Gå til innhold

Ekkel lukt av navvelen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller så kan vel litt desinfiserende sprit være noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Det lukter jo dritt fordi man blir svett og klam. På samme måte som det lukter svette i rumpesprekken, under armene og av føttene.. Vet ikke hvor bra det er å desinfisere navelen. Da fjerner man jo kroppens normale bakterieflora som faktisk fungerer som et forsvarssystem. Da vil man jo være mer utsatt for infeksjoner!!? Eller?

Skrevet (endret)

Jeg fant denne linken, svaret der er å rense navelen med en q-tips dyppet i klorhexidin, som jo er desinfiserende.

Endret av Hinata
  • 1 måned senere...
Skrevet

Anbefaler sterkt Stopp roll on som du får kjøpt på apoteket! Ta litt rundt/inn i navellen om kvelden før du ligger deg i noen dager, så skal dette hjelpe. Er ikkje sikkert det hjelper mot alle, men funker bra for meg! ;)

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_sussi_*
Skrevet
Jeg er sannelig ikke sikker. Mulig det er en myte slik som at man får mark av å spise snø.

man kan faktisk få mark av og spise snø.. så d e ikke en myte..

Skrevet

Min navel lukter ingenting, lukter heller ikke bak øret, der mange pleier å bli klam/svett. Men kjæresten's navel lukter skikkelig ille, men jeg klarer ikke la være å lukte der!! Hun blir dritsur når jeg gjør det, for hun liker virkelig ikke å ha en navle som stinker ostepop, hehe!!

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere vasker navlen jevnlig, er det fukten som lager lukt. Viktig å tørke navlen godt etter hver gang man har dusjet, hvis ikke kan lukt oppstå :)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Takk for at så mange har skrevet om dette her. Det er et "stort" problem for meg også.

Jeg kysser navelen til kjæresten min bare sånn for kosens skyld, men lar ikke han gjøre det på meg.

Skal gjøre det dere her anbefalte :)

Skrevet

Jeg klarer desverre ikke la være.. Beklager, vet det er tåpelig, men må bare.

Det heter navlen, ikke navvelen.

• Liker 1
Skrevet

Endelig noen som har samme problem som meg :)

Noen som har fått prøvd klorhexidin? Hvordan funker det?

Skrevet

Jeg klarer desverre ikke la være.. Beklager, vet det er tåpelig, men må bare.

Det heter navlen, ikke navvelen.

Det heter dessverre, ikke desverre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det heter dessverre, ikke desverre.

Klart det gjør! Tusen takk :)

Endret av cilipili
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

ville bare si at nå har jeg prøvd klorhexidin, og det funker:) anbefales til alle som har samme problem.

Jeg tar klorhexidin på en q-tips og vasker navlen ca en gang i uka:)

• 3 måneder senere...
Gjest anonym
Skrevet

Illeluktende navle

Overfladisk infeksjon i det gjenværende nekrotiske vevet gir væske og lukt.

Behandlingsforslag:

Ved væsking kan man vaske med klorhexidin 0,5%

Ved vond lukt også – bacimycinpudder 1 gang daglig i 3 dager.

Ved rubor rundt navlen kan det foreligge dypere infeksjon som krever antibiotikabehandling.

AnonymBruker
Skrevet

eksen min hadde også sånn dritt lukt i navelen, lukta tåfis eller noe lignende, han klarte å få det bort ettervært, men hvordan det vet jeg ikke. prøv å vask med såpe inni der hver dag eller noe :forvirret:

AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg på apoteket i morra!

Noen av dere som sliter med dette som er tynne?

Har innbilt meg litt at dette ville blitt et mindre problem om jeg var tynnere, slik at det kom til luft?

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Hei alle sammen.

Problemet dere beskriver her er det sansynligvis en ganske enkel løsning på:-) det dreier seg nok om sopp. Det er ganske vanlig å få sopp hvor hud ligger mot hud. (navelen, under bryster etc) rens godt med pyrisept og smør inn med canesten. Blir det ikke bedre på en ukes tid så må dere nok en tur til legen. Håper dette er til hjelp:-)

• 1 år senere...
Skrevet

Hei :) Har svaret!hadde problemet selv, siden eddik fjernet soppen i underlivet så tenkte jeg prøve eddik i navelen tok en q tips med eddik røret i navlen, og tørket etter på med en tørr q tips!lukt vekke!simsalabim ;)

Skrevet

Eddik fjernet sopp i underlivet? enlighten me please! :)

Anonym poster: 91df7b4fb26ced3c4d07dcf9460463c8

Skrevet

Hehe ja prøvde Canesten flere ganger gikk ikke vekk!Hadde sopp i flere månder..etter en uke ( noen må ha flere uker) gikk det vekk :) du tar en bolle med 8 dl vann og 2 dl eddik(5%)( bare la stå i kjøleskapet) kjøper en sprøyte på apoteket (uten nål ) og spøryter blandingen inn 2 ganger daglig :) Etter en uke var det vekk!!Helt fantastisk nå lukter det helt normalt i underlivet og klør ikke :)) Så Eddik er gullverdt til mye plager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...