpe etter at baby er kommet. Madrass til seng Dyne til seng 3 sengesett Laken til seng Sprinkelbeskytter Tisselaken Stell og mat: Stellematte Badebalje Sånn ting som babyen kan ligge i når den bader, så jeg ikke trenger å holde den - Kommer ikke på hva det heter Myke små håndklær Kluter Termometer Brettebleier Sperrelag til tøybleier Lommebleier Tett pose til bleier Helseteppe Strikketeppe Stellebord Bleiebøtte Badetermometer Neglesaks Små siklesmekker Gulpekluter Ammepute - Usikker på om jeg skal skaffe meg det. Tåteflasker En boks med MME Annet: Krabbe-/leketeppe - Dette tenker jeg faktisk å lage selv. Klær Kommode Ammeinnlegg Amme-BH x2 Brystpumpe Tøybind Mei Tai/ Formsydd bæresele Ammeskjell - Selvplukk Endret 15. juli 2009 av Svipa
Synne-Marie Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #207 Skrevet 15. juli 2009 Haha, jeg leste: Jeg tror hun en en ufo!Tar jeg feil? Noen tok feil ja
Synne-Marie Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #208 Skrevet 15. juli 2009 Da har jeg fått skrapet og pusset vogga så i morgen blir det maling Lurte på om jeg skulle prøve meg på sånn decoupage? :klø: Kunne blitt stilig Ellers har jeg vært "kvinnen med den tykke pengebok" og shoppet vilt og hemningsløst på nettet. Nå er bag til vogna i boks, samt en del tøybleier og slikt. Utstyrsliste - Grønt er klart, oransje er delvis klart. Tur og sove: Vogn Regntrekk Insektsnett - Trenger vel kanskje ikke dette Stelleveske\sekk? - Trenger kanskje ikke egen veske? Mer praktisk med sekk? Dyne til vogn - Greier det seg med voksipose mon tro? 2 sengesett 2 Laken til vogn Soveskinn - Vurderer å bruke ullfilt i steden, modern har i store mengder. Handlenett Bæresele (Babybjörn) Vognpose x 2 En voksipose og en annen sak. Vogge Madrass til vogge Sprinkelseng - Kan kjøpe etter at baby er kommet. Madrass til seng - Ditto Dyne til seng 3 sengesett 3 Laken til vogge Sprinkelbeskytter Tisselaken Stell og mat: Stellematte Badebalje Sånn ting som babyen kan ligge i når den bader, så jeg ikke trenger å holde den - Kommer ikke på hva det heter Myke små håndklær Kluter Termometer Brettebleier Sperrelag til tøybleier Lommebleier Tett pose til bleier Helseteppe Strikketeppe Stellebord Bleiebøtte Badetermometer Neglesaks Små siklesmekker Gulpekluter Ammepute - Usikker på om jeg skal skaffe meg det. Tåteflasker En boks med MME Annet: Krabbe-/leketeppe - Dette tenker jeg faktisk å lage selv. Klær Kommode Ammeinnlegg Amme-BH x2 Brystpumpe Tøybind Mei Tai/ Formsydd bæresele Ammeskjell - Selvplukk
Gjest imli Skrevet 15. juli 2009 #209 Skrevet 15. juli 2009 Begynner å komme i mål nå Kjekt med dyne til vogna, evnt bare bruke sengedyna i vogna. Bare voksipose blir for varmt om sommeren i alle fall. Man vet jo liksom ikke helt hvor varme dagene er sånn på høsten. Kommer vel litt an på hvor du bor også. Insekstnett har vi aldri hatt bruk for. Som stelleveske har jeg bare brukt en vanlig stor veske eller en liten sekk. Ser ikke helt vitsen med å betale nærmere 1000 kr for en stelleveske Anbefaler ammepute faktisk - mye lettere å holde ungen i riktig stilling da.
