Gå til innhold

Ekkel lukt av navvelen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har et problem jeg egentlig syntes er veldig flaut, og velger dermed å ikke logge meg inn.

Jeg har en inmarri ekkel lukt av navvelen min!! Er ikke sånn at det lukter av den, men om jeg f.eks klør i navvelen så lukter det sikkelig dritt (bokstavelig talt) av fingeren min. Syntes det er superflaut, og kjæresten min som er glad i å kose med navelen min får ikke lov til å være i nærheten av den tilfelle han også lukter det..

Noen som vet hva dette er? Vasker meg hver gang jeg dusjer, prøvd å ikke vaske navvelen, prøvd å vaske med forskjellige såper, rensa navvelen for "lo" med Q-tips, men ingenting funker.. :S

Skal sies at jeg har veldig innover navle..

Noen som har lignende/som vet hvordan jeg kan få dette bort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

*kaster meg på her* Har samme problemet, og hvet ikke hva jeg skal jøre!

Gjest Charming
Skrevet

*Dytte*

Dere to over her, har dere og det problemet at dere ikke kommer til "bunns" i navelen deres? Jeg kjenner nemlig bar emeg selv som har det sånn. Hvis jeg tar fingeren nedi og skraper litt med neglen får jeg MASSE dritt under, og det lukter som dere sier skikkelig crap. Og jeg har prøvd å stikke en q-tips inn for å finne "Bunnen" - men navelen min virker jo helt uendelig..

Skrevet
*Dytte*

Dere to over her, har dere og det problemet at dere ikke kommer til "bunns" i navelen deres? Jeg kjenner nemlig bar emeg selv som har det sånn. Hvis jeg tar fingeren nedi og skraper litt med neglen får jeg MASSE dritt under, og det lukter som dere sier skikkelig crap. Og jeg har prøvd å stikke en q-tips inn for å finne "Bunnen" - men navelen min virker jo helt uendelig..

Ja, navvelen min er "uendelig". Prøver så godt jeg kan å finne den, men det går rett og slett ikke..

Gjest Kråkaa
Skrevet

Tror dette problemet er ganske vanlig om man har en innovernavle. Man kan jo holde på å vaske der med Q-tip hver dag men er det ikke sånn at man ikke skal holde på å grave og rote i navlen eller er det bare en myte?

Jeg blir bare kvalm av å holde på å pirke i min egen.

Gjest Charming
Skrevet
men er det ikke sånn at man ikke skal holde på å grave og rote i navlen eller er det bare en myte?

Jeg kan ikke skjønne hvilken skade det kan gjøre egentlig?

Gjest Kråkaa
Skrevet
Jeg kan ikke skjønne hvilken skade det kan gjøre egentlig?

Jeg er sannelig ikke sikker. Mulig det er en myte slik som at man får mark av å spise snø.

Gjest Charming
Skrevet

Er ikke det sant??? At man får mark av å spise snø altså? Det har jeg faktisk alltid trodd. Har tenkt på det etter jeg ble eldre, men kan ikke skjønne hva som er galt med å spise snø så de voksne skal finne på en teit greie så man IKKE skal spise det - så falt til ro med at det er mark i snøen. :klø:

Gjest Kråkaa
Skrevet

Jeg trodde dette var sant selv men fikk høre for noen år siden at det visstnok var kun en myte. Men kanskje er det bare en myte at det er en myte... :gjeiper:

Men uansett,min navle lukter ikke akkurat blomster den heller.Så tror det er vanligere enn man tror.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror dette er et ganske vanlig fenomen blant de med dype "innovernavler", og at det skyldes at det blir liggende igjen litt vann der inne etter dusj etc.

Det jeg gjør etter hver gang jeg dusjer, er å fukte 2-3 Q-tips med Klorhexidin (du får kjøpt flasker på apoteket), renser så med dette i navlen, og tørker etter med et par Q-tips til slutt.

Har ikke merket noe til vond lukt etter jeg begynte med dette. Klorhexidin dreper jo bakteriene.

En annen ting er at det ikke er så lurt å bruke trange/tettsittende klær/belter etc.

Skrevet

Jeg også har en uendelig navvel. Men den slutter langt inni der. Man må bare grave dypt nokk :fnise:

Jeg renser med jevne mellomrom med q-tip. Først med en fuktig, så med en tørr etterpå for å tørke godt inni alle krinkelkroker. Fukt gjør jo bare lukten verre.

Gjest Charming
Skrevet

Det kan godt hende det er det som gjør det.. Fukten altså. Kan ikke huske sist jeg tok en skikkelig "rengjøring" inni der - og siden jeg har gitt opp hele saken, så har jeg ikke en gang tenkt tanken på å prøve å tørke inni.

Men døde hudceller + fukt 2x om dagen er kanskje grunnen til denne lukten. Smart med Klorhexidin - skal kjøpe det i dag :D

Gjest Charming
Skrevet

TS - du må gi tilbakemelding om hvordan det går fremover da :D Om du får fjernet det! Lurer på hvorfor det ikke kommer sopp i navelen egentlig? Med tanke på all den fuktigheten! :O Hadde det vært et hvor-som-helst annet sted så ville jo dette vært et tilfelle. Kan det være sopp som lager ekkel lukt? :O Og, HVIS det var sopp - ville det ikke klødd?

Skrevet
TS - du må gi tilbakemelding om hvordan det går fremover da :D Om du får fjernet det! Lurer på hvorfor det ikke kommer sopp i navelen egentlig? Med tanke på all den fuktigheten! :O Hadde det vært et hvor-som-helst annet sted så ville jo dette vært et tilfelle. Kan det være sopp som lager ekkel lukt? :O Og, HVIS det var sopp - ville det ikke klødd?

Ja, det skal jeg gjøre.

Håper virkelig ikke at det er sopp O_o

Det ville vært fryktelig ekkelt om så mange av oss på KG hadde sopp i navelen uten å vite om det :P

Si i fra du også! :)

Gjest skorpio
Skrevet (endret)

For det første så er nok "problemet" ditt veldig vanlig ;)

Har selv veldig trang innovernavle, men jeg vasker med såpe når jeg står i dusjen omtrent hver dag, og smører også med body lotion der hver dag. Prøv det :)

Endret av skorpio
Gjest Charming
Skrevet
For det første så er nok "problemet" ditt veldig vanlig ;)

Har selv veldig trang innovernavle, men jeg vasker med såpe når jeg står i dusjen omtrent hver dag, og smører også med body lotion der hver dag. Prøv det :)

Stapper du bodylotion inn i navelen? Hvordan tørker dette? :O

• Liker 1
Gjest Gjest_mikka_*
Skrevet

jeg har også dyp navel og det lukter dritt. men jeg klarer bare ikke å rense den med negler eller qtips for da blir jeg KVALM og uvel og syns det er ekkelt... har fått med meg at det er flere som syns det er ubehagelig å tukle med navelen sin. men vet noen HVORFOR det er så vondt? :/

hva med deodorant i navelen :P kanskje helst slik antiperspirant på sprayboks.... :P hihi

Gjest Charming
Skrevet

Nå har jeg dusjet, og jeg tok rett og slett Dr.Greve intimvask på q-tipsen og renset godt inni - og nå føles det mye renere. Hvis jeg tar neglen inni nå så lukter det bare intimvask ;p

Gjest skorpio
Skrevet
Stapper du bodylotion inn i navelen? Hvordan tørker dette? :O

Hehe, stapper det vel ikke akkurat inn! :ler: Men når jeg smører kroppen "smører" jeg bare med en finger i navlen og. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...