Gå til innhold

mellomnavn eller etternavn?


smile

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fylt ut navneendringskjemaet. Etter det ble jeg lo litt i tvil da. Skal nemlig beholde pikenavnet mitt og ta hans etternavn. Skal jeg da ha mitt pikenavn som mellomnavn eller skal det stå i samme kolonne som etternavn? Noen som har erfaring eller vet? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt pikenavn blir mellomnavn, dersom dere ikke gjør det til etternavn ved at begge tar det eller du slenger på en bindestrek mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun tillatt med et etternavn, men du kan tilgjengjeld ha så mange mellomnavn du bare vil.

Hvis du ønsker ditt som etternavn i tillegg, må du sette bindestrek mellom ditt pikenavn, og hans etternavn slik : Kari Berg-Hansen

Jeg skal ta min manns mellomnavn som mitt mellomnavn og hans etternavn som mitt etternavn : Kari Berg Hansen

Ditt pikenavn skal derfor stå i kolonnen som mellomnavn, og hans etternavn som ditt etternavn.

Dette ble veldig vanskelig, men jeg håper du forstod.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kan tilgjengjeld ha så mange mellomnavn du bare vil.

Er du sikker...?

Trodde det bare gjaldt fornavn jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare har et fornavn (med mindre det er bindestrek) og at resten er mellomnavn. Så har du f.eks 4 navn er de to i midten mellomnavn. Skal ikke garantere for at det er riktig, men tror det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble ikke vanskelig tvilling 76. Takker og bukker for svar!

HVa skulle jeg gjort uten KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker...?

Trodde det bare gjaldt fornavn jeg....

Du har ett fornavn (med mindre det er med bindestrek), ett etternavn (med mindre det er med bindestrek) og resten er mellomnavn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...