Synne-Marie Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #210 Skrevet 15. juli 2009 Begynner å komme i mål nå Kjekt med dyne til vogna, evnt bare bruke sengedyna i vogna. Bare voksipose blir for varmt om sommeren i alle fall. Man vet jo liksom ikke helt hvor varme dagene er sånn på høsten. Kommer vel litt an på hvor du bor også. Insekstnett har vi aldri hatt bruk for. Som stelleveske har jeg bare brukt en vanlig stor veske eller en liten sekk. Ser ikke helt vitsen med å betale nærmere 1000 kr for en stelleveske Anbefaler ammepute faktisk - mye lettere å holde ungen i riktig stilling da. Vet ikke hvor aktuelt dyne er til neste sommer, babyen kommer jo til å være 8-10 mnd da og trenger kanskje bare et lett teppe? Men kanskje det blir best med teppe til å begynne med og voksipose når det blir ordentlig kaldt. Insektsnett er en sånn greie som jeg seg for meg er mest nyttig de aller første månedene, og da kommer det jo ikke akkurat til å være så voldsomt med mygg her... Noterer meg at ammepute kan være kjekt og ha
Aud Long Skrevet 15. juli 2009 #211 Skrevet 15. juli 2009 Begynner å få ordnet en del ting nå, ja! Innser at jeg må ordne litt av en handleliste etterhvert til børnet kommer, men tror jeg drøyer litt med storinnkjøpene. Føler jeg har vært vill og gal og ordna med vogn, seng og ymse, hehe:P Nå er jo jeg i begynnelsen av de tyvende ukene, og du i slutten da, hehe;) Blir spennende å se vugga! :D Kos deg sammen med din mor!
Synne-Marie Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #212 Skrevet 16. juli 2009 Begynner å få ordnet en del ting nå, ja! Innser at jeg må ordne litt av en handleliste etterhvert til børnet kommer, men tror jeg drøyer litt med storinnkjøpene. Føler jeg har vært vill og gal og ordna med vogn, seng og ymse, hehe:P Nå er jo jeg i begynnelsen av de tyvende ukene, og du i slutten da, hehe;) Blir spennende å se vugga! :D Kos deg sammen med din mor! Jeg er full av virketrang og har liste med budsjettforslag og regnskap Jeg ble visst plutselig redd for at tida skulle gå fra meg På den positive siden har vi fått så mye saker at når jeg legger sammen det som er igjen på budsjettsida med det som har kommet over på regnskapsida er summen 5000 lavere enn det opprinnelige budsjettutkastet. Vi er jo ingen krøsuser så veldig fornøyd med det I dag har jeg vært i byen og shoppet diverse utstyr. Bl.a. maling, lakk og sparkel til vogge. Satser på å sparkle i dag også blir det maling i morgen. Så har jeg kjøpt utstyr til decoupage, men jeg fant ingen serviettmotiver som falt i smak. Men så kom jeg plutselig over noen gammeldagse glansbilder, så fant ut at jeg kan bruke dem. Blir litt engler og slikt. Blir veldig stilig tror jeg Hvis jeg blir veldig fornøyd kan det hende at jeg legger ut bilde av det. Ellers har jeg funnet tøy til krabbeteppe og tenkte jeg skulle begynne på det etter sparklinga. Kom over noen vanvittig morsomme barnegardiner når vi holdt på å rydde i dødsboet etter bestemor og har tenkt å bruke av dem. Men først; kaffe og is
pusilus Skrevet 16. juli 2009 #213 Skrevet 16. juli 2009 Innom på en oppdaterings tur Koselig med vogge :rødme:
Synne-Marie Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #214 Skrevet 17. juli 2009 Heia Pusilusken Blæ jeg har blitt superallergisk, ikke fonøyd. Har klart å unngå det hittil i år, antagelig med å reise fra sted til sted så jeg alltid har unngått feil type pollen. Men men, reiser jo snart sørover igjen og det er vel blomstringa ferdig *håpefull* Vogga er ferdig sparklet og skal pusses en gang til før første strøk maling senere i dag. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Nå driver jeg og strekker og drar i tøyet og ser om det ikke går ann å få et krabbeteppe av det. Satser på å ha festet alle nåler til mamma kommer hjem og kan gi meg litt syveiledning
Norbertine Skrevet 17. juli 2009 #215 Skrevet 17. juli 2009 Så flink du er! Har egentlig planer om å prøve å sy et krabbeteppe, med svigermors hjelp, jeg også, men tiltakslysten er virkelig litt manglende for sånt for tiden. Får se om jeg kjeder meg skikkelig neste uke når mannen drar på guttetur.
Synne-Marie Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #217 Skrevet 19. juli 2009 Så flink du er! Har egentlig planer om å prøve å sy et krabbeteppe, med svigermors hjelp, jeg også, men tiltakslysten er virkelig litt manglende for sånt for tiden. Får se om jeg kjeder meg skikkelig neste uke når mannen drar på guttetur. Takk Et massivt redebyggeinstinkt har jobbet seg opp til overflaten så her er det bare å henge med Så flink du er om dagene da. Ferie eller? Japps, er jo student så ferien er jo eviglang. Dessuten vant jeg jo i bekkenløsninglotteriet så har ikke blitt så mye jobbing som antatt. Men hyggelig å sysle litt med egne prosjekter for en gangs skyld ---------------------- Har ikke fått gjort allverdens siden sist, men har fått malt et strøk til på vogga. I morgen blir det etter planen klin med decoupagering Ene teppe er festet med nåler og er klar for sying/vattering. Det blir ikke gjort noe med i dag, men kanskje i morgen eller dagen etter. Jeg er nemlig helt utslitt etter å ha vært på klassefest i går. Ble ikke så seint, men måtte likevel ligge helt til 12 i dag før det var det minste aktuelt å stå opp. Etter to byturer og masse jobbing på eget initiativ har bekkenet omtrent tatt kvelden helt, så i dag har jeg bare liggesittet rundt om i skyggen og slappet av. Hjelper jo på at det er årets varmeste dag Sommer er bare best altså
Elizia Skrevet 19. juli 2009 #218 Skrevet 19. juli 2009 (endret) Hei. Hyggelig å se at det går bra m deg. Har vært utrolig varmt her i Trondheim ja, så det var godt med regn i dag. Greit å lese tråden din: ser at jeg må finne frem krypeteppet. Men hvor er det?? Fant heldigvis vogndyna i dag etter ivrig leting i alle esker i kjeller og loft. Ellers har 6 (!) esker med barneklær i str 50-80 blitt vasket og tørket de siste dagene. Vogna er satt sammen. Sprinkelsenga, bilstol og vippestol tatt frem. Det eneste som er igjen er å hente div gavepakker (Rimi, Lindex og apotekets), kjøpe inn de minste bleiene samt kjøpe nye pledd/tepper. Har en haug tepper etter storegutt, men har lyst på nye... Eneste utgiften denne gangen er ny vogn. Men den ble også kjøpt p nettet til redusert pris Egentlig fint lite et spedbarn absolutt trenger da.... Endret 19. juli 2009 av Spice
smile Skrevet 19. juli 2009 #219 Skrevet 19. juli 2009 Spennende at utstyr begynner å komme på plass!! Så gøy at du skal begynne med tøybleier. Vi har også brukt det på førstemann men jeg begynte av ulike grunner ikke før hun var 5-6 mnd. Hvilke bleier skal du bruke? Bare brettebleier?
Synne-Marie Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #220 Skrevet 20. juli 2009 Hei. Hyggelig å se at det går bra m deg. Har vært utrolig varmt her i Trondheim ja, så det var godt med regn i dag. Greit å lese tråden din: ser at jeg må finne frem krypeteppet. Men hvor er det?? Fant heldigvis vogndyna i dag etter ivrig leting i alle esker i kjeller og loft. Ellers har 6 (!) esker med barneklær i str 50-80 blitt vasket og tørket de siste dagene. Vogna er satt sammen. Sprinkelsenga, bilstol og vippestol tatt frem. Det eneste som er igjen er å hente div gavepakker (Rimi, Lindex og apotekets), kjøpe inn de minste bleiene samt kjøpe nye pledd/tepper. Har en haug tepper etter storegutt, men har lyst på nye... Eneste utgiften denne gangen er ny vogn. Men den ble også kjøpt p nettet til redusert pris Egentlig fint lite et spedbarn absolutt trenger da.... Nei egentlig greier det seg vel med mat, klær, kjærleik og ei og anna rein bleie Spennende at utstyr begynner å komme på plass!! Så gøy at du skal begynne med tøybleier. Vi har også brukt det på førstemann men jeg begynte av ulike grunner ikke før hun var 5-6 mnd. Hvilke bleier skal du bruke? Bare brettebleier? Til å begynne med tenkte jeg å bare bruke brettebleier, også tenker jeg å se litt hva det blir etterhvert. Har kjøpt noen alt i ett bleier som jeg skal prøve også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